AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Vi møttes når han var førti, jeg er ti år yngre. Han var aktiv, drev med aktiviteter og trente, og vi hadde mye sex. Han var morsom, tøyset og lo, og vi hadde sex daglig. Spol fem-seks år fremover. Mannen har sluttet å trene, orker ikke å holde på med noe utenom jobb, og sitter mye i sofaen. Han ser ikke så atletisk ut lenger, har begynnende mage. Han sukker og klager, gjesper og er generelt negativ. Han plages også med sure oppstøt, og sitter og raper utover kvelden. Han er trøtt nesten hele tiden, gjør lite i huset og tar knapt initiativ til sex lenger. Ikke at jeg er så lysten selv, han er blitt en helt annen mann. Jeg har hintet om diverse, men vil ikke være for direkte da jeg ikke vil såre han eller initiere en krangel. Han tåler knapt kritikk, og går enten rett i forsvar eller så forlater han rommet og ignorerer meg. Jeg forsøker derfor å unngå dårlig stemning. Dilemmaet mitt er at jeg ikke trives med den mannen han har blitt. Hans pessimisme trykker meg rett og slett ned. Jeg føler meg som ei søppelbøtte eller en klagevegg, og begynner å bli lei av å måtte støtte og oppmuntre, uten at det egentlig hjelper. Hva skjer? Er det alderen hans? Er dette sånn han vil være framover nå? Er godt humør, sexlyst og energi et tilbakelagt kapittel? Vi har ett barn sammen, og jeg vil at vi skal kunne fungere sammen som familie. Hva gjør jeg? Vi er begge i jobb, fulltid. (Svar fra voksne folk settes pris på) Anonymkode: 0a5b4...4a1
Heydayotheinterweb Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 Er vel mere at han er lei av forholdet. 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 Det er vel en effekt av å ha sluttet å trene? Anonymkode: ef8c4...0a0 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 Heydayotheinterweb skrev (9 minutter siden): Er vel mere at han er lei av forholdet. Han sier ofte at han elsker meg. Ts Anonymkode: 0a5b4...4a1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er vel en effekt av å ha sluttet å trene? Anonymkode: ef8c4...0a0 Jeg mener også at det i alle fall spiller inn på både energi og sexlyst (kanskje?) men hvorfor kan han ikke bare komme i gang igjen? Jeg synes ikke det er sexy å måtte mase om at han må begynne å trene igjen. Menn; hvorfor slutter dere å trene? Mangel på tid? Depresjon? ts Anonymkode: 0a5b4...4a1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 ltfutt skrev (3 minutter siden): Kan det være mye stress på jobben? Han har alltid hatt en stressende jobb. Han liker (likte i hvert fall) å ha mange baller i lufta. Ts Anonymkode: 0a5b4...4a1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #8 Skrevet 11. november 2022 Be ham gå og sjekke testosteronnivåer, blod og leverprøve. Anonymkode: 0c05f...2b3 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 Han har kommet i overgangsalderen. Andropausen. Det er utover i 40-årene at menn mister piffen. Anonymkode: f2f16...0fd 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #10 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Be ham gå og sjekke testosteronnivåer, blod og leverprøve. Anonymkode: 0c05f...2b3 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har kommet i overgangsalderen. Andropausen. Det er utover i 40-årene at menn mister piffen. Anonymkode: f2f16...0fd Var det jeg mistenkte…er det vanlig at menn tar testosterontilskudd? ts Anonymkode: 0a5b4...4a1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #11 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Be ham gå og sjekke testosteronnivåer, blod og leverprøve. Anonymkode: 0c05f...2b3 Hvorfor blodprøver og leverprøver? Hva er det som skal sjekkes? Ts Anonymkode: 0a5b4...4a1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #12 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Be ham gå og sjekke testosteronnivåer, blod og leverprøve. Anonymkode: 0c05f...2b3 Enig med denne. Menn har også overgangsalder, men den snakkes enda mindre om enn kvinnens. Anonymkode: f46d0...38e 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #13 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det jeg mistenkte…er det vanlig at menn tar testosterontilskudd? ts Anonymkode: 0a5b4...4a1 De som får målt for lave verdier får det. De som doper seg kjøper illegalt og trøkker innpå i store mengder. Anonymkode: 0c05f...2b3
Ulven Skrevet 11. november 2022 #14 Skrevet 11. november 2022 Han bør sjekkes med blodprøver av testosteron, stoffskiftet, vitaminer og mineraler, samt ta en sjekk på blodtrykket. Testosteron kan gå ned hvis man har forhøyet blodtrykk. 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #16 Skrevet 11. november 2022 Ulven skrev (3 minutter siden): Han bør sjekkes med blodprøver av testosteron, stoffskiftet, vitaminer og mineraler, samt ta en sjekk på blodtrykket. Testosteron kan gå ned hvis man har forhøyet blodtrykk. Høres ut som dette er veien å gå, ja. Håper han ikke blir sur når jeg nevner det🫣 ts Anonymkode: 0a5b4...4a1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #17 Skrevet 11. november 2022 Musis skrev (2 minutter siden): Minuset med stor aldersforskjell? Ja, det kan du si…jeg datet menn i ulike aldre før jeg traff mannen. Noen var yngre enn meg. Til syvende og sist går det jo på kjemi og felles verdier…ts Anonymkode: 0a5b4...4a1 1
Ulven Skrevet 11. november 2022 #18 Skrevet 11. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Høres ut som dette er veien å gå, ja. Håper han ikke blir sur når jeg nevner det🫣 ts Anonymkode: 0a5b4...4a1 Du må nesten bare ta risikoen. Hvis han er glad i deg vil han forstå at du er bekymret for helsen hans. Min ektefelle fikk påvist skyhøyt blodtrykk etter at jeg satte hardt mot hardt, og har nå fått målt testosteron som er nederst i referanseområdet. Noe som kan forklare slitenhet, hukommelsesutfordringer og generell livstretthet. Så får vi se om han blir mer seg selv igjen med diverse tiltak. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #19 Skrevet 11. november 2022 Jeg giftet meg med en som er 13 år eldre enn meg. Nå er han snart 70 og jeg i 50- årene. Vi har levd sammen siden jeg var i 20- årene. Han trener enda, ingen mage, god sexlyst og aktiv med mange interesser. Sofa og TV støver ned. Når jeg tenker på ham i femti- og førtiårene da han var i en ekstremt krevende jobb, men hentet likevel energi med å trene. Så jeg tror ikke alderen i seg selv er en faktor. Høres ut som han har gitt opp litt. Og den praten bør dere ta. Både raping, kosthold, energi og trening kan fint gripes fatt i uten å mistenke testosteron. Men er bred blodprøve er å anbefale uansett. Anonymkode: 17f4b...cea 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #20 Skrevet 11. november 2022 Ulven skrev (3 minutter siden): Du må nesten bare ta risikoen. Hvis han er glad i deg vil han forstå at du er bekymret for helsen hans. Min ektefelle fikk påvist skyhøyt blodtrykk etter at jeg satte hardt mot hardt, og har nå fått målt testosteron som er nederst i referanseområdet. Noe som kan forklare slitenhet, hukommelsesutfordringer og generell livstretthet. Så får vi se om han blir mer seg selv igjen med diverse tiltak. Hvordan mistenkte du/dere høyt blodtrykk? Mannen min har et sunt kosthold, røyker ikke og drikker moderat. Han spiser sjokolade og chips en gang i blant, og er litt for glad i cola og energidrikker, men… Hvilke tiltak er det snakk om? ts Anonymkode: 0a5b4...4a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå