Gå til innhold

En rabbi sa en gang til meg: "Vær forsiktig med folk uten humor og en overdreven interesse for hvordan andre lever livene sine"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i Israel, og under en samtale med en rabbi, sa han til meg: "Vær forsiktig med folk uten humor og en overdreven interesse for hvordan andre lever livene sine".

Hva tenker dere? Ligger det mye sannhet i dette?

Anonymkode: 9db26...9e5

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var i Israel, og under en samtale med en rabbi, sa han til meg: "Vær forsiktig med folk uten humor og en overdreven interesse for hvordan andre lever livene sine".

Det er VELDIG mye sannhet i dette.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Klok rabbi. 

Anonymkode: f2a19...66a

• Liker 11
Skrevet

Folk uten humor? Eller folk som ikke har samme humor som deg? Synest ikke denne karen sin uttalelse var spesielt klok.

Anonymkode: d01db...d47

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg er forsåvidt enig i det, men hva slags kontekst nevnte han det i forhold til? 

Skrevet

Tror det er så kloke, så er de som regel bare motsatt.

Anonymkode: 4b6fa...596

Skrevet

Ja,  han mente politikerne såklart.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 14.01):

Folk uten humor? Eller folk som ikke har samme humor som deg? Synest ikke denne karen sin uttalelse var spesielt klok.

Anonymkode: d01db...d47

Best å være forsiktig rundt deg :D

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Er du sikker på at han ikke sa: "Vær forsiktig med hva du skriver på KvinneGuiden?"

🤣🤣

• Hjerte 1
Skrevet

Kjipe folk kommer i alle typer og størrelser, så jeg vet ikke om du kommer så mye lenger i livet om du kun er forsiktige rundt de menneskene, mot å være litt skeptisk til flere alt etter hvor du møter de. Det finnes mange morsomme, sjarmerende mennesker som ikke ville tatt 10 øre for å lure deg om de fikk sjansen.

Anonymkode: c836f...b6f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 9.32):

Tenker det ligger mye sannhet i det! Har møtt mange slike i barnevernet. De oppfører seg veldig rart og sniffer seg frem til problemer, for så å gjøre seg store og mektige, en mulighet til å leke smarte. De klarer liksom ikke å slappe av. 

Anonymkode: cbab0...883

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 9.32):

Jeg tenker at hvis det er noen/noe som er på toppen av overdreven interesse for hvordan andre lever livene sine, så er det den religiøse instutisjonen og deres medlemmer. Så den var jo litt ironisk. 

Anonymkode: ebd4a...763

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

https://www.adl.org/news/press-releases/adl-urges-iceland-drop-bill-banning-male-circumcision

Syntes det er ironisk at en rabbi sier som så, når jøder i USA legger press på at island ikke kan forby omskjæring (som alle deres partier stemte for). For ordens skyld bor det bare ~250 jøder på island. Hvorfor USAs jøder bryr seg forstår jeg heller ikke. Det var en sak for det islandske folk og ingen andre.

Dessuten er det knapt noe gruppe en kan tulle med i mindre grad enn jødene selv.. Så kollektivt sett, burde de kanskje forbedre seg litt på den humorfronten.

Anonymkode: 7afc9...16d

• Nyttig 1
Skrevet

Veldig godt sagt og han tok det på kornet.

Anonymkode: 0394d...98b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://www.adl.org/news/press-releases/adl-urges-iceland-drop-bill-banning-male-circumcision

Syntes det er ironisk at en rabbi sier som så, når jøder i USA legger press på at island ikke kan forby omskjæring (som alle deres partier stemte for). For ordens skyld bor det bare ~250 jøder på island. Hvorfor USAs jøder bryr seg forstår jeg heller ikke. Det var en sak for det islandske folk og ingen andre.

Dessuten er det knapt noe gruppe en kan tulle med i mindre grad enn jødene selv.. Så kollektivt sett, burde de kanskje forbedre seg litt på den humorfronten.

Anonymkode: 7afc9...16d

👏

Anonymkode: 81670...be1

Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (På 12.11.2022 den 14.11):

Ja,  han mente politikerne såklart.

Nei, de har som regel humor. Selv om den er dårlig.

De eneste som beskrivelsen treffer blink på er politiet.

Anonymkode: efaf7...c52

• Liker 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Kloke ord og veldig mye sannhet i det.

Endret av Athena Catalina
Skrevet

Det er sannhet i det ja, men synes ikke det var et utpreget "klokt" utsagn heller. Det er vel heller allmennkunnskap og noe de fleste oppdager helt av seg selv ganske tidlig i livet.

Anonymkode: 35612...41d

• Liker 2
Skrevet

Det er jo vås fra ende til annen!!

Anonymkode: 1a16e...931

• Liker 1
  • 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 18.42):

Det er jo vås fra ende til annen!!

Anonymkode: 1a16e...931

Hvordan da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...