Gå til innhold

Plutselig høy sovepuls

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg registrerer pulsen min med fitbit og ser at sovepulsen min plutselig skyter i været. Jeg er 30 år og i god fysisk form. Legger ved screenshot av diagrammet fra tre netter denne uken. Dette er vel ikke vanlig?Screenshot_20221111-085237.thumb.jpg.2fb2598256dc57cc352a7ac64fdfb006.jpgScreenshot_20221111-085237.thumb.jpg.2fb2598256dc57cc352a7ac64fdfb006.jpgScreenshot_20221111-085237.thumb.jpg.2fb2598256dc57cc352a7ac64fdfb006.jpg

Screenshot_20221111-085223.jpg

Screenshot_20221111-085155.jpg

Anonymkode: 97653...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er jo ikke særlig høy, synes jeg da. Toppene ligger på under 90 og gjennomsnittet 65ish. Du kommer ned på 48 på det laveste.

Hva var en gjennomsnittlig natt før dette? Når begynte du å måle? Er det 2 måndeder siden eller har du holdt på i lengre tid?

Stresset for tiden? Drømmer du mye? Vondt noe sted? Mensen på vei? Eggløsning? Forkjølet?

Synes ikke det er bekymringsverdig etter 3 netter. Det som er viktigere er vel hvordan du føler deg om dagen. Skulle du plutselig begynne å sovne på dagtid og føle deg sliten hele tiden så må du jo ta en time hos fastlegen.

Anonymkode: 95dc8...74f

• Liker 1
Skrevet

Slik har det vært i hele høst egentlig. I sommerferien lå jeg jevnere og lavere i puls natten gjennom. Hvilepulsen min er jo på rundt 60 ish, og da burde vel sovepulsen egentlig ligge lavere enn dette? 

Ja, det er mye stress for tiden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slik har det vært i hele høst egentlig. I sommerferien lå jeg jevnere og lavere i puls natten gjennom. Hvilepulsen min er jo på rundt 60 ish, og da burde vel sovepulsen egentlig ligge lavere enn dette? 

Stress kan absolutt spille inn.

Hvis du er kvinne ville jeg tatt en graviditetstest for sikkerhetsskyld. Jeg observerte markant høyere sovepuls under graviditet. 

Anonymkode: 93d5b...208

Skrevet

Legg bort Fitbit er mitt råd.

Anonymkode: dce76...050

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stress kan absolutt spille inn.

Hvis du er kvinne ville jeg tatt en graviditetstest for sikkerhetsskyld. Jeg observerte markant høyere sovepuls under graviditet. 

Anonymkode: 93d5b...208

Jeg har p-stav 😊 Stress er nok mer sannsynlig 🤔

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville tatt det som et eksperiment og forsøkt å senke stresset. Se om du kan påvirke sovepulsen din over tid. :) Vil antagelig gjøre en forskjell siden du sier den var lavere i sommerferien.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville tatt det som et eksperiment og forsøkt å senke stresset. Se om du kan påvirke sovepulsen din over tid. :) Vil antagelig gjøre en forskjell siden du sier den var lavere i sommerferien.

Nå er det jo snart jul og juleferie, så da har jeg muligheten til å roe ned🤔 Jeg skal gi det et forsøk. Blir interessant å se 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Legg bort Fitbit er mitt råd.

Anonymkode: dce76...050

Enig. Skaper unødvendig uro. Fitbit måler kun puls, ikke oksygenmetning og respirasjon (pust). Jeg våkner stort sett opp uthvilt, og regner da med at alt er ok.

Jeg har våknet opp 2-3 ganger i år med hjertebank, men regner med at det er stressrelatert. Til vanlig sover jeg godt.

Anonymkode: 7d608...899

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Skaper unødvendig uro. Fitbit måler kun puls, ikke oksygenmetning og respirasjon (pust). Jeg våkner stort sett opp uthvilt, og regner da med at alt er ok.

Jeg har våknet opp 2-3 ganger i år med hjertebank, men regner med at det er stressrelatert. Til vanlig sover jeg godt.

Anonymkode: 7d608...899

Den jeg har måler oksygenmetning, det gjør vel de fleste av de nyere modellene. Men jeg pleier ikke legge så mye vekt på resultatene av denne målingen, i alle fall ikke på kort sikt, selv om den skal være relativt nøyaktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...