Gå til innhold

Kan man få et vellykket forhold når man er veldig ulike på noen punkter, men samtidig veldig like på andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ensom og lever i en gamingverden. Min datakunnskap er at jeg knapt kan finne fram i mailen min. Jeg er skilt småbarnsmor, noe han ikke kan relatere seg til da han ikke har hatt verken kone eller fått unger. Han er ekstremt kunnskapsrik og kaller seg selv nerd. Jeg er ikke helt borte selv, jeg har en god utdannelse og anser meg selv som relativt oppegående. Vi har til felles at vi utmerker oss i jobben vår, vi har opplevd nesten identiske kriser i livet, og det binder oss sammen på en unik måte.
Selv om vi er veldig ulike på mange måter, er vi også veldig like.

Kan vi få dette til å fungere? For ordens skyld, jeg er ikke ute etter en ny pappa til barna mine, men en kjæreste jeg kan ha det fint med.

Anonymkode: 65b29...742

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er vel verdier og personlighet. Det høres ikke ut som noen av dere er så sosiale, for eksempel. Og at dere begge er samvittighetsfulle. 

Anonymkode: eb75a...eaf

Skrevet

Det kommer på an på personene i forholde. 

Er han respektfull og snill, og klarer å vise forståelse for at du har en helt annen forutsetning i livet en han (med barn og ekskjærester etc) så er det vel ikke noe problem ? 

Går begge veier, for du må også vise hensyn til at hans hobbier kan ta opp litt tid, det handler jo om dialog. (og mulig du må høre at han snakker om sine interesser som kanskje ikke er super-interessant for deg, men bare å nikke å smile holder lenge) 

Jeg er omvendt fra deg. Min mann gamer ikke, og har barn fra tidligere forhold, jeg gamer, og har ikke barn (og skal ikke ha det heller) 

Vi har vært sammen i snart 13 år, vi tar begge hensyn til hverandre, selv om vi er helt forskjellige. Jeg forstår kanskje ikke hans obsession med å bruke penger på turutstyr, men respekterer at det er hans hobby, på samme måte som at han kanskje ikke forstår min lykke når jeg kommer hjem med en fancy ny gamingmus, men han blir glad på mine vegne likevel. Så passer vi på at begge har tid til egne interesser, men at vi samtidig setter av tid til hverandre. Han er introvert, og selv om jeg gamer så er jeg ekstrovert, så vi er veldig forskjellige. Men ved god respekt for hverandre, så fungerer det kjempefint :)

Anonymkode: ef593...548

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det viktigste er vel verdier og personlighet. Det høres ikke ut som noen av dere er så sosiale, for eksempel. Og at dere begge er samvittighetsfulle. 

Anonymkode: eb75a...eaf

Det er faktisk helt riktig, ingen av oss er spesielt sosiale. Vi trives sammen da. :)

TS

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer på an på personene i forholde. 

Er han respektfull og snill, og klarer å vise forståelse for at du har en helt annen forutsetning i livet en han (med barn og ekskjærester etc) så er det vel ikke noe problem ? 

Går begge veier, for du må også vise hensyn til at hans hobbier kan ta opp litt tid, det handler jo om dialog. (og mulig du må høre at han snakker om sine interesser som kanskje ikke er super-interessant for deg, men bare å nikke å smile holder lenge) 

Jeg er omvendt fra deg. Min mann gamer ikke, og har barn fra tidligere forhold, jeg gamer, og har ikke barn (og skal ikke ha det heller) 

Vi har vært sammen i snart 13 år, vi tar begge hensyn til hverandre, selv om vi er helt forskjellige. Jeg forstår kanskje ikke hans obsession med å bruke penger på turutstyr, men respekterer at det er hans hobby, på samme måte som at han kanskje ikke forstår min lykke når jeg kommer hjem med en fancy ny gamingmus, men han blir glad på mine vegne likevel. Så passer vi på at begge har tid til egne interesser, men at vi samtidig setter av tid til hverandre. Han er introvert, og selv om jeg gamer så er jeg ekstrovert, så vi er veldig forskjellige. Men ved god respekt for hverandre, så fungerer det kjempefint :)

Anonymkode: ef593...548

Hey, så gøy! Du er han. Artig å høre at dere får det til tross ulikhetene. Hva brakte dere sammen? Bor dere sammen eller hver for dere?

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...