Gå til innhold

Våkner at jeg skjelver på natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt det i mange år. Har sjekket blodsukkeret en gang får noen år siden da var det fint så tror ikke det er diabetes. Men får skjelvinger på dagen og natten men natten er mest irriterende da jeg våkner av det før jeg sovner igjen. Trodde det var så små bevegelse at ikke det syntes i noen år før jeg holdt ett vann glass når skjelven kom å jeg holdt på å miste hele glasset. Noen som har peiling på hva det kan komme fra? Noen som har samme? Er det vanelig? Hele kroppen som skjelver ikke bare armer er 25 år vist det har noe å si.

Anonymkode: 72192...355

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier legen da?

Anonymkode: 08e2c...b22

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva sier legen da?

Anonymkode: 08e2c...b22

Har aldri tatt det opp med lege

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hatt det i mange år. Har sjekket blodsukkeret en gang får noen år siden da var det fint så tror ikke det er diabetes. Men får skjelvinger på dagen og natten men natten er mest irriterende da jeg våkner av det før jeg sovner igjen. Trodde det var så små bevegelse at ikke det syntes i noen år før jeg holdt ett vann glass når skjelven kom å jeg holdt på å miste hele glasset. Noen som har peiling på hva det kan komme fra? Noen som har samme? Er det vanelig? Hele kroppen som skjelver ikke bare armer er 25 år vist det har noe å si.

Spiser og drikker du normalt?

Bruker du noen form for medisiner?

Er helsa god forøvrig (psykisk og fysisk)

Start der. 

Anonymkode: 8c45d...169

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiser og drikker du normalt?

Bruker du noen form for medisiner?

Er helsa god forøvrig (psykisk og fysisk)

Start der. 

Sånn utenom å ta en tur til legen da, du kommer nok ikke utenom det;)

Få tatt blodtrykk og puls, litt blodprøver og en god samtale.

Skrevet

Røyker ikke , drikker ikke , null medisiner. Grei helse , litt lavt blodtrykk. Har ptsd men ser ikke noe sammenheng 

Skrevet

Jeg har angst, og kan våkne om natten av at jeg skjelver. Har da angstanfall. Det har hendt at samboeren min også har våknet av skjelvingen min. 

Anonymkode: 65ab3...f04

Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet? Har man høyt stoffskifte kan man bli skjelven, noen ganger i form av "anfall" nesten som om stoffskiftet girer seg ekstra opp. Da kan det føles litt som blodsukkerfall. Dette eller angstanfall er de to tingene jeg ser for meg kan være årsaken. Det finnes sikkert mange andre årsaker også, men du må nesten bare drøfte dette med legen.

Anonymkode: 2bced...c4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du sjekket stoffskiftet? Har man høyt stoffskifte kan man bli skjelven, noen ganger i form av "anfall" nesten som om stoffskiftet girer seg ekstra opp. Da kan det føles litt som blodsukkerfall. Dette eller angstanfall er de to tingene jeg ser for meg kan være årsaken. Det finnes sikkert mange andre årsaker også, men du må nesten bare drøfte dette med legen.

Ser jo nå at du har hatt dette i åresvis, og da er det vel neppe stoffskiftet. Da hadde du nok hatt andre sterkere symptomer i tillegg og vært skikkelig dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...