Gå til innhold

Gjeldsordning ventetid/tvangssalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
jeg har søkt gjeldsordning og det er en del ventetid. Kan de tvangsselge boligen min når taksten er under hva jeg har i boliglån ? 
jeg har 1.4 i bolig lån og taksten er 1.3. Jeg er ajour med boliglån 

Har lest meg opp til nei men man blir så usikker likevel 

Anonymkode: 22c4b...236

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Lenker til dok. med svar på mange spørsmål skyldnere har i forbindelse med en gjeldsordning.

Nedenfor er det 2 – to lenker. Begge til Facebook.

Den første lenken er til et dokument som gir svar på mange spørsmål som skyldnere lurer på.

I dette dokumentet vil du på slutten finne flere lenker, bl.a. til lovforarbeider til gol. Lovforarbeider er ditt namsmannen og rettsinstanser går til for å finne ut hvordan love skal tolkes.

Du vil også finne lenke il et annet dokument som inneholder flere svar på mange spørsmål skyldnere lurer på. Den siste lenken er til et Excelark som beregner den dividenden i prosent (%) og kroner du skal betale til dine kreditorer.

https://www.facebook.com/groups/240353816532716/

Med vennlig hilsen

TBergh

Skrevet

For at et tvangssalg skal gjennomføres, må kreditoren som begjærer tvangssalg oppnå minst delvis dekning til sitt krav etter at foranstående pant og omkostninger til tingrett/medhjelper er dekket. Dersom du har mer i lån enn hva boligen er verdt, er det lite sannsynlig at andre kreditorer enn banken hvor du har boliglånet kan begjære/få gjennomført et tvangssalg. Så lenge du ikke misligholder boliglånet, så er du "trygg".

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk begge to. Jobber med å ordne opp men det tar litt tid 

Anonymkode: 22c4b...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...