AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Det er en jeg må få kuttet all kontakt med, for jeg får ingenting ut av kontakten. Hen spør om hjelp til ting og vil i perioder prate mye, men når jeg har behov for hjelp og støtte så er det veldig mye indirekte avvisning med at hen har så mye å gjøre og ikke har tid. Derfor ønsker jeg å gjennomføre en periode uten kontakt der jeg ikke svarer når hen vil ha hjelp og prate. Men det er så vanskelig å kutte av kontakten for jeg er glad i hen fortsatt. Men jeg orker ikke mer av dette for jeg føler meg ikke verdsatt eller som om jeg er viktig nok til å være en del av hens liv. Det er hot cold oppførsel om hverandre. Blokkere nummer syns jeg ikke fungerer da nummeret hens er tilgjengelig i en blokkeringsliste på min telefon. Hvordan kan jeg få gjennomført 30 dager og mer uten kontakt og uten å falle for fristelsen for å be om hjelp, prate eller svare hen når hen sender meldinger? Hvordan gjennomførte du dette for å komme deg "fri" fra situasjonen? Anonymkode: 413fd...7f9 1
tøydokka Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 Ja, det vil jeg påstå. Og det var nok best sånn. Det første du må gjøre er å fortelle personen at du ikke ønsker mer kontakt, klart og tydelig. Forklar hvorfor og si at du ikke kommer til å svare på henvendelser fra personen fremover. Så må du holde deg til det. Heng gjerne opp lapper på veggen/kjøleskap/speilet på badet med noen ord som motiverer deg til å holde fast på avgjørelsen din. 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 tøydokka skrev (5 minutter siden): Ja, det vil jeg påstå. Og det var nok best sånn. Det første du må gjøre er å fortelle personen at du ikke ønsker mer kontakt, klart og tydelig. Forklar hvorfor og si at du ikke kommer til å svare på henvendelser fra personen fremover. Så må du holde deg til det. Heng gjerne opp lapper på veggen/kjøleskap/speilet på badet med noen ord som motiverer deg til å holde fast på avgjørelsen din. Jeg har ikke tro på at det er noen vits i å fortelle hen noe om hva jeg tenker og vil pr nå. Men lapp på speil og kjøleskap var en god ide. Anonymkode: 413fd...7f9 1
tøydokka Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke tro på at det er noen vits i å fortelle hen noe om hva jeg tenker og vil pr nå. Men lapp på speil og kjøleskap var en god ide. Anonymkode: 413fd...7f9 Nei, noen personer er bare ikke i stand til å ta imot sånn informasjon. Men for de fleste vil nok det å bare bli ghostet uten en forklaring være vanskeligere å forholde seg til. Du trenger ikke si det face to face, men skrive det i en melding. Hva vedkommende tenker om den informasjonen er ikke ditt ansvar. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 Jeg blokkerte nummeret og tok i bruk et annet nummer en lengre periode sånn at jeg ikke gikk inn å sjekket etter blokkerte anrop på mitt nr. Unngikk alt av sosiale medier og eksisterte i en boble der han ikke eksisterte Anonymkode: 3cf58...032 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 Bare ikke ta kontakt. Ikke svar på anrop eller meldinger. Dersom vedkommende spør, kan du godt forklare, men mest sannsynlig vil hen ikke det. Anonymkode: 8da4c...8d2 2
PM75 Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 Har du pratet med vedkommende om dette tidligere? Jeg har mer tro på at direkte kommunikasjon kan fungere positivt for en relasjon enn den metoden du beskriver.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #8 Skrevet 11. november 2022 Det høres nesten mer ut som du snakker om ghosting enn no contact. Man må jo først og fremst bryte, si fra til personen at man ikke vil ha mer kontakt. Jeg har vel gjennomført no contact et par ganger, når jeg har blitt dumpet. Han har kommet krypende tilbake begge gangene, så det har fungert til det formålet. Som kanskje ikke er det samme formålet du har. Det som har holdt meg gående da er kanskje ikke like relevant for denne situasjonen, men da har jeg satt en dato langt frem i tid for når jeg får "lov" til å ta kontakt igjen. Hver gang jeg får lyst til å sende melding eller noe, så har jeg tenkt at nei, det sparer jeg til 17. februar. Og så er jo tanken litt at innen 17. februar, når du ikke har hatt kontakt på så lenge, så er du også på et bedre sted, kanskje du ikke vil ta kontakt igjen engang. Anonymkode: 187e1...64e 1 1
Blåjojo Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 Om du tenker deg godt om når du tenker å sende melding, eller svare på noe vedkommende spør om, så er det enklere å la vær. Tenk gjennom hvorfor du ønsker null kontakt.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #10 Skrevet 11. november 2022 PM75 skrev (15 timer siden): Har du pratet med vedkommende om dette tidligere? Jeg har mer tro på at direkte kommunikasjon kan fungere positivt for en relasjon enn den metoden du beskriver. Hen vet at jeg ikke er fornøyd med situasjonen men gjør ingenting selv for å bedre den. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det høres nesten mer ut som du snakker om ghosting enn no contact. Man må jo først og fremst bryte, si fra til personen at man ikke vil ha mer kontakt. Jeg har vel gjennomført no contact et par ganger, når jeg har blitt dumpet. Han har kommet krypende tilbake begge gangene, så det har fungert til det formålet. Som kanskje ikke er det samme formålet du har. Det som har holdt meg gående da er kanskje ikke like relevant for denne situasjonen, men da har jeg satt en dato langt frem i tid for når jeg får "lov" til å ta kontakt igjen. Hver gang jeg får lyst til å sende melding eller noe, så har jeg tenkt at nei, det sparer jeg til 17. februar. Og så er jo tanken litt at innen 17. februar, når du ikke har hatt kontakt på så lenge, så er du også på et bedre sted, kanskje du ikke vil ta kontakt igjen engang. Anonymkode: 187e1...64e Er mer hen som ghoster enn meg for å si det slik. Takk for dato tipset! Blåjojo skrev (10 timer siden): Om du tenker deg godt om når du tenker å sende melding, eller svare på noe vedkommende spør om, så er det enklere å la vær. Tenk gjennom hvorfor du ønsker null kontakt. Det er nok dette jeg må gjøre ja. Det er så fort å glemme hva som gjør det og hvorfor ting ikke er bra. Takk for innspill! Anonymkode: 413fd...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #11 Skrevet 12. november 2022 Ja, blokket alt og sluttet å tenke at vedkommende eksisterte. Ferdig. Anonymkode: 7af59...663
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #12 Skrevet 12. november 2022 Er "no contact" på 17. året nå. Han kommee nok snart krypende! Anonymkode: 90746...f5c 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #13 Skrevet 12. november 2022 Du kan skrive ned og lagre som tekst alle meldinger du vil sende. Etter bare et par uker, ser de første meldingene ut som de er skrevet av en annen person! Anonymkode: 11177...9d3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #14 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 12.47): Ja, blokket alt og sluttet å tenke at vedkommende eksisterte. Ferdig. Anonymkode: 7af59...663 Hadde det bare vært så enkelt! 😀 AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 12.50): Er "no contact" på 17. året nå. Han kommee nok snart krypende! Anonymkode: 90746...f5c Ikke si at du fortsatt venter? Anonymkode: 413fd...7f9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #15 Skrevet 14. november 2022 Hele poenget med no contact er å blokkere/slette. IKKE se hva personen driver med, og bruke tiden på seg selv. Ja, det har vært vellykket alle gangene jeg har gjort det. Anonymkode: 78287...552 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #16 Skrevet 14. november 2022 Vellykket no contact er å ikke ha kontakt. Ventes det bare på at den andre kommer krypende igjen så er dette psykologiske spill og et hekt forhold, eventuelt at den andre part ser at det ikke finnes andre som vil gi det de vil ha, men du gjør det mot fine ord. Anonymkode: 687b4...fa7 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #17 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vellykket no contact er å ikke ha kontakt. Ventes det bare på at den andre kommer krypende igjen så er dette psykologiske spill og et hekt forhold, eventuelt at den andre part ser at det ikke finnes andre som vil gi det de vil ha, men du gjør det mot fine ord. Anonymkode: 687b4...fa7 Hvor nevner jeg at jeg ønsker hen skal komme krypende? Anonymkode: 413fd...7f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå