AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 La meg starte med at jeg for lengst erfaringsmessig har forstått at mye av det jeg tenker og føler er "rart", og ikke noe som flertallet deler, så sikkert mange som er uenig eller ikke kan forstå, men om jeg er heldig nok til å unngå de giftige KG-medlemmene som skal være negative, tolke alt i verste mening osv osv, så er jeg happy. Anyway, mann i 30-årene som for første gang har valgt å være åpen for at gode ting kan komme fra tinder, og har skrevet en genuin profiltekst. Har innsett at bagasjen og sorgen fra en relasjon som ikke ble det jeg ønsket ikke kommer til å gå over FØR jeg åpner meg for noe nytt, men heller FORDI jeg åpner meg for noe nytt, så jeg må bare være ærlig med den jeg ev. blir kjent med og si at jeg sitter litt fast i fortiden men håper på å kunne bygge noe fint med noen og fokusere på framtiden. Kan nevnes at samtidig så stortrives jeg alene og har aldri forstått det "sykelige" behovet for å alltid være i et forhold, så litt indre konflikt der. Men jeg kjøpte da i tillegg et medlemsskap hvor en kan se hvem som har swipet høyre. Men jeg merker at jeg ikke får meg selv til å matche med noen, selv om de er pene, eller de har en tekst som viser at de er spennende mennesker eller på andre måter attraktive. Kan stikke inn her at jeg følger kulturens standarder på hvem som er estetisk pen, men jeg kjenner likevel aldri noen attraksjon mot dem. Noen av de mest tiltrekkende menneskene jeg kjenner er kvinner som ikke er ansett som pen i samfunnets øyne, men som jeg er tiltrukket av pga. summen av hvem de er som menneske. Og her er ett av hovedutfordringene mine, jeg blir først tiltrukket av noen når det er skapt en dypere og intim kontakt. De få gangene hvor min attraksjon mot noen har vært romantisk, og jeg har delt følelsene mine, har jeg fått høre at nettopp pga. av vennskapet som har oppstått, blir det å se på meg som noe mer enn en god venn unaturlig og rart. Double cursed, heh. For meg bunner ideen om et forhold i at to mennesker er bestevenner. Men jeg er veldig glad i de naturlige prosessene som skaper relasjoner, disse innebærer følgelig at noen treffes jevnlig, og som oftest skjer dette på en naturlig måte. En jobber samme plass, trener samme plass, drikker samme plass osv osv, og gradvis blir en bedre kjent og bygger et vennskap eller noe mer. For meg er Tinder kunstig og en møter gjerne noen uten at det naturlige grunnlaget er der. En kan sikkert lage en ekstremt fin relasjon med et tinder-menneske, men det mangler visse "prosesser" der. Så jeg skjønner virkelig ikke de som går fra en tinder-date til en annen, de som snakker med mange samtidig. For meg blir det et kjøttmarked som gjør meg småkvalm. Jeg vil helst bare matche med én jeg, og kanskje prate litt og kjenne på kjemien. Men om en så skulle treffes, så overtenker jeg hvor ofte en burde ta initiativ i dette travle livet, hvor mye innsats en skal legge i å treffe et menneske gjentatte ganger før en ev. innser at "ok, her var det ikke noe." Spesielt om sex skulle skje, så ville jeg blitt ekstremt stresset. Nå spiller det riktignok inn at jeg, til tross for å føle en sterk seksualdrift, ikke er så glad i sex. Ender ofte opp med et ubehag og ønske om å være alene. Samme med intimitet og kos. Veldig glad i å kose på og gi omsorg, misliker sterkt å motta kos. Angstdiagnoser og det at jeg er mann bidrar nok begge til stressnivået mitt. Angst trenger sikkert ikke forklares videre, men med at jeg er mann mener jeg at menn historisk sett har ment å være de som tar initiativ, noe som ikke er min cuppa tea. Føler ikke at jeg har klart å uttrykke uroen/stresset jeg opplever ift. Tinder som gjør at jeg unngår å matche med noen, men kanskje dette resonnerer med noen og jeg får noen interessante eller gode betraktninger tilbake. Men som sagt, om jeg er heldig nok til å unngå de giftige KG-medlemmene som skal spy negativitet og kverulere, så er jeg happy nok for det. Anonymkode: 2f222...aed
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 Dette hørtes ekstremt stressende og komplisert ut. Vanskelig å respondere på innlegget ditt. Antar at du ser selvmotsigelsene på egenhånd. Anonymkode: ff0cb...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Dette hørtes ekstremt stressende og komplisert ut. Vanskelig å respondere på innlegget ditt. Antar at du ser selvmotsigelsene på egenhånd. Anonymkode: ff0cb...dbc Ja jeg er godt kjent med mitt eget indre kaos, så klandrer deg ikke ^^ Forventer mest at de som mest gir et svar er de som deler opplevelsen av dette "indre kaoset." Er vanligvis veldig selvbevisst, men leste gjennom og så ikke noen umiddelbare selvmotsigelser, så pek dem gjerne ut for meg. Enten så er det mest fordi jeg er så vant til mine egne selvmotsigelser at jeg ikke legger merke til dem, eller så er vi simpelthen uenig. Takk for svar Anonymkode: 2f222...aed
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 Du kommer aldri til å få bygget en nær relasjon når du henger fast i fortiden. Du sier at du trenger et forhold for å gå videre, men det du trenger er å jobbe med fortiden og komme deg videre evn ved hjelp av terapi. Kvinner og et kjærlighetsforhold er ikke ditt rehabsenter eller psykolog og ei heller noen som skal lide under det at du ikke er emosjonelt klar for noe nytt og har lagt fortiden og sårene bak deg. Det du skriver om at det er vanskelig å tiltrekkes noen via et bilde på tinder er vanlig og naturlig. Sånn er det for damer også, man får sjeldent tiltrekning kun pga et stillbilde for det er individuelle nykker og ansiktsuttrykk og væremåte osv som gjør en person sjarmerende og attraktiv. Men hvorfor irriterer du deg over at damer matcher og chatter med mange av gangen og går fra tinderdate til tinderdate? De fleste av oss snakker bare med en av gangen, det er umulig å bli kjent med noen om man juggler mange. Du skriver videre at du ikke er glad i sex og forteller om psykiske problemer du får av sex. Dette bør du også gå i terapi for. Du liker å gi kos men ikke å få og ingen damer gidder å være i et forhold hvor man ikke koser med hverandre. Du kaller det for ikke din kopp te å ta initiativ med damer og høres ut som at du enten er veldig submissiv eller veldig lat og kravstor. Jeg leste gjennom hele teksten din med åpent sinn men gjentatte ganger så angriper du og snakker ned om kvinner og forhøyer deg selv så jeg tror ikke du får deg dame så lenge du er så pessimistisk om folk Anonymkode: ffc5d...9c1 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Du kommer aldri til å få bygget en nær relasjon når du henger fast i fortiden. Du sier at du trenger et forhold for å gå videre, men det du trenger er å jobbe med fortiden og komme deg videre evn ved hjelp av terapi. Kvinner og et kjærlighetsforhold er ikke ditt rehabsenter eller psykolog og ei heller noen som skal lide under det at du ikke er emosjonelt klar for noe nytt og har lagt fortiden og sårene bak deg. Det du skriver om at det er vanskelig å tiltrekkes noen via et bilde på tinder er vanlig og naturlig. Sånn er det for damer også, man får sjeldent tiltrekning kun pga et stillbilde for det er individuelle nykker og ansiktsuttrykk og væremåte osv som gjør en person sjarmerende og attraktiv. Men hvorfor irriterer du deg over at damer matcher og chatter med mange av gangen og går fra tinderdate til tinderdate? De fleste av oss snakker bare med en av gangen, det er umulig å bli kjent med noen om man juggler mange. Du skriver videre at du ikke er glad i sex og forteller om psykiske problemer du får av sex. Dette bør du også gå i terapi for. Du liker å gi kos men ikke å få og ingen damer gidder å være i et forhold hvor man ikke koser med hverandre. Du kaller det for ikke din kopp te å ta initiativ med damer og høres ut som at du enten er veldig submissiv eller veldig lat og kravstor. Jeg leste gjennom hele teksten din med åpent sinn men gjentatte ganger så angriper du og snakker ned om kvinner og forhøyer deg selv så jeg tror ikke du får deg dame så lenge du er så pessimistisk om folk Anonymkode: ffc5d...9c1 Det er interessant å lese andre tolkninger av hva en selv skriver. Åpner opp for en større forståelse av en selv, selv om å lese mine ord på et forum gir et svært begrenset bilde av meg, likedan som å lese dine ord gir et begrenset bilde av deg. For å gi litt kontekst: Jeg kom til konklusjonen om at det var naturlig å date andre for å komme seg videre, utifra venner som selv beskrev lignende prosesser, dermed konkluderte jeg med at jeg ikke trengte å vente til jeg var helt over fortiden, men at jeg kunne bruke framtiden som et verktøy for å komme meg over fortiden, om du skjønner. Men jeg er jo en stor fan av ærlighet og kommunikasjon, som er grunnen til at det ville vært viktig for meg i en samtale med en jeg datet å nevne fortiden og forklare at jeg ennå sørget litt. Jeg går til terapi, og min enighet med deg om at kvinner ikke skal være mitt rehab-senter er nøyaktig grunnen til at jeg har unngått å oppsøke noen form for dating. Merk at jeg irriterer meg over mennesker generelt som hopper fra date til date, jeg poengterer ikke kvinner spesifikt og det virker som du koker sammen flere av tingene jeg skrev til en. Jeg sa ikke at jeg irriterer meg over de som chatter med flere, jeg sa at jeg personlig vil helst bare chatte med en. Men den overordnede grunnen til at slike ting irriterer/frustrerer meg er pga. hvor likegyldig jeg ser hvor mange er i dette teknologiske datingmarkedet. Jeg har aldri blitt såret selv i denne konteksten, men folk er så fæl med å "truffet hverandre 5 ganger nå og hen virker interessert, men det er ikke jeg så jeg bare lar være å svare." Total kynisme og hensynsløshet, folk synes å ikke en gang fortelle hverandre at de ikke er interessert. Angående sexen så går jeg som tidligere nevnt i terapi, men sexproblematikken trengs det ikke så mye terapi for, jeg har en rimelig god forståelse om hva og hvorfor. Det å kose med hverandre. Jeg har vært med mange kvinner som liker å bli kost på men som ikke utøver mye kos tilbake, så det har aldri vært et problem hittil. Det er ikke slik at jeg hadde fått full panikk om en kvinne hadde strøket på håret mitt eller lignende. Når det gjelder det å ikke ta initiativ. Jeg er hverken submissiv eller særlig lat, men jeg er introvert. Men jeg står ved mitt om at ansvaret for å ta initiativ er i stor grad lagt på menn. Personlig har akkurat det at jeg ikke tolker enhver kontakt med kvinne som en sjans for tafsing vært noe jeg har fått mye positiv respons på, at jeg kan sitte med en kvinne og ha en god samtale uten at jeg skal se på henne som et menneske jeg skal forsøke å sjekke. Jeg er defintivt pessimistisk om folk generelt, god gammeldags misantrop. Men jeg sliter med å se hvor jeg angriper, snakker ned om kvinner og forhøyer meg selv. Mislikheten min mot mennesker på tinder som behandler det som et kjøttmarked gjelder både kvinner og menn. Poengter gjerne ut hvor jeg spesifikt singler ut kvinner da jeg ikke ser det selv. Men i essens var posten min ment å handle om hvordan jeg sliter med å prate med 5 stykker samtidig slik jeg ser mange andre gjør, ikke at jeg går rundt og er sur på damene. Anonymkode: 2f222...aed 1
lillevill Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja jeg er godt kjent med mitt eget indre kaos, så klandrer deg ikke ^^ Forventer mest at de som mest gir et svar er de som deler opplevelsen av dette "indre kaoset." Er vanligvis veldig selvbevisst, men leste gjennom og så ikke noen umiddelbare selvmotsigelser, så pek dem gjerne ut for meg. Enten så er det mest fordi jeg er så vant til mine egne selvmotsigelser at jeg ikke legger merke til dem, eller så er vi simpelthen uenig. Takk for svar Anonymkode: 2f222...aed Jeg synes nå du høres fin ut, litt som kjæresten min. Han er også angstete og dyp og vi har blitt seriøse, etter 4 mnd nå. Traff han på happn. Fortsett med tinder eller prøv happn og match med de som skriver noe som treffer deg. Dra på date og fokuser på kjemien og humor og like indre verdier. Kom deg forbi det du låser deg opp i slik at du kan date. 1
lillevill Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): sørget litt. Jeg går til terapi, og min enighet med deg om at kvinner ikke skal være mitt rehab-senter er nøyaktig grunnen til at jeg har unngått å oppsøke noen form for dating Viktig. Andre folk er ikke din rehab. Du er det. Det er du som styrer skuta og går til terapi. Du som bruker øvelser du som bestemmer hvordan du vil ha det. Men en partner kan være bedre enn en psykolog, bare fordi man får kjærlighet. Men det er bare da det blir bra. Og så kan man jo finne noen som sliter med det samme og så blir det bra om man viser hverandre tålmodighet og forståelse. Men ikke la taket glippe, du styrer skuta og er ditt rehab senter. Og du vil ha et sunt forhold, ikke noe co dependent opplegg Endret 11. november 2022 av lillevill 1
lillevill Skrevet 11. november 2022 #8 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Merk at jeg irriterer meg over mennesker generelt som hopper fra date til date, jeg poengterer ikke kvinner spesifikt og det virker som du koker sammen flere av tingene jeg skrev til en. Jeg sa ikke at jeg irriterer meg over de som chatter med flere, jeg sa at jeg personlig vil helst bare chatte med en Obs obs. Her har du nok bare misforstått konseptet dating. Det er kjemi folk ser etter, og chatting med noen du knapt kjenner er ikke lett. Det går i det samme hver gang og voksne blir veldig lei. Dating er: en kveld med en ukjent person der dere snakker. Det er ikke noe skittent eller frekt ved det, eller noe du blir irritert på fremmede for. De vil treffe et menneske ansikt til ansikt og le og snakke over feks en kaffe eller øl. Ingen ting å bli irritert over. Chattingen tar deg desverre ingen steder. Møt folka.
lillevill Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan nevnes at samtidig så stortrives jeg alene og har aldri forstått det "sykelige" behovet for å alltid være i et forhold, så litt indre konflikt der. Kaller du det sjukt at folk har bodd i grupper siden menneskene først gikk på jorda? At mange dyr lever sitt liv i par? Det er helt naturlig å søke selskap. Slutt å kall det sjukt. Det er fint faktisk. Synes du det er sjukt når du ser et gammelt par gå å holde hender da? Tenker du jeg forstår ikke at de gidder, sjukt. Gamle damen og mannen holder hender og som har levd livet sammen og elsker hverandre. Er ikke noe finere enn det. Endret 11. november 2022 av lillevill 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #10 Skrevet 11. november 2022 Det er mye jeg kan kjenne meg igjen i, bortsett fra den misantropiske delen. Måten jeg helst vil knytte meg til noen, naturlig, og over lang tid, er vanskelig å kombinere med nettdating. Jeg har også masse likes fra flotte damer, men tør ikke matche dem, fordi jeg overtenker prosessen videre. Heldigvis er det også kvinner som ønsker seg en lang periode med bli kjent, og et godt vennskap i bunnen. Det gjelder bare å avklare jevnlig, at det faktisk er et romantisk forhold som er målet, og ikke gjøre alt for å sette seg selv i vennefella. M53 Anonymkode: 6e7b7...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #11 Skrevet 11. november 2022 6 hours ago, lillevill said: Obs obs. Her har du nok bare misforstått konseptet dating. Det er kjemi folk ser etter, og chatting med noen du knapt kjenner er ikke lett. Det går i det samme hver gang og voksne blir veldig lei. Dating er: en kveld med en ukjent person der dere snakker. Det er ikke noe skittent eller frekt ved det, eller noe du blir irritert på fremmede for. De vil treffe et menneske ansikt til ansikt og le og snakke over feks en kaffe eller øl. Ingen ting å bli irritert over. Chattingen tar deg desverre ingen steder. Møt folka. Siktet til de som dater flere over tid. Date nr 4 med en fordi man har god kjemi, samtidig som en dater 2-3 andre og chatter litt. Snakket med mange som holder på slik. Kanskje irritere er feil ord, bare forstår ikke hvordan de klarer å bygge en relasjon med et menneske og samtidig gå på masse casual dates med mange andre. Anonymkode: 2f222...aed
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #12 Skrevet 11. november 2022 6 hours ago, lillevill said: Kaller du det sjukt at folk har bodd i grupper siden menneskene først gikk på jorda? At mange dyr lever sitt liv i par? Det er helt naturlig å søke selskap. Slutt å kall det sjukt. Det er fint faktisk. Synes du det er sjukt når du ser et gammelt par gå å holde hender da? Tenker du jeg forstår ikke at de gidder, sjukt. Gamle damen og mannen holder hender og som har levd livet sammen og elsker hverandre. Er ikke noe finere enn det. Nei nei, er en misforståelse her. Mener ikke at det er sjukt å være i et forhold, sikter til mennesker som er så ute av stand til å være alene at de må ha konstant selskap og overlapper forhold, en romanse er begynt før forrige forhold er over, listen over x'er og eks-samboere er på flere sider. Møtt mange av disse og jeg sliter med å se hvordan en klarer å bygge noen dypere relasjoner når man går gjennom 3-4 forhold i året. Anonymkode: 2f222...aed
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #13 Skrevet 11. november 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er mye jeg kan kjenne meg igjen i, bortsett fra den misantropiske delen. Måten jeg helst vil knytte meg til noen, naturlig, og over lang tid, er vanskelig å kombinere med nettdating. Jeg har også masse likes fra flotte damer, men tør ikke matche dem, fordi jeg overtenker prosessen videre. Heldigvis er det også kvinner som ønsker seg en lang periode med bli kjent, og et godt vennskap i bunnen. Det gjelder bare å avklare jevnlig, at det faktisk er et romantisk forhold som er målet, og ikke gjøre alt for å sette seg selv i vennefella. M53 Anonymkode: 6e7b7...2fb Ja, det med målet er vanskelig. En vet jo ikke hva som kommer til å skje, om romantikken oppstår, om det føles naturlig å møtes jevnlig eller om det føles tvungent. Jeg overtenker eksempelvis hva jeg skal gjøre med disse relasjonene om det ikke blir noe mer. Har knapt tid til å vedlikeholde vennskapene jeg allerede har, men føler ikke jeg kan kaste vekk nye bare fordi det ikke ble noe mer, osv... Anonymkode: 2f222...aed
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #14 Skrevet 11. november 2022 Til TS. Vil bare si at jeg deler veldig mange av dine synspunkter og holdninger. Du er ikke alene. Noen ganger må man bare hoppe i noe nytt i håp om at det kan erstatte noe gammelt. Tinder er vel den mest overfladiske appen av de alle. Dermed også siste app/dating verktøy jeg ville prioritert. Hilsen mann rundt samme alder. Anonymkode: 0da1c...166 1
lillevill Skrevet 11. november 2022 #15 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Siktet til de som dater flere over tid. Date nr 4 med en fordi man har god kjemi, samtidig som en dater 2-3 andre og chatter litt. Snakket med mange som holder på slik. Kanskje irritere er feil ord, bare forstår ikke hvordan de klarer å bygge en relasjon med et menneske og samtidig gå på masse casual dates med mange andre. Anonymkode: 2f222...aed Jeg synes du har feil fokus da, og at du har litt hang up på hva "andre driver med" og "hvordan andre gjør dette" og at det er "feil måte" for dem. Guess what. Folk gjør det dem vil. Du fokuserer på disse menneskene som dater på en måte du ikke hadde ønsket selv. Det er ganske rigid det, og litt kontrollerende å tenke at andre bør tilpasse seg dine preferanser på dating. Så du irriterer deg over en dame, som har dratt på date nr 4 med en fyr. De er ikke seriøse og de har ikke snakket om at de er "dem" nå. Hun er ikke sikkert på om denne personen er rett og dater flere andre. Hvordan påvirker dette egentlig deg da? Du kan si, okay, takk for at du deler det. Jeg hadde ikke gjort det sånn men respekterer at du gjør det. Og så finner du noen andre. Hadde jeg vært deg hadde jeg fokusert på å ha det gøy i stedet for å tenke på alt som irriterer deg, eller være frustrert over at noen gjør noe på en annen måte. En indisk mester sa en gang, idioter er irriterte hver dag fordi de tror de ikke har et valg og at det skal være sånn. Smarte mennesker gjør det som gjør dem glade. Genier finner glede i å gjøre det som det er et behov for. Kanskje vi ikke er genier, men vi kan ihvertfall være smarte og slutte å irritere oss over hva andre driver med.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #16 Skrevet 11. november 2022 lillevill skrev (17 minutter siden): Så du irriterer deg over en dame, som har dratt på date nr 4 med en fyr. De er ikke seriøse og de har ikke snakket om at de er "dem" nå. Hun er ikke sikkert på om denne personen er rett og dater flere andre. Hvordan påvirker dette egentlig deg da? Du kan si, okay, takk for at du deler det. Jeg hadde ikke gjort det sånn men respekterer at du gjør det. Og så finner du noen andre. Jeg føler for å ta ts i forsvar her. Du leser det som at han angriper kvinner, men slik ser jeg det ikke. Han observerer hvordan andre mennesker dater og samhandler, og skjønner seg ikke på det. Det er grunnleggende personforskjeller, som gjør at noen befinner seg midt i spillet hele livet, mens andre føler seg som observatører utenfra. Anonymkode: 6e7b7...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #17 Skrevet 11. november 2022 du skriver overdrevent mye oker ikke å lese alt det der men kanskje gjøre noe om på tinder profilen din Anonymkode: 0d797...97a
lillevill Skrevet 11. november 2022 #18 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg føler for å ta ts i forsvar her. Du leser det som at han angriper kvinner, men slik ser jeg det ikke. Han observerer hvordan andre mennesker dater og samhandler, og skjønner seg ikke på det. Det er grunnleggende personforskjeller, som gjør at noen befinner seg midt i spillet hele livet, mens andre føler seg som observatører utenfra. Anonymkode: 6e7b7...2fb Det er fint det. Jeg mener ikke at han angriper noen nei, men jeg synes TS har veldig rare og rigide perspektiver og oppheng i noen få snodige opplevelser. Uansett.. dating. Det er faktisk en "sjuk" ting man prøver å gjøre. Man prøver å finne noen som er så spesiell og fin at man vil være med personen resten av livet. Og så i tillegg skal det være likefølt. Det er helt sjukt. Og det tar lang tid..derfor må man fokusere på å treffe mange forskjellige mennesker. Og man blir så dritlei av den chattingen gang på gang. Det er mye bedre å ta en øl sammen og sjekke om man har lik humor og får hverandre til å le / føler at personen er attraktiv.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #19 Skrevet 11. november 2022 Jeg drev å datet en fyr i ganske lang tid, jeg var interessert, jeg var usikker på hvor interessert han var. Da han plutselig ghostet meg etter 4-5 mnd ble jeg helt knust. Bestemte meg for at dette aldri skal skje igjen, så nå dater jeg flere inntil jeg er helt sikker på at mannen er oppriktig interessert. At han viser meg det og at vi snakker om det, at nå satser vi på hverandre og ingen andre. Det heter visst å ikke legge alle eggene sine i én kurv. Anonymkode: f06f7...d3f 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #20 Skrevet 13. november 2022 On 11/11/2022 at 1:59 PM, lillevill said: Jeg synes du har feil fokus da, og at du har litt hang up på hva "andre driver med" og "hvordan andre gjør dette" og at det er "feil måte" for dem. Guess what. Folk gjør det dem vil. Du fokuserer på disse menneskene som dater på en måte du ikke hadde ønsket selv. Det er ganske rigid det, og litt kontrollerende å tenke at andre bør tilpasse seg dine preferanser på dating. Så du irriterer deg over en dame, som har dratt på date nr 4 med en fyr. De er ikke seriøse og de har ikke snakket om at de er "dem" nå. Hun er ikke sikkert på om denne personen er rett og dater flere andre. Hvordan påvirker dette egentlig deg da? Du kan si, okay, takk for at du deler det. Jeg hadde ikke gjort det sånn men respekterer at du gjør det. Og så finner du noen andre. Hadde jeg vært deg hadde jeg fokusert på å ha det gøy i stedet for å tenke på alt som irriterer deg, eller være frustrert over at noen gjør noe på en annen måte. En indisk mester sa en gang, idioter er irriterte hver dag fordi de tror de ikke har et valg og at det skal være sånn. Smarte mennesker gjør det som gjør dem glade. Genier finner glede i å gjøre det som det er et behov for. Kanskje vi ikke er genier, men vi kan ihvertfall være smarte og slutte å irritere oss over hva andre driver med. Jeg har nok litt hang-ups på hva andre driver med, men det er mest fordi jeg ofte sliter med å forstå det, og jeg vet jeg skiller meg litt ut med overtenkingen. Et forenklet eksempel er hvordan jeg kan være altfor bekymret for at noen skulle blitt såret, samtidig som jeg oppfatter de fleste andre jeg har pratet med som i overkant bekymringsløs om noen blir såret. Som et kompromiss vil jeg påstå at det riktige ofte ligger en plass imellom, men jeg sliter med å løsrive meg fra min rigide måte å leve på, men jeg ikke så rigid mot andres livsførsel som det kanskje virker som. Å si at det irriterer meg er kanskje ikke det beste ordvalget, men det jeg sikter til er flertallet av de jeg har pratet med som er aktive tinder-datere, som har uttrykt en "jeg liker denne personen godt, så vi fortsetter å date, men jeg holder mulighetene åpne hvis jeg treffer noen bedre." Mulig det er et fåtall, men er ihvertfall majorieten av de jeg har møtt på. Og det er denne hensynsløsheten jeg sliter med. Jeg ser hvor gøy de har det og hvordan de er livsnytere, men det virker sammenhengende med "evnen" til å ikke tenke over om noen blir lei seg. Eksempelvis ved å brått ghoste en date etter de har vært mye ilag, fordi de orker ikke stresset med å forklare. "Det er bare tinder lizzm." On 11/11/2022 at 2:43 PM, lillevill said: Det er fint det. Jeg mener ikke at han angriper noen nei, men jeg synes TS har veldig rare og rigide perspektiver og oppheng i noen få snodige opplevelser. Uansett.. dating. Det er faktisk en "sjuk" ting man prøver å gjøre. Man prøver å finne noen som er så spesiell og fin at man vil være med personen resten av livet. Og så i tillegg skal det være likefølt. Det er helt sjukt. Og det tar lang tid..derfor må man fokusere på å treffe mange forskjellige mennesker. Og man blir så dritlei av den chattingen gang på gang. Det er mye bedre å ta en øl sammen og sjekke om man har lik humor og får hverandre til å le / føler at personen er attraktiv. Dette er litt rart for meg, om jeg har truffet noen tre-fire ganger og det ikke føles som grunnlag for noe mer, overtenker jeg hva jeg skal gjøre med denne relasjonen. Igrunn ikke ute etter venner, men kan jo ikke bare droppe et menneske jeg kommer overens med, bare fordi det ikke ble noe romantisk. Men for all del, med på at jeg er avviket her, bare et eksempel på overtenkingen. Anonymkode: 2f222...aed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå