Gå til innhold

Sliter med depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg sliter med depresjon som kommer og går, i perioder kan det bli ille. Jeg har aldri prøvd å ta mitt eget liv eller noe slik men får veldig mørke og dystre tanker og skulle gjerne ha gått til psykolog… jeg jobber som flyvertinne og må derfor fornye legeattest med utfyllende pasientjournal, og kan ikke jobbe som flyvertinne dersom jeg får en psykisk diagnose.. jeg har veldig like symptomer på BPD og er redd for at jeg kanskje har det eller er bipolar, uansett om det «kun» er depresjon hadde det vært fint og gått til psykolog og snakke om det men er livredd for at det går utover jobben min.. er det mulig å snakke med psykolog uten at det kommer i pasientjournalen? 

Anonymkode: 58796...520

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bedre om du får hjelp til vanskene dine enn hva som kommer i journalen? Snakker av erfaring, var redd for det selv og har stått utenfor arbeidslivet i 4 år. Gikk til privat psykolog, ingenting av det kom i journal - er nok ulik praksis. Du kan også bruke hjelpetelefon/chat. Men virkelig. Ikke tenk på det, for alternativet er at du blir sykere og DA mister du jobben ❤️ lykke til.

Anonymkode: b7b0d...76b

Skrevet

Prøv antidepressiva.

• Liker 1
Skrevet

Helsa må komme først. Du bør gå til psykolog og så se på om du kan omskolere deg. NAV er vel behjelpelig med omskolering i slike tilfeller.

Anonymkode: 6506e...f09

Skrevet

Kanskje du kan ringe en psykolog og spørre? Er bare å forklare problemstillingen.

Et alternativ er å forsøke hjelpetelefon/hjelpechat som en over her skriver. Det er gratis og et godt første steg for å få luftet noen tanker.

Håper du blir bedre ❤️ Klem

Anonymkode: 67f3d...dfe

Skrevet

Privat psykolog! Den journalen blir bare hos psykologen om du ikke ber psykologen sende journal til fastlege. Ikke søk psykolog via fastlege, for da er psykologen pliktig til å sende epikrise til fastlege. Oppsøk privat psykolog selv og jobben får null innsyn i den journalen. 

Anonymkode: 6b96e...321

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 21.36):

Privat psykolog! Den journalen blir bare hos psykologen om du ikke ber psykologen sende journal til fastlege. Ikke søk psykolog via fastlege, for da er psykologen pliktig til å sende epikrise til fastlege. Oppsøk privat psykolog selv og jobben får null innsyn i den journalen. 

Anonymkode: 6b96e...321

Men hvor streng er psykologens taushetsplikt? Må man fortelle psykologen hva man jobber med? jeg har samme problemstilling som ts, har vegret meg for å bestille time hos psykolog så lenge, men har innsett at jeg bare må gjøre det. 

Anonymkode: 0bf90...a49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...