Gå til innhold

Synes dere denne samtalen var uhøflig, eller uprofesjonelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jo, alle avbestillinger gjort etter 24 timer før time, noen steder etter 48 t før time er pålagt gebyr 

Anonymkode: 0fbc3...c75

Derfor sier jeg aldri ja til time på mandager.

Anonymkode: d6259...4e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hvor lite folk har blitt snakket til og satt på plass når man føler seg støtt en helt vanlig samtale. 

Anonymkode: 7b10a...bb2

• Liker 26
  • Nyttig 7
Skrevet
tussi84 skrev (Akkurat nå):

nei selvfølgelig ikke, men når jeg sier at jeg ikke har barnevakt så kunne hun bare ha akseptert det.  Ikke fortsatt å gnage på det samme..

Jaha, da hadde du vel syntes at det var uhøflig å. Skrevet tråd her og spurt oss om det var uprofesjonelt å bare si ok, da får du et gebyr, blir lenge til neste time, hadet godt. Klarer ikke skjønner hvorfor det skulle vært uhøflig å bry seg om at du får kommet til timen. Hun prøvde vel bare å motivere deg til å prøve hardere. 

Anonymkode: 13268...c25

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Samme her, men alle har ikke mulighet til det. 

Anonymkode: b7a1f...2fb

Er fedre fritatt for sykt barn-dager?

Anonymkode: d80aa...a96

• Liker 20
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg får gå mot strømmen og si jo, jeg er litt enig med deg, ts. Hun har da vel ingenting med å grave om barnets far når du har sagt du ikke får til å stille til timen. Man må nesten anta at folk er oppegående nok til å tenke gjennom alternativene sine selv før de ringer og avlyser.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jaha, da hadde du vel syntes at det var uhøflig å. Skrevet tråd her og spurt oss om det var uprofesjonelt å bare si ok, da får du et gebyr, blir lenge til neste time, hadet godt. Klarer ikke skjønner hvorfor det skulle vært uhøflig å bry seg om at du får kommet til timen. Hun prøvde vel bare å motivere deg til å prøve hardere. 

nei. De få gangene dette har skjedd før (ikke på samme sykehus riktignok) hos feks lege, tannlege eller et annet sykehus så har jeg blitt møtt med: Jeg skjønner, det var leit. Jeg setter opp en ny time til deg. Når passer det? 

Det er slik jeg ønsker å bli møtt. Og jeg hadde svart omtrent det samme om det var jeg som var den ansatte ovenfor en som ringte. Jeg synes det holder i massevis. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
tussi84 skrev (1 minutt siden):

nei. De få gangene dette har skjedd før (ikke på samme sykehus riktignok) hos feks lege, tannlege eller et annet sykehus så har jeg blitt møtt med: Jeg skjønner, det var leit. Jeg setter opp en ny time til deg. Når passer det? 

Det er slik jeg ønsker å bli møtt. Og jeg hadde svart omtrent det samme om det var jeg som var den ansatte ovenfor en som ringte. Jeg synes det holder i massevis. 

Men dette stedet kan ikke bare sette opp en ny time til deg! Det er noe helt annet hos fastlege og tannleger enn spesialister! 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Daisy_B skrev (12 minutter siden):

Jeg får gå mot strømmen og si jo, jeg er litt enig med deg, ts. Hun har da vel ingenting med å grave om barnets far når du har sagt du ikke får til å stille til timen. Man må nesten anta at folk er oppegående nok til å tenke gjennom alternativene sine selv før de ringer og avlyser.

det er nettopp det. Jeg prøvde jo både å høre med pappaen og hun andre som evt kunne passet før jeg ringte, men de kunne ikke. Å få noen til å komme på veldig kort varsel er også vanskeligere. Samtidig så stiller ikke alle opp som barnevakter hvis barnet er sykt. Det kommer gjerne ann på sykdom. Svigermoren min passer hvis det passer gjerne barnet ved feber/forkjølelse, men ved omgangssyke så gjør hun det ikke, Og det må jeg si at jeg forstår godt.

Det er ikke noe gøy for meg å ringe å avbestille noe samme dag, men barnet mitt kommer først. 

Endret av tussi84
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har aldri måtte betale gebyr når jeg har avlyst pga omgangssyke. Med tre barn skjer det dessverre innimellom, og mandagstimer er jo spesielt utsatt. Synes kanskje hun var litt pågående med barnevakt. Tenker uansett at tonefall og måten ting blir sagt på har mye å si. Mye av det blir borte når samtalen skrives ned.

Anonymkode: 80176...e46

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er mye i media at det er mangel på ledige legetimer og lange køer på sykehus fordi ikke folk møter opp. Dem er sikker bare feed up av det :(  ikke ta det personlig! Bare prøv å forstå dem som sitter å tar disse samtalene hver eneste dag...

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde reagert negativt på å bli snakket slik til. 
Barnefar hos meg hadde ikke stilt opp ( veldig skadelig forhold som jeg kom meg ut av) , jeg opplevde flere ganger det dilemmaet på jobb, der jeg vet folk lurte på hvorfor i all verden jeg ikke forlangte at far stilte opp og var hjemme med barnet. Vel, noen ganger er far ikke trygg for barn eller for mor. Poenget er: man vet aldri hvem man snakker med- jeg hadde opplevd den samtalen som du forteller om som veldig vanskelig. 

Anonymkode: 61b60...ded

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
tussi84 skrev (1 time siden):

Ansatt: Hva med barnets far Da?

jeg: han har allerede dratt på jobb.

tussi84 skrev (35 minutter siden):

Far og jeg hadde en dialog på det. Han kunne ikke dra fra jobb fordi han var alene på sin avdeling. Han måtte evt fått noen til å jobbe for han isteden, noe som ikke hadde fungert uansett. Og dette fordi jeg måtte dratt fra hjemme kl 09.35 senest for å rekke sykehuset. Han hadde tidligst klart å være hjemme rundt kl 10 hvis noen kunne overtatt. Dette fordi det tar minst 1 t for han å dra hjem fra jobb + ventet på at den som skulle overta hadde kommet på jobb.

Du ringte sykehuset kl. 8 pga. sykt barn og far var allerede på jobb uten mulighet til å kunne komme. Dette høres merkelig ut, den omgangssyken kom jaggu brått på om far ikke visste noe om dette før han dro på jobb. Kan jeg spørre når tid på natten/morgenen han starter å jobbe med disse kundene sine? Kl. 8 visste du det så da skjønner jeg ikke hvorfor ikke far rekker hjem før kl. 9:35 om det tar en time + litt venting på avløser.

Hilsen en som ofte må vente på timer for behandling av alvorlig sykdom.

Anonymkode: 880ff...331

• Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet
tussi84 skrev (43 minutter siden):

Far og jeg hadde en dialog på det. Han kunne ikke dra fra jobb fordi han var alene på sin avdeling. Han måtte evt fått noen til å jobbe for han isteden, noe som ikke hadde fungert uansett. Og dette fordi jeg måtte dratt fra hjemme kl 09.35 senest for å rekke sykehuset. Han hadde tidligst klart å være hjemme rundt kl 10 hvis noen kunne overtatt. Dette fordi det tar minst 1 t for han å dra hjem fra jobb + ventet på at den som skulle overta hadde kommet på jobb.

Han skulle vært hjemme fra morgen av. At han var den eneste på sin avdeling er ikke relevant. Det er arbeidsgivers ansvar. At dere setter din helse så langt bak, er tankevekkende. 

Samtalen med sykehuset er det ikke noe å si på. 

Anonymkode: 6738c...297

• Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet
tussi84 skrev (45 minutter siden):

nei selvfølgelig ikke, men når jeg sier at jeg ikke har barnevakt så kunne hun bare ha akseptert det.  Ikke fortsatt å gnage på det samme..

Vel, akkurat nå er det du som gnager på det samme. Bli ferdig med det og vent på neste time. Du betaler et gebyr for en time som noen andre kunne fått. Sykehuskøene er lange, så du burde egentlig betalt alt og ikke bare egenandelen. At hun stilte deg ekstra løsningsorienterte spørsmål får du være glad for. Hun har sikkert fått sin andel dårlige unnskyldninger tidligere. Du burde hatt en back-up for slike viktige avtaler. 

Anonymkode: 31101...e0b

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville fått barnets far til å være hjemme. 

Anonymkode: 90183...651

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det bare hørtes ut som hun forsøkte å hjelpe deg til å finne en løsning. Er jo ikke akkurat som det er hun som har laget regelverket om gebyr. Tungvindt når man får time på en mandag og noe skjer i helgen og man ikke får avbestilt innen fristen, men det er ikke sånn at hun kan sitte og gjøre unntak for reglene. 

Samtidig kan jeg forstå deg, for du syntes sikkert det var veldig ubehagelig å ta den telefonen og da er det lett for å ta velmente råd som kritikk. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
tussi84 skrev (4 timer siden):

Vedkommende forsøkte å komme med løsninger FORDI hun vet at du trolig må vente leeeeeenge på ny time. 

Anonymkode: dc1e4...3aa

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei den var ikkje grei. Ein skal ikkje ha gebyr ved sjukdom, men er heilt fair og informere om at det blir lenge og vente på ny tid :)

Anonymkode: 282c0...e1b

Hvor mange tror du ikke det er som skylder på sykdom uten å være det?

Skrevet

Støtter deg ts. Dette var unødvendig frekt. «Velmenende» råd eller ei. Hun burde ikke gå ut i fra at du ikke allerede har sjekket ut alternativene. Rett og slett frekt. Omgangssyke kan komme som lyn fra klar himmel, dette vet alle. Det blir ikke noe gebyr btw. 

Sykehus burde hatt en liste foran seg med navn og nr. til pasienter som har mulighet til å stille på kort varsel for å hindre at timen går til spille. Dersom «systemet» hindrer dette burde systemet endres. Hadde du foreslått noe sånt på telefonen, fortelle vedkommende hva hun burde gjøre, slik som hun gjorde med deg, så ville nok du og blitt opplevd som frekk. 

Anonymkode: 1a35c...038

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, ikke uhøflig, og du behøver ikke være snurt, ts. Kjipt når sånne ting skjer, og jeg er ekstremt glad for at vi selv har besteforeldre i umiddelbar nærhet som kan komme på kort varsel i sånne tilfeller.

Anonymkode: 24d56...903

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...