tussi84 Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Jeg vet ikke helt om denne går under riktig forum kategori men jeg ble litt satt ut av hvordan en ansatt på et sykehus svarte meg på telefon mandag morgen. Jeg hadde en time der på mandag kl 11, og jeg vet om at hvis jeg ikke kan komme så måtte jeg opprinnelig avbestilt senest fredagen før for å unngå gebyr. Noen ganger derimot så dukker derimot ting som sykdom opp hos meg eller barnet enten i helgen, eller om mandagene slik at man blir nødt til å avbestille samme dagen. På mandagen var det min sønn på 2 som hadde blitt syk, så jeg hadde ikke noe annet valg enn å bli hjemme. Jeg ringer inn til sykehuset like etter tlf åpner kl 08 og forklarer situasjonen, og blir møtt med dette: ansatt: ja da får du et gebyr Jeg: ja det er jeg klar over, men jeg må være hjemme med sykt barn. Han ble syk idag, jeg kunne ikke vite det. Ansatt: du kan ikke skaffe deg barnevakt da. Jeg: Det er ingen som kan stille opp på så kort varsel, og den som evt kunne, hadde ikke mulighet nå. Ansatt: Hva med barnets far Da? jeg: han har allerede dratt på jobb. Ansatt: Men du klarer vel å få noen til å passe barnet bare en time? jeg: med reise vei tur/retur til dere + time blir det litt over 3 t. Og jeg har allerede sagt at jeg ikke har barnevakt Ansatt: ja det var jo dumt da. Kan bli lenge til du får noen ny time. Du hører fra oss. Jeg: den er grei. Da hører jeg fra dere. Ha det. ... Jeg synes dette ikke var særlig hyggelig. Hva mener dere?
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 10. november 2022 De prøvde bare å hjelpe deg. Tipper de har 3-5 slike samtaler hver dag... Anonymkode: 0f9a8...251 55 1 8
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 Nei den var ikkje grei. Ein skal ikkje ha gebyr ved sjukdom, men er heilt fair og informere om at det blir lenge og vente på ny tid Anonymkode: 282c0...e1b 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 Syns ikke noe var urovekkende frekt her. Er veldig kjipt å måtte avlyse time på sykehus da det er opp til et års ventetid på ny time så de prøvde bare å få deg til å revurdere om du kunne finne en nødløsning Anonymkode: 0fbc3...c75 40 1 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei den var ikkje grei. Ein skal ikkje ha gebyr ved sjukdom, men er heilt fair og informere om at det blir lenge og vente på ny tid Anonymkode: 282c0...e1b Jo, alle avbestillinger gjort etter 24 timer før time, noen steder etter 48 t før time er pålagt gebyr Anonymkode: 0fbc3...c75 25 1 7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 Veldig dumt når folk avlyser på dagen og de sårt trengte offentlige timene ikke blir brukt. Bra at man selv må dekke utgiftene. Kunne du ikke tatt med deg barnet?? Kunne ikke far kommet hjem og byttet med deg? Ikke rart køene er lange i det offentlige. Anonymkode: 74962...d7e 38 1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 Populært innlegg #7 Skrevet 10. november 2022 Hun var løsningsorientert og du er sær som lager en sak av det. Anonymkode: edfc8...c9d 48 1 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 Jeg ser helt ærlig ikke hva som er så uhøflig eller uprofesjonelt med denne samtalen. Hun prøvde jo å hjelpe deg, og få deg til å finne en nødløsning. Du aner ikke hvor mye tid og ressurser som kastes bort på grunn av at mennesker avlyser timeavtaler. Hadde du avlyst denne avtalen på fredag, kunne sykehuset ha tatt inn en annen pasient. Men det er ikke så enkelt på kortvarsel. Ikke vær så egoistisk og bare tenk på deg selv. Du bør skaffe deg en backup til en senere anledning. Hjelper ikke å bruke argumentet om at du ikke har barnevakt. Anonymkode: 213ae...976 23 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 Synd du ikke spurte om det var greit du tok med deg et sykt barn på sykehuset siden straffesatsen de tjener grove penger på er akkurat så lite gjennomtenkt som dette.. Anonymkode: b6db8...aa4 3 1
tussi84 Skrevet 10. november 2022 Forfatter #10 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser helt ærlig ikke hva som er så uhøflig eller uprofesjonelt med denne samtalen. Hun prøvde jo å hjelpe deg, og få deg til å finne en nødløsning. Du aner ikke hvor mye tid og ressurser som kastes bort på grunn av at mennesker avlyser timeavtaler. Hadde du avlyst denne avtalen på fredag, kunne sykehuset ha tatt inn en annen pasient. Men det er ikke så enkelt på kortvarsel. Ikke vær så egoistisk og bare tenk på deg selv. Du bør skaffe deg en backup til en senere anledning. Hjelper ikke å bruke argumentet om at du ikke har barnevakt. Anonymkode: 213ae...976 vi har bare en barnevakt å bruke som bor i nærheten, men selv hun har sine egne avtaler. Alle andre er på jobb på dagtid/skole. Og det er ikke meg selv jeg tenker på. Viktigste for meg er at barnet mitt har tilsyn. Jeg kunne heller ikke vite på forhånd altså fredag at barnet skulle få omgangssyken mandag morgen. 4 1
tussi84 Skrevet 10. november 2022 Forfatter #11 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synd du ikke spurte om det var greit du tok med deg et sykt barn på sykehuset siden straffesatsen de tjener grove penger på er akkurat så lite gjennomtenkt som dette.. Anonymkode: b6db8...aa4 Burde kanskje, men de tillater ikke barn eller voksne kommer på timer med omgangssyken eller nyoppstartede luftveisinfeksjoner.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 Populært innlegg #12 Skrevet 10. november 2022 Jeg hadde ringt far og sagt at du må komme og være hjemme med sykt barn siden jeg har time på sykehuset. Kan tippe hun du pratet med tenkte akkurat det samme. Anonymkode: 77175...6ed 68 15
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg hadde ringt far og sagt at du må komme og være hjemme med sykt barn siden jeg har time på sykehuset. Kan tippe hun du pratet med tenkte akkurat det samme. Anonymkode: 77175...6ed Samme her, men alle har ikke mulighet til det. Anonymkode: b7a1f...2fb 1
tussi84 Skrevet 10. november 2022 Forfatter #14 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Veldig dumt når folk avlyser på dagen og de sårt trengte offentlige timene ikke blir brukt. Bra at man selv må dekke utgiftene. Kunne du ikke tatt med deg barnet?? Kunne ikke far kommet hjem og byttet med deg? Ikke rart køene er lange i det offentlige. Anonymkode: 74962...d7e nei kan ikke ta med et barn som hadde omgangssyken på sykehuset. Denne regelen gjelder også ved nyoppståtte forkjølelse symptomer. Det hadde vært like regler for meg om jeg var den syke. Nei far kan ikke alltid bare komme hjem. Noen ganger er han helt alene på sin avdeling på jobben, og er ikke noe der så får ikke kundene varene sine. Og hvis han skulle klart å få noen på jobb for å kunne jobbe for han, så hadde dette tatt så lang tid at jeg ikke hadde rekt avtalen uansett. (jeg måtte dratt fra hjemme kl 09.35 for å rekke avtalen) 1
tussi84 Skrevet 11. november 2022 Forfatter #15 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde ringt far og sagt at du må komme og være hjemme med sykt barn siden jeg har time på sykehuset. Kan tippe hun du pratet med tenkte akkurat det samme. Anonymkode: 77175...6ed Far og jeg hadde en dialog på det. Han kunne ikke dra fra jobb fordi han var alene på sin avdeling. Han måtte evt fått noen til å jobbe for han isteden, noe som ikke hadde fungert uansett. Og dette fordi jeg måtte dratt fra hjemme kl 09.35 senest for å rekke sykehuset. Han hadde tidligst klart å være hjemme rundt kl 10 hvis noen kunne overtatt. Dette fordi det tar minst 1 t for han å dra hjem fra jobb + ventet på at den som skulle overta hadde kommet på jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #16 Skrevet 11. november 2022 Hva mener du at de skulle gjort eller sagt annerledes egentlig? Skaffet barnepass til deg ? Anonymkode: 13268...c25 11 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #17 Skrevet 11. november 2022 Syns ikke samtalen var uhøflig. Ville heller ha hørt om det var mulig med telefontime istedenfor å avlyse. Gjorde det selv her om dagen, det gikk helt fint. Er kanskje annerledes om man har noen fysikalse undersøkelser, eller hvis det er første gang man er hos spesialtjenesten, men de pleier å være ganske fleksible. 😊 Sånn til neste gang du ikke har muligheten til å møte opp. Anonymkode: 1a498...f07 5
tussi84 Skrevet 11. november 2022 Forfatter #18 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du at de skulle gjort eller sagt annerledes egentlig? Skaffet barnepass til deg ? Anonymkode: 13268...c25 nei selvfølgelig ikke, men når jeg sier at jeg ikke har barnevakt så kunne hun bare ha akseptert det. Ikke fortsatt å gnage på det samme.. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #19 Skrevet 11. november 2022 Dette er grunnen til at jeg alltid prøver å unngå legetimer/ sykehustimer og lignende på mandager, nettopp fordi man aldri vet om man blir syk i løpet av helgen. Jeg syns det burde være ok å avlyse en mandagstime kl 08, uten å få gebyr,dersom man er syk. Anonymkode: f2d7a...c5d 11
tussi84 Skrevet 11. november 2022 Forfatter #20 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns ikke samtalen var uhøflig. Ville heller ha hørt om det var mulig med telefontime istedenfor å avlyse. Gjorde det selv her om dagen, det gikk helt fint. Er kanskje annerledes om man har noen fysikalse undersøkelser, eller hvis det er første gang man er hos spesialtjenesten, men de pleier å være ganske fleksible. 😊 Sånn til neste gang du ikke har muligheten til å møte opp. Anonymkode: 1a498...f07 jeg har benyttet meg av telefontimer tidligere når muligheten er der i slike tilfeller. Derimot så kunne denne avtalen kun gjøres på sykehuset. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå