Gå til innhold

Infeksjon av vippeextensions, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt vipper i et halvt år, men hadde litt pause i 1 måned og startet opp igjen forrige måned. For to dager siden hadde jeg refill, og resultatet ble to vannballonger som øyelokk. Var på legevakta igår kveld, da hadde jeg fortsatt vippene på. Hun ga meg en salve man bruker for øyekatar eller infeksjoner. Igår var ene øyet verst, men det dempet seg etter et par timer. Når jeg våknet nå idag klokka 17, så var andre øyet mitt krise. Jeg har btw dratt av alle vippene, gjorde det imorges. Det er fortsatt en del hovent men går litt nedover. Men problemet mitt er den helvetes kløa! Jeg klør på øyelokkene, inni øyet, våtlinja oppe, vipperøttene.. OVERALT. Jeg har pollenallergi på sommeren, men den kløa her er verre. Burde ikke kløa gått vekk allerede siden det er allergisk reaksjon?

Jeg er ikke rød i øynene, kun kløe men det holder seg mest til øyelokk og øyekrok osv. Jeg hadde gult puss fra det øyet som var hovent igår, men jeg har vasket og salvet en del ganger siden da, så ser bedre ut nå. Hvorfor blir det verre etter jeg har sovet? Får helt noia av det her. Aldri mer vippeextensions.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok allergi mot limet, hørt om mange som opplever det og derfor tør jeg ikke ta extensions selv! Det vil nok gå noen dager før hevelsen er over, for antistoffer i kroppen kjemper fortsatt mot allergistoffet selvom det er fjernet. 

Huff god bedring! 

Anonymkode: 41ef3...98d

• Liker 3
Skrevet

Du burde forresten si fra til behandleren som satt på vippene! Gjerne del her også hvor det var 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er nok allergi mot limet, hørt om mange som opplever det og derfor tør jeg ikke ta extensions selv! Det vil nok gå noen dager før hevelsen er over, for antistoffer i kroppen kjemper fortsatt mot allergistoffet selvom det er fjernet. 

Huff god bedring! 

Menta kløa 

Skrevet
Shaloow skrev (22 minutter siden):

Jeg har tatt vipper i et halvt år, men hadde litt pause i 1 måned og startet opp igjen forrige måned. For to dager siden hadde jeg refill, og resultatet ble to vannballonger som øyelokk. Var på legevakta igår kveld, da hadde jeg fortsatt vippene på. Hun ga meg en salve man bruker for øyekatar eller infeksjoner. Igår var ene øyet verst, men det dempet seg etter et par timer. Når jeg våknet nå idag klokka 17, så var andre øyet mitt krise. Jeg har btw dratt av alle vippene, gjorde det imorges. Det er fortsatt en del hovent men går litt nedover. Men problemet mitt er den helvetes kløa! Jeg klør på øyelokkene, inni øyet, våtlinja oppe, vipperøttene.. OVERALT. Jeg har pollenallergi på sommeren, men den kløa her er verre. Burde ikke kløa gått vekk allerede siden det er allergisk reaksjon?

Jeg er ikke rød i øynene, kun kløe men det holder seg mest til øyelokk og øyekrok osv. Jeg hadde gult puss fra det øyet som var hovent igår, men jeg har vasket og salvet en del ganger siden da, så ser bedre ut nå. Hvorfor blir det verre etter jeg har sovet? Får helt noia av det her. Aldri mer vippeextensions.

Kanskje du har fått kontakteksem for limet? Når man bruker noe over tid kan man plutselig bli allergisk. 

Anonymkode: ff240...684

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du burde forresten si fra til behandleren som satt på vippene! Gjerne del her også hvor det var 

Hun er veldig dyktig, og har aldri hatt noe problem med henne. Vært i yrket i mange år, så dette er nok kontakteksem som noen skrev under, eller allergi som har kommet med tiden. Aldri hatt dette problemet hos hun før. Hu driver veldig hygienisk så dette er nok kun meg som dessverre har reagert. Hun var den første jeg sa ifra til, hu var så lei seg for det, men nevnte også det som noen under her skrev, at det kan dykke opp over tid. Hu vil ikke sette vipper på meg igjen sa hun, så det viser bare at hu er proff for min del. Jeg har slitt med allergi mot enkelte sminkeprodukter i tidligere år på vgs, så jeg har generelt sensitiv hud, veldig sensitiv som person for jeg tåler ikke koffein heller. Kroppen min trives best med det som er naturlig, så får heller la vær å ta igjen. Kjipt men..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Huff god bedring! 

Håper på det.. klør som et helvte uff.. Du sier noe der, mulig jeg drar til fastlegen min igjen imorgen for å høre hva han tenker om det ikke gir seg iløpet av nattevakta. Var så hoven igår at øyelokkene dekte mye av øynene, så måtte være hjemme fra jobb. Tusentakk❤Håper det går over fort..

Skrevet

*Oppdatering* (hvis noen får samme problem)

Brukt antibiotikasalve nå siden torsdag morgen, allerede har nesten alle plager blitt borte. Litt kløe enda, og litt rød men hovenheten har gått ned. Minimalt nå i forhold. Så hvis noen får samme problem i fremtiden, dra til legen å få salve! Ikke verdt å risikere heavy infeksjon.. 

• Nyttig 1
Skrevet

Stopp galskapen, seriøst.

Anonymkode: 37cbc...247

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stopp galskapen, seriøst.

Anonymkode: 37cbc...247

Hva er det med deg? Det er sjeldent folk får så kraftig reaksjon, nå må du gi deg. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg utviklet kontaktallergi mot limet og fikk like symptomer som deg. Har ikke brukt slike extensions siden. Men, det er stort sett allergi mot det sorte fargestoffet i det limet de bruker. Noen salonger kan ta inn blankt lim, men det er kostbart for dem dersom det kun er én kunde som skal bruke dette. 

Anonymkode: 263d2...4e2

• Liker 1
Skrevet
Shaloow skrev (På 11.11.2022 den 20.34):

*Oppdatering* (hvis noen får samme problem)

Brukt antibiotikasalve nå siden torsdag morgen, allerede har nesten alle plager blitt borte. Litt kløe enda, og litt rød men hovenheten har gått ned. Minimalt nå i forhold. Så hvis noen får samme problem i fremtiden, dra til legen å få salve! Ikke verdt å risikere heavy infeksjon.. 

Hvis dette skjer igjen, ta zyrtec også i tillegg til salva, det kan hjelpe en del på kløe. Kalde omslag eller sånne kjølebriller vil nok hjelpe mot hevelse og kløe også

Anonymkode: 42ce9...5da

• Liker 1
Skrevet

Det er kjempeviktig at h*n som legger vipper er renslig både på sine hender og utstyr osv.
Bytt vippeteknikker. Problem solved.

Skrevet
8 minutter siden, Teardrop said:

Det er kjempeviktig at h*n som legger vipper er renslig både på sine hender og utstyr osv.
Bytt vippeteknikker. Problem solved.

Nei, dette hadde nok ingenting med hygienen til vippetekniker å gjøre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, dette hadde nok ingenting med hygienen til vippetekniker å gjøre. 

Jo, 100%. Du har hatt vipper et halvt år uten problem. Nå har dama du bruker blitt sløv på hygiene, sikkert pga høye kostnader. good luck

Anonymkode: 224a8...ce3

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, 100%. Du har hatt vipper et halvt år uten problem. Nå har dama du bruker blitt sløv på hygiene, sikkert pga høye kostnader. good luck

Nei. Trolig kontaktallergi, som ikke har noe som helst å gjøre med hygiene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 0.33):

Jeg utviklet kontaktallergi mot limet og fikk like symptomer som deg. Har ikke brukt slike extensions siden. Men, det er stort sett allergi mot det sorte fargestoffet i det limet de bruker. Noen salonger kan ta inn blankt lim, men det er kostbart for dem dersom det kun er én kunde som skal bruke dette. 

Det tror jeg på, for vippedama sølte litt lim ved vipperota, så jeg tenker at det gir mening! Bra du ikke har tatt igjen, virkelig ikke verdt risken.. Er heldigvis helt bra igjen nå, men aldri igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 0.40):

Hvis dette skjer igjen, ta zyrtec også i tillegg til salva, det kan hjelpe en del på kløe. Kalde omslag eller sånne kjølebriller vil nok hjelpe mot hevelse og kløe også

Anonymkode: 42ce9...5da

Takk for svar, men blir nok aldri å ta vipper igjen😂Fått helt noia av hvor fælt det var med slik hovenhet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 1.09):

Nja vet ikke helt. Hun har vært veldig ålreit hittil men synes det er merkelig ja. Hu har ikke gjort ting no annerledes denne gangen. Jeg var 1 måned uten vipper, og så tok jeg igjen og ta startet eksemen/allergien. Det var litt sort vippelim rett over vippelinja som hun hadde sølt, mulig det er dette jeg reagerte sånn på, og derfor jeg ikke har reagert før nå når det var litt slurv med limet. Jeg har atopisk eksem og sprekker opp på hendene om vinteren, så mulig jeg blir ekstra sensitiv med kulden. Men for meg blir det ikke verdt å ta vipper igjen, jeg tar ikke risken når det gjelder øynene.. Stemmer nok litt det du sier også, sikkert en blanding av litt slurv og litt allergi/kontakteksem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...