Gå til innhold

Grunnet svindel måtte jeg sperre kortet mitt! Finnes det noe andre betalingsløsninger i mens kortet kommer? (DNB)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å handle på kiwi evt andre steder i mens? Hvordan kan jeg betale uten kort? 

Anonymkode: 0767b...afa

Skrevet

Vipps?

Anonymkode: 9c405...9ea

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trenger å handle på kiwi evt andre steder i mens? Hvordan kan jeg betale uten kort? 

Du kan se om du finner en dnb filial hvor du kan gå inn i banken og fysisk få ut kontanter fra kontoen din?

Anonymkode: f73a5...6f0

Skrevet

Overføre til annen konto med kort, kredittkort, gå i banken og ta ut penger, vippse, vippse til noen som kan betale til deg eller for deg. Om du har coop-kort, gå i en coop-butikk og se om du har medlemsbonus å ta ut.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vipps?

Anonymkode: 9c405...9ea

Henger ikke vips med kortet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Henger ikke vips med kortet?

Anonymkode: 0767bSiter...afa

Jo, til bedrift-betaling så gjør det det. Jeg trodde det bare var fra konto, og glemte å endre kort der når det gikk ut, og plutselig så fikk jeg ikke betalt for bussen 😬 Så tror ikke man kan betale i butikk med ugyldig kort.

Anonymkode: a0f8c...f48

• Liker 1
Skrevet

Tror man kan velge mellom å vippse fra kort eller konto. Alternativt kan du alltids overføre i nettbanken til en venn som kan ta ut for deg

Anonymkode: ab70a...26f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da bør du prøve å klare deg uten, eller få kontanter av andre. Du kan Vippse til privatpersoner uten gyldig kort, så dermed kan du gjøre opp for deg med en gang, om du har noen som kan hjelpe deg.

Men til senere så burde du ha flere kort. Kredittkort er ikke farlig så lenge du passer på å betale regning i tide. 

• Liker 1
Skrevet

Men gåran ikke å ta ut penger lenger på et DNB kontor?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men gåran ikke å ta ut penger lenger på et DNB kontor?

De har svært få filialer igjen som har kontanter. De har ikke kontanter der.

Det beste er jo at du får en venn eller naboen eller familiemedlem til å ta ut penger til deg mot at du overfører beløpet til dem. Det kan du gjøre i nettbanken, trenger ikke vipps og kort til det. Husk å ta ut nok penger så det holder til mat osv i noen dager til kortet kommer. Vi har bare postombæring 2-3 dager pr uke nå.

Skrevet

dette er selvfølgelig en av årsakene til at man alltid burde hatt en del kontanter liggende. 

i så fall ville man jo sluppet en god del stress...       

Anonymkode: b94e8...d10

Skrevet

Jeg brukte vips der jeg kunne betale med vips, vipset en venninne som tok ut kontanter i minibank og betalte med Coop pay. Finnes mange løsninger, men kommer an på situasjonen og hva du har tilgang til. 

Anonymkode: b65ad...7b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gå til nærmeste DnB-filial. Husk id. Vi har universalkort så vi kan ta ut penger fra din konto i minibanken. 

Anonymkode: d79b0...141

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg brukte vips der jeg kunne betale med vips, vipset en venninne som tok ut kontanter i minibank og betalte med Coop pay. Finnes mange løsninger, men kommer an på situasjonen og hva du har tilgang til. 

Anonymkode: b65ad...7b1

Er ikke CoopPay også koblet til betalingskort?

Skrevet

Jeg bare lurer: Hvorfor har du bare ett kort? Hvis det er fordi du har kjempedårlig impulskontroll og null økonomipeiling, så forstår jeg. Hvis ikke, så lurer jeg på hvorfor? Tror aldri jeg har hatt bare ett kort. Nå har jeg... 8 eller 9 stykker. Det er litt unødvendig mange da. Er langt fra rik men bruker heller aldri over evne.

Anonymkode: b991a...9b9

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje Revolut. Men mulig du må ha kort for å komme i gang der

Anonymkode: 259e7...19c

Skrevet (endret)

Da bruker du eet andre kortet ditt, eller kontantene du har i tilfelle slikt skjer.

Endret av PetterKanin
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...