Gå til innhold

Hadde korona for 1 uke siden, sliter ennå.

kat-e

Anbefalte innlegg

Hadde feber i 3 dager, så feberfri fra dag 4. Jeg har hørt at man som regel er syk i 4 dager. Prøvde å gå en tur i dag, men måtte gi meg etter 2-3 minutter, mye trøtt og litt ukonsentrert. Er godt trenet, men å gå opp trappa til 2etg, er ganske anstrengende. Er dette noe uvanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde korona for 10 måneder siden, og klarer ikke å gå tur uten at jeg er utmattet i dagesvis etterpå🥵

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde corona i mars og får kraftige hosteanfall mange ganger daglig enda. Mye hjertebank og høy puls. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (På 10.11.2022 den 23.59):

Hadde feber i 3 dager, så feberfri fra dag 4. Jeg har hørt at man som regel er syk i 4 dager. Prøvde å gå en tur i dag, men måtte gi meg etter 2-3 minutter, mye trøtt og litt ukonsentrert. Er godt trenet, men å gå opp trappa til 2etg, er ganske anstrengende. Er dette noe uvanlig?

Har du vært under en stein de siste 2 årene?
Dette er HELT vanlig... står om det ofte i mediene, både i aviser, blader og nevnes også i nyhetene. I tillegg er det vel x-antall tråder her inne om det. 

Det KAN ta lang tid å bli fullt restituert 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (På 10.11.2022 den 23.59):

Hold on❤️ Dette er helt normalt og typisk for viruset. De aller fleste som blir i elendig form med feber noen dager av Covid-19 forteller om flere uker med fatigue etterpå. Dette er forsåvidt også vanlig etter en heftig omgang med influensa.

Det er faktisk først når det er snakk om flere enn 3 mnd man begynner å snakke om ‘long covid’.

Tough cookie skrev (8 timer siden):

Hadde korona for 10 måneder siden, og klarer ikke å gå tur uten at jeg er utmattet i dagesvis etterpå🥵

Da er du blant de maks uheldige som har utviklet long covid❤️ Jeg har derimot god tro på at du vil bli helt bra igjen med tiden til hjelp, GOD bedring❤️

Fjugur skrev (8 timer siden):

Har du vært under en stein de siste 2 årene?

SELVFØLGELIG måtte noen bli ufine og sarkastiske. Har aldri forstått dem som plent føler de må svare selv om innlegget tydeligvis irriterer dem. Hva med å nøye seg å svare ‘ja det er helt normalt’ og vise til en god link? 

Vi er nok mange som har hatt Corona og på et tidspunkt etter 1-2 ukers tid blitt litt engstelige for at dette vil vare. Og på dette tidspunktet kan man strengt talt ikke vite om man er blant de få uheldige heller.

Det aller meste som blir skrevet om Corona sykdomsforløpet fokuserer på at dette har blitt et svært mildt virus og at ‘man kan gå på jobb etter 4 dager’. Da kan mange forståelig nok bli litt forvirra når de ligger på sofaen etter 3 uker og føler de har utviklet ME..

Og nei, det står ikke veldig mye om dette. Ihvertfall ikke nå lengre. De fleste leie symptomene folk utvikler pga C19 blir heller bagatellisert og ‘glemt’. Og det er også grunnen til at mange som får viruset første gang nå blir usikre igjen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...