Gå til innhold

Er det for tidlig å henge opp julelys ute nå i helgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for tidlig å henge opp julelys ute nå i helgen? Noen kaller det «vinterlys». Lys rundt rekkverk på veranda og ved trappen. Bor i Oslo området. 

Fordel med å henge opp nå:

-det er mørkt kl 16 nå, koselig med lys ute på ettermiddag/kveld både for oss og de som går forbi (?), mest for oss som bor i huset. 
-det er grei temp ute nå. Jeg har stått i minusgrader og regn og hengt opp julelys ute i desember før. Mer behagelig å gjøre det nå. 

Jeg har lyst på julelys ute nå. Men er det for tidlig? Vinterlys?

Anonymkode: fd1fb...c4c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er helt greit jeg. Vinterlys ♥️

Anonymkode: 79150...4a6

• Liker 7
  • Hjerte 3
Skrevet

Enig, heng opp! Er så grått og trist for tiden så bare koselig med litt lys.

Anonymkode: cb8c8...643

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg synes det er for tidlig ja. Men det er dine lys og din veranda du gjør som du vil. 

Anonymkode: 3cf60...e6d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ikke jul før i desember.. ville ha venta til siste uken i måneden iallefall. Hadde syntes det var rart hvis en av naboene mine tok opp julelysa nå.

Anonymkode: 87b8b...cfb

• Liker 4
Skrevet (endret)

Om du selv synes det er i grenseland tidlig er det jo bare å henge opp, men la være å slå på lysene ? 🤔 men go for it!

Endret av Snabeltann
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Gjør som du vil, men hos oss pyntes det ikke før 1. søndag i advent (eventuelt dagen før hvis det passer bedre med jobbturnus).

Anonymkode: a2fc0...4b9

• Liker 2
Skrevet

Sikkert litt tidlig, men om du vil, så gjør det! Det har blitt mørkt og trist mange steder, så hvorfor ikke lyse opp litt?

Anonymkode: d126d...258

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Etter min mening er det for tidlig. Jeg elsker nemlig god gammeldags jul, slik jeg husker julen fra min barndom — og den julen begynte definitivt ikke i november.

Må imidlertid innrømme at jeg har gitt opp denne kampen for lengst 😛 Julen er tross alt i evig utvikling fra generasjon til generasjon, og jeg må jo bare akseptere det. 

Anonymkode: 41916...478

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Bare kjør på - kall det vinterlys 👍😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes det er for tidlig ja. Men det er dine lys og din veranda du gjør som du vil. 

Anonymkode: 3cf60...e6d

Men jeg bryr meg om hva naboene tenker og vil ikke være et irritasjonsmoment for naboene. Så greit å lufte det litt her. 

• Liker 1
Skrevet
Snabeltann skrev (10 minutter siden):

Om du selv synes det er i grenseland tidlig er det jo bare å henge opp, men la være å slå på lysene ? 🤔 men go for it!

Det var lurt. 

• Liker 2
Skrevet

Helt innafor. Nisser, julestjerner og annet som åpenbart bærer preg av jul må vente. Men disse lyslenkene passer perfekt nå. Skal selv henge opp snart.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har gjort det, fordi jeg tenker at det ikke trenger å være jul for at man har lyslenke utendørs! 

Adventsstjerna og staken kommer selvsagt opp første søndag i advent. 

Anonymkode: 5b42a...93d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etter min mening er det for tidlig. Jeg elsker nemlig god gammeldags jul, slik jeg husker julen fra min barndom — og den julen begynte definitivt ikke i november.

Må imidlertid innrømme at jeg har gitt opp denne kampen for lengst 😛 Julen er tross alt i evig utvikling fra generasjon til generasjon, og jeg må jo bare akseptere det. 

Anonymkode: 41916...478

Da jeg vokste opp så var det ikke vanlig med like mye julelys ute som nå. Ingen pyntet rundt veranda og tak. 

• Liker 1
Skrevet

Ja

Første søndag i advent, da kan du henge opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg bryr meg om hva naboene tenker og vil ikke være et irritasjonsmoment for naboene. Så greit å lufte det litt her. 

Hvis folk irriterer seg over en lyslenke i november, må de ha utrolig bekymringsfrie og flotte liv som ikke har viktigere ting å tenke på :)

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har gjort det, fordi jeg tenker at det ikke trenger å være jul for at man har lyslenke utendørs! 

Adventsstjerna og staken kommer selvsagt opp første søndag i advent. 

Det er jeg enig i. Skal ikke starte med stjerne i vindu nå. Bare lys snurret rundt ute. 

• Liker 1
Skrevet

Ja det er alt for tidlig for det er ikke advent før 1. søndag i advent som er 27 november om jeg ikke tar feil. Når det kommer opp lenge før så ødelegger det julestemninga når adventstiden faktisk begynner. Blir lei lenge før, men det er nå min mening. Andre har sin mening. Folk får gjøre som de vil i sine hjem, hus og veranda. 

Skrevet

Jeg har naboer i blokken her som har lys på verandaen hengende oppe hele året. Det blir litt mye for min del, men nå syns jeg det må være helt greit å henge opp om man vil😊 Selv tror jeg at jet venter til 1.helgen i advent, evt uken før

Anonymkode: 61f5b...119

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...