Gå til innhold

Trøtt konstant!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig tatt blodprøve, og fikk fine verdier, så har heldigvis ikke noen mangler som forårsaker dette. Jeg sover opp til 9-11 timer hver natt. Legger meg klokken 9 (som regel) og våkner kl 7-8. Når jeg våkner er jeg så sabla trøtt, og den trettheten forsvinner ikke i løpet av dagen heller.

Noen ganger har jeg vært heldig, og andre dager har det vært så ille at jeg må ha dratt hjem for å sove. Jeg har hatt jernmangel før, og denne trettheten minner om trettheten man får med jernmangel blant annet. Tok testen for en uke ca, og fikk svar her om dagen, så det kan ikke ha gått så lang tid til at jeg allerede har fått mangler?  

Jeg er en veldig energisk person, og gjør som regel mye i løpet av en dag, men slik tretthet jeg har nå, har jeg aldri hatt før

Anonymkode: 59397...b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger bare tips for å Kvikne til. Jeg drikker ikke kaffe, energidrikker osv heller, siden mange råder til det

Anonymkode: 59397...b17

Skrevet

Har du tatt koronavaksine eller hatt korona?

Anonymkode: c202e...535

Skrevet

Søvn apnè kanskje, eller pustestopp om du vil. Dette merker du ikke selv. Jeg har mest sannsynlig hatt dette i mange år, men det var eks kjæresten min som fortalte meg at jeg stoppet å puste om natten. Har CPap maskin og sover ca 6 timer og er helt uthvilt når jeg våkner. 

Skrevet

Var du like trøtt i sommer, eller har det kommet nå i høst?

Har du mye stress på jobb eller ellers i livet for tiden?

Spiser du og drikker du nok?

Anonymkode: 44091...bd8

Skrevet

Mangel på dagslys? D-vitaminer? Snorking/søvnapné?

Når du ikke våkner uthvilt, kan det tyde på dårlig søvnkvalitet, søvnsapné, dårlig oksygenopptak e.l.

Skrevet

Jeg er som deg. Sover lett 14 timer i døgnet hvis jeg kan. Nå skal det sies at dette hovedsakelig skjer på vinterhalvåret. Har vinterdepresjon, blodprøver osv er fine. 

Jeg har dessverre ikke så mange råd å komme med. Jeg forsøker å holde meg våken ved å holde meg opptatt, enten ved at jeg setter opp en avtale med noen eller utfører gjøremål på ettermiddagen/kvelden så jeg ikke dupper av og sovner for tidlig.

Anonymkode: 6c78c...562

Skrevet

Tren! Løp ute

Anonymkode: 7cf30...367

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at alle blodprøver var ok, men fant senere ut av d vitamin nivået lå i det nedre sjiktet. Ble anbefalt å ta tilskudd for å få opp nivåene, og det utgjorde stor forskjell.

Nå trenger det ikke være det som er for deg, men greit å sjekke hva tallet ligger på. Jeg lå på 60, og merket stor forskjell da jeg fikk det opp til rundt 100. 

Ellers kan trøtthet være stress, depresjon, eller andre ting. Det kan være lurt å be om utredning hos endikronolog hvis det vedvarer, de går mye mer i dybden med testing. 

Som andre har spurt; har du hatt koronoa eller tatt vaksinen? Begge deler er kjent for å gi etterdønninger over tid. 

Anonymkode: 4f8ea...406

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...