Gå til innhold

Sliten av slanking

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått ned 15kg siden nyttår, det er jo noe men det har tatt sin tid. Har fortsatt minst 20kg jeg burde ta av. Men er liksom... føler jeg er litt utbrent på slanking. Motivasjonen daler, gjør flere dumme matvalg hver uke. Akkurat nå føler jeg meg oppblåst og jævlig på grunn av mensen og at jeg spiste for mye karbohydrater flere dager på rad. Ikke vits å veie seg i morgen tidlig egentlig men jeg kommer til å gjøre det likevel og så blir jeg sur fordi jeg har gått opp et kg eller to. Jeg er lei.

Er det dumt å tenke at nå skal jeg bare vedlikeholde en periode? Prøve og se om jeg klarer å bare holde vekta. Spise helt vanlig, fortsette å ha et bestemt spisevindu men ikke være så streng i matveien. Og fortsette med treningen.

Og så ta det opp igjen på nyåret... Og kanskje gå ned 15kg neste år også?

Hva er din erfaring, er det dumt å ta pause? Burde man bare kjøre på til man har gått ned alt?

Anonymkode: 4db0d...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke erfaring selv, men synes det høres klokt ut 🤷‍♀️

Det er poengløst å legge opp til endringer man ikke klarer å følge i hverdagen. 

Anonymkode: da7d1...e81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanking fungerer ikke på lang sikt. Du må legge et løp Du kan holde på lang sikt, Du må gjøre sunne gode valg, men velg for all del mat Du liker. Utforsk oppskrifter, og kos deg med maten, så går du ikke lei. Spis til faste tider. 

Anonymkode: 91c60...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig lurt! Hold deg der, og se det an. Over større perspektiv er det bedre helsemessig å holde seg der enn å gå videre ned, gå helt i kjelleren, gi opp og fyke opp igjen.

15 kg er dritbra! 👏💪💪💪💪 De siste kg kan du ta, litt eller helt, senere om du vil. De forsvinner ingen sted, så ingen hast 😅 Nyt fruktene, finn en balanse og  finn deg selv igjen.

Anonymkode: 112a3...453

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror det er veldig lurt! Hold deg der, og se det an. Over større perspektiv er det bedre helsemessig å holde seg der enn å gå videre ned, gå helt i kjelleren, gi opp og fyke opp igjen.

15 kg er dritbra! 👏💪💪💪💪 De siste kg kan du ta, litt eller helt, senere om du vil. De forsvinner ingen sted, så ingen hast 😅 Nyt fruktene, finn en balanse og  finn deg selv igjen.

KG skulle vært full av sånne inspiratorer som deg! 🥰💪🏻

Henger meg på at 15 kg er bra jobbet og gi ting tid og lag deg vaner du kan leve med over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud du er dritflink!! Hadde tatt meg en pause. Blir sånn jeg og, blir sliten av å tenke på slanking. Det krever mye å slanke seg! 

Anonymkode: b1fad...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vedlikehold er ikke å gi opp. Det er jo nøyaktig det samme som du må jobbe med når du er i mål. Så ta gjerne en "pause", men ikke forkast alle de gode rutinene du har inne. Ikke la det bli en unnskylding for å gå tilbake til det kostholdet du hadde som overvektig, for dersom du tenker langsiktig så er du nødt til å varig spise annerledes enn det du gjorde for 15 kg siden. Jojo-slanking er verre enn å holde en stabil vekt, selv om vekten er litt høyere enn normalvekt. 

Så alt avhengig av hva "vanlig" innebærer for deg. Dersom du definerer det kostholdet du hadde i fjor som "vanlig" så vil vekten gå opp igjen. 

Anonymkode: ae039...a38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 kg er mye! Og i tillegg har du tatt av over 1 kg pr mnd, og det tærer på kroppen. Ta en vedlikeholdspause noen mnd, og start opp igjen når motivasjonen er tilbake.

Anonymkode: 3c8ff...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være stolt av det du har oppnådd, 15kg er jo mye. Vil anbefale å skifte fokus og fokusere på gode, sunne vaner i hverdagen. Ikke så mye diett/slankefokus, men mer fokus på å bygge bærekraftige gode vaner som du får til å forholde deg til i hverdagen. Langsiktig livsstilsendring er løsningen. Bygg en livsstil du klarer å forholde deg til på lang sikt og som ikke gjør deg lei. 

Anonymkode: 0efc9...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (8 timer siden):

KG skulle vært full av sånne inspiratorer som deg! 🥰💪🏻

Henger meg på at 15 kg er bra jobbet og gi ting tid og lag deg vaner du kan leve med over tid. 

Takk - det var en uventa velkommen kommentar ❤️

TS: vil bare legge til at jeg selv tok pause! Dvs sommeren 2021 hadde jeg nådd «minimummålet» (ca - 20 kg) i juni, og bestemte meg for å bruke sommeren på å prøve å holde vekta. Det var en god erfaring å kjenne at jeg mestret å leve et par måneder på en «ny normal», der jeg lå ganske så stabilt (selv med en og annen softis og vinglass) og veide meg mye sjeldnere. Var åpen for å stoppe der, selv om jeg pr def fortsatt var overvektig. Nå ble det til at jeg gikk videre ned utover høsten da, men fordi jeg ønsket det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...