AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Hei. Jeg har vært plaget med noe i flere år. Jeg har ikke fortalt det til samboer eller mine foreldre. Innimellom får jeg noen slags anfall som varer bare noen få minutter.. Jeg får et intens sug i magen og innimellom i hodet/og eller hele kroppen. Er jeg sliten eller fått lite søvn osv tror jeg det kan trigge anfall. Er vel ca 14 dager siden sist nå. Da var jeg på jobb. Det kom som lyn fra klar himmel. Disse anfallene har følgende symptomer: -Plutselig sug i magen/hele kroppen innimellom, ting rundt meg blir litt fjernt, jeg blir veldig varm og svett, føler meg fjern, jeg blir ufokusert og ukonsentrert, kjennes ut som jeg skal besvime/bli borte, kan få litt synsforstyrrelser. Sist nå ble rommet litt mørkere enn vanlig. Har googlet litt fokale anfall med bevart bevissthet.. Har noen hatt noe lignende? Skal til legen om ca 3 uker. Anonymkode: d5d21...1fe 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Du må gå til legen for å finne ut av dette. Symptomene du beskriver er så vage at de like gjerne kan skyldes psykiske plager som angstanfall/panikkanfall. Anonymkode: 3b953...01e 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 Det er utrolig mange forskjellig type eplipsi det er faktisk ikke bare den ene alle tror med vanlige annfall men er faktisk utrolig mye forskjellig innen eplipsi, jeg har det selv og fikk vite om mye jeg ikkke viste på et spesial sykehus for eplepsi for noen år siden, så er greit å gå til legen får å finne ut av hva det kan være Anonymkode: 90496...877
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei. Jeg har vært plaget med noe i flere år. Jeg har ikke fortalt det til samboer eller mine foreldre. Innimellom får jeg noen slags anfall som varer bare noen få minutter.. Jeg får et intens sug i magen og innimellom i hodet/og eller hele kroppen. Er jeg sliten eller fått lite søvn osv tror jeg det kan trigge anfall. Er vel ca 14 dager siden sist nå. Da var jeg på jobb. Det kom som lyn fra klar himmel. Disse anfallene har følgende symptomer: -Plutselig sug i magen/hele kroppen innimellom, ting rundt meg blir litt fjernt, jeg blir veldig varm og svett, føler meg fjern, jeg blir ufokusert og ukonsentrert, kjennes ut som jeg skal besvime/bli borte, kan få litt synsforstyrrelser. Sist nå ble rommet litt mørkere enn vanlig. Har googlet litt fokale anfall med bevart bevissthet.. Har noen hatt noe lignende? Skal til legen om ca 3 uker. Anonymkode: d5d21...1fe Google absencer. Angst kan også gi sånne symptomer. Jeg har sett barn med store gtk anfall, myoklonier og absencer. Sistnevnte syntes lite utenpå men foregår mye innvendig. Mulig får du et 20 min eeg. Et eeg viser hjerneaktiviteten der og da. Med mindre du har epleptiform hjerneaktivitet hele tiden eller et anfall under eeg så kan bildet bli helt normalt. Dvs det gir ikke et tydelig svar på annet enn der og da. Barnet mitt har tatt flere fine 20 min eeg, men har komplisert epilepsi og er jevnlig innlagt med mange store anfall. Dvs det er ikke epileptisk aktivitet i hjernen hele tiden. Anonymkode: 8faae...9d1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 Epilepsi kan utarte seg på mange måter, så det er vanskelig å si basert på det du skriver her. Det kan være en form for epileptisk anfall, det kan være angst, det kan være blodtrykksfall (mitt første innfall når jeg leste det du skrev). For sikre svar bør du snakke med legen og få utført et EEG hvis legen mener det er indikasjon for det. Anonymkode: 9a6d5...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 Som de over skriver: det finnes så mange ulike varianter at man kan si ja og nei. Min epilepsi utarter seg på en helt annen måte, og er ulik den typen jeg hadde i ung alder. Det sjekkes uansett lett med en EEG 😃 Anonymkode: 6e45e...92b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 Det høres veldig ut som blodtrykksfall. Anonymkode: c53a3...0fa 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 Jeg har helt like anfall som du beskriver, ts. Jeg har resonnert meg frem at det begynte etter covid vaksiner… Kan det stemme for deg også? Anonymkode: caaa4...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har helt like anfall som du beskriver, ts. Jeg har resonnert meg frem at det begynte etter covid vaksiner… Kan det stemme for deg også? Anonymkode: caaa4...8b6 Tviler. Hatt dette i typ 3 år. Anonymkode: d5d21...1fe
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #10 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det høres veldig ut som blodtrykksfall. Anonymkode: c53a3...0fa Tror ikke det. BT mitt er helt fint. Det kommer mens jeg sitter i ro. Anonymkode: d5d21...1fe
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #11 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du må gå til legen for å finne ut av dette. Symptomene du beskriver er så vage at de like gjerne kan skyldes psykiske plager som angstanfall/panikkanfall. Anonymkode: 3b953...01e Skal til lege om 3 uker. 😊 Anonymkode: d5d21...1fe
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #12 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Google absencer. Angst kan også gi sånne symptomer. Jeg har sett barn med store gtk anfall, myoklonier og absencer. Sistnevnte syntes lite utenpå men foregår mye innvendig. Mulig får du et 20 min eeg. Et eeg viser hjerneaktiviteten der og da. Med mindre du har epleptiform hjerneaktivitet hele tiden eller et anfall under eeg så kan bildet bli helt normalt. Dvs det gir ikke et tydelig svar på annet enn der og da. Barnet mitt har tatt flere fine 20 min eeg, men har komplisert epilepsi og er jevnlig innlagt med mange store anfall. Dvs det er ikke epileptisk aktivitet i hjernen hele tiden. Anonymkode: 8faae...9d1 Føler med deg.❤ Hilsen en mamma til ungdom med GTK. Anonymkode: 43d00...3e6
ME97 Skrevet 2. februar 2023 #13 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 10.11.2022 den 21.53): Hei. Jeg har vært plaget med noe i flere år. Jeg har ikke fortalt det til samboer eller mine foreldre. Innimellom får jeg noen slags anfall som varer bare noen få minutter.. Jeg får et intens sug i magen og innimellom i hodet/og eller hele kroppen. Er jeg sliten eller fått lite søvn osv tror jeg det kan trigge anfall. Er vel ca 14 dager siden sist nå. Da var jeg på jobb. Det kom som lyn fra klar himmel. Disse anfallene har følgende symptomer: -Plutselig sug i magen/hele kroppen innimellom, ting rundt meg blir litt fjernt, jeg blir veldig varm og svett, føler meg fjern, jeg blir ufokusert og ukonsentrert, kjennes ut som jeg skal besvime/bli borte, kan få litt synsforstyrrelser. Sist nå ble rommet litt mørkere enn vanlig. Har googlet litt fokale anfall med bevart bevissthet.. Har noen hatt noe lignende? Skal til legen om ca 3 uker. Anonymkode: d5d21...1fe Hvordan gikk det ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå