Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

vi har to barn, med 18 mnd mellomrom, og yngste blir ett år i februar. Disse to var planlagt.. jeg tok i spiral 6 uker etter sist fødsel, jeg og mannen min er veldig på at vi ikke skal ha en til på en stund. Mannen min begynte studier i august, og jeg er pr.d.d sykemeldt.. 

likevel har det seg slik at jeg har blitt gravid, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke informert han om det enda, jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere selv. Vi har snakket litt om det på forhånd, og har kun sett at jeg ikke skal bli gravid nå, og hvis det skjer så er det abort.. men nå som jeg står i det, så vet jeg ikke om det er noe jeg klarer å stå i.. er også redd mannen blir litt oppgitt, av en eller annen grunn. Hvordan tar jeg opp dette? Merker dette er ufattelig sårt..

Anonymkode: 1a8aa...8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent til du er over 12 uker. 

Anonymkode: 143ff...8e0

• Nyttig 2
Skrevet

Når dere har brukt prevensjon er det ikke din feil at denne har sviktet. Det er noe han må tåle å stå i like mye som deg. Hvis du er usikker, kan du ta kontakt med amathea som kan gi deg veiledning. Det er til sist ditt valg om du tar abort eller ikke.

Anonymkode: 9fb95...35a

• Liker 4
Skrevet

Ingen grunn til å være redd for mannens reaksjon. Man er to om å bli gravide. 

• Liker 3
Skrevet

Du har gjort ditt. Du brukte spiral. Han kunne brukt kondom i tillegg om det var krise at han var så redd for flere barn. Han gadd ikke det. 

Vent til du er over 12 uker om du er redd for abortpress. 

Anonymkode: e9f43...16d

• Liker 1
Skrevet

Vil du ha barnet da? Med tanke på at det blir tre ganske tette og du er sykmeldt? 
Dere er to om å bli gravide, men dere er også to om å bli foreldre. Hans mening har også noe å si. Dere burde selv bli enige om abort/beholde. Men jeg bare sier det: tre tette blir forbanna tøft. Spesielt om nr.3 viser seg å ha en diagnose eller noe…

Anonymkode: af39e...064

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk to tette fordi jeg var enebarn selv og ønsket ikke det for mitt barn. Fikk 2 på 15 mnd. Etter det ville vi ha en lang pause. Jeg gikk på p-piller men mannen min brukte  også prevensjon fordi han var livredd jeg skulle bli raskt gravid med nr 3😅

Anonymkode: d9a10...bed

Skrevet

Abort er helt uproblematisk. Halvparten av norske kvinner som tar abort gjør det fordi de har nok med de barna de har. Ingen skam med det :)

Anonymkode: 21957...634

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi fikk to tette fordi jeg var enebarn selv og ønsket ikke det for mitt barn. Fikk 2 på 15 mnd. Etter det ville vi ha en lang pause. Jeg gikk på p-piller men mannen min brukte  også prevensjon fordi han var livredd jeg skulle bli raskt gravid med nr 3😅

Anonymkode: d9a10...bed

Flott! Endelig en mann som tar ansvar. Er så lei av disse mannfolka som ikke vil ha barn, og som heller ikke vil bruke kondom. Håper det ikke finnes alt for mange av dem, men vet av erfaring at det finnes en ihvertfall.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Abort er helt uproblematisk. Halvparten av norske kvinner som tar abort gjør det fordi de har nok med de barna de har. Ingen skam med det :)

Anonymkode: 21957...634

Det er langt fra uproblematisk? Du fjerner jo det som er under utvikling til å bli ditt eget barn. Tenk hvis det er tvillinger…? Enda verre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...