Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som er best mtp fortjeneste ? Hvilke typer aksjer/fond bør man satse på ? Hvor mye kapital bør man gå inn med ? 

Er klar over at fortjenesten ikke vil komme på en uke og at man må være tålmodig. 

Er helt blank på dette feltet, men ønsker gjerne å investere og trenger gjerne råd fra dere som har erfaring. 

Anonymkode: 90e67...d3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kan spå fremtiden. 
Potensiell høy avkastning er synonymt med høy risiko. 
Med de begrensede kunnskaper du har burde du spare i et globalt indeksfond og ikke tenke tanken på enkeltaksjer. 
Man bør aldri gå inn med mer enn man kan tåle å tape. 

Anonymkode: b1206...c7b

• Liker 1
Skrevet

Med mindre man kan mye ville jeg bare kjøpt et billig globalt indexfond, enkelt og greit :) Hvertfall om det er store summer. Personlig driver jeg å prøver meg litt frem med aksjer med et par tusen kroner, men er jo ikke helt tiden for det nå kanskje uansett.

Ift hvor mye du skal gå inn med er det vanskelig å si, men er det over 10/20.000 ville jeg personlig satt inn litt etter litt hver mnd å ikke alt på en gang. Spørs jo litt på hva økonomien din sier og hva du skal bruke fondene til selvfølgelig. Sparer selv ca. 5000 i mnd i fond og tenker det holder for min økonomi. Da jeg skulle sette inn større beløp delte jeg de opp. 

Anonymkode: e448a...b89

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Med mindre man kan mye ville jeg bare kjøpt et billig globalt indexfond, enkelt og greit :) Hvertfall om det er store summer. Personlig driver jeg å prøver meg litt frem med aksjer med et par tusen kroner, men er jo ikke helt tiden for det nå kanskje uansett.

Ift hvor mye du skal gå inn med er det vanskelig å si, men er det over 10/20.000 ville jeg personlig satt inn litt etter litt hver mnd å ikke alt på en gang. Spørs jo litt på hva økonomien din sier og hva du skal bruke fondene til selvfølgelig. Sparer selv ca. 5000 i mnd i fond og tenker det holder for min økonomi. Da jeg skulle sette inn større beløp delte jeg de opp. 

Anonymkode: e448a...b89

Er det ikke tid for aksjer?

Anbefaler deg å se hvordan det går på Oslo Børs i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...