Gå til innhold

Hvorfor vil du ha kunstig juletre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg måtte krype til korset, da jeg ikke alltid har råd til ordentlig tre. Jeg ble syk, og sliter me hverdagen.  Og fikk dilerium,  av å sove gulvet for nåler hele tiden. Så ble enig med meg selv at plast tre var det som måtte til, for en litt triveligere jul. 

Anonymkode: a55cd...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småkryp😳

Anonymkode: b7855...f67

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Økonomisk
2. Ingenting som drysser eller må vannes
3. Lett å pakke sammen og slenge i boden, slipper å kjøre på dynga

Lukter jul uten treet. 

Anonymkode: d3708...fcb

Dette. Pluss at mannen min er muslim og jeg reiser hjem til min familie, så er jo ikke noe vits i et ekte tre hjemme hos meg selv. Om vi får barn ville jeg nok vurdert det, i alle fall et lite ett.

Anonymkode: 6742d...02c

Skrevet

Fordi jeg er lat har jeg lyst til å svare, men siden jeg egentlig ikke er lat generelt må det nok være fordi jeg egentlig synes det er kjedelig å styre med lys på og av, og dryssing. 

Jeg får alltid flott juletre i gave, og levert, så kan ikke skylde på det, og det blir nok heller ikke kunstig juletre her, av hensyn til den snille giveren. Men det frister litt ja. Såpass at jeg forsiktig luftet det for den som gir oss tre hvert år, men det virket ikke å være ønskelig, så tradisjonen med lys på og av, og dryss, fortsetter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

1. Økonomisk

Lukter jul uten treet. 

Tre i skogen er gratis og det drysser ikke om det behandles rett , dvs tempereres sakte. Vanning treng ikke hver dag da. Bare å kaste treet bak huset i skogen der så blir det borte i naturen. 

Ja, jeg er heldig og kunne derfor IKKE tenkt med kunstig tre og dermed ødelegge jula. 

Anonymkode: 956c2...1eb

• Liker 1
Skrevet

Slipper dryss på gulvet. Slipper jobben med å kvitte seg med det. Holder seg fint i mange år

Anonymkode: 4a038...d5f

• Liker 2
Skrevet

Vi gikk over til plast-tre i fjor. Og GUD så godt det var...

Jeg liker også lukten av gran. 

Men: jeg liker IKKE å bruke 1000 kr hver eneste år på det - og det er det man må betale for et tre som ikke er skamstygt her jeg bor.. 

Jeg liker IKKE å måtte støvsuge flere ganger daglig fordi det drysser, og ungene drar med seg nålene overalt. 

Jeg liker IKKE å måtte vanne det minst to ganger om dagen for å prøve å begrense dryssingen. 

Jeg liker IKKE å måtte kave med å sage det opp i småbiter for å få det til avfalls-stasjonen, som er eneste alternativet for å kvitte seg med det igjen. 

Det er rett og slett MYE enklere med plast-treet, og nå midt i småbarnstiden, er det mer enn nok kav som det er med julen. Nå kan vi i tillegg reise vekk halve julen uten å ergre oss over at nå dævver treet... 

Anonymkode: 883b0...82a

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Tre i skogen er gratis og det drysser ikke om det behandles rett , dvs tempereres sakte. Vanning treng ikke hver dag da. Bare å kaste treet bak huset i skogen der så blir det borte i naturen. 

Ja, jeg er heldig og kunne derfor IKKE tenkt med kunstig tre og dermed ødelegge jula. 

Da er du priviligert. Det er et fåtall som har egen skog for både juletresanking og juletrekasting. De aller fleste bor sånn at de må kjøpe et tre til en tusenlapp og så kjøre det til dynga etter jul.

Anonymkode: 9bb2e...594

• Liker 9
Gjest Offwhite
Skrevet

Skjønte det ikke før jeg heller da jeg bodde på landet, ingen brukte kunstig juletre da vi vokste opp. Men veldig praktisk i en liten leilighet i byen. Tenkte på det i går at nei det blir ikke ekte i år heller selv om det er det jeg helst vil ha. Ingenting slår ekte juletre, men kunstig er et godt andrevalg tross alt.

Skrevet

Billigere, mindre styr, mindre søl og opprydning, slipper å kjøpe nytt hvert år. 

Vi har ikke bil, har lite penger og liten plass. 

Anonymkode: c48c1...9d3

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte juletre i plast for 5 år siden, og elsker det. Koster mindre, enkelt å pakke opp og ned, katten klarer ikke ødelegge det også er det kjempefint med "innebygde" lys i tillegg. Også er jeg en av synderne som gjerne pynter til jul allerede første advent 🙈 Bor på fjellet så føler det er lov, for vi trenger lys og god stemning siden det blir så mørkt ute. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor vil du ha kunstig juletre? De som er allergiske trenger ikke svare , for DET skjønner jeg. Men andre ? Litt av julelukta ligger jo i lukta av gran. Forklar meg. 

Fordi det er billigere og det blir mindre søl 

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du ha kunstig juletre? De som er allergiske trenger ikke svare , for DET skjønner jeg. Men andre ? Litt av julelukta ligger jo i lukta av gran. Forklar meg. 

Fordi det er ikke naturlig å dra skogens trær inn i en leilighet midt i byen!

Jeg kan til nød godta en rolig plante som står stille i et hjørne og ikke forlanger vann for ofte.

Anonymkode: e16f5...ab1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Slipper nåler overalt, bli kvitt driten etterpå, hoike det med seg i bil hjem osv. Naturtre er jeg sinnsykt ferdig med.  

Endret av Tomas77
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi det er ikke naturlig å dra skogens trær inn i en leilighet midt i byen!

Jeg kan til nød godta en rolig plante som står stille i et hjørne og ikke forlanger vann for ofte.

Anonymkode: e16f5...ab1

Så ingen som bor i byen har naturlig tre mener du? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

1. Økonomisk

Lukter jul uten treet. 

Jepp. Veldig praktisk!

Har hatt ekte tre tidligere, men finner jo de fordømte nålene helt til neste jul! Lukta får man på sprayflaske nå ;)

Anonymkode: a3ca0...e4e

• Liker 1
Skrevet

Allergi. Savner å hogge juletreet, hadde tradisjon på å gjøre det siste søndag før jul. 

Skrevet

Kjøpte fake tre for 3-4 år siden. Vi hadde ikke bil, og måtte enten bære et med oss ganske langt, eller ta det med på bussen (og så bære det). Det falske treet kunne vi tilfeldigvis få svigerfar til å kjøre for oss, men han ville jo ikke være der etter jul eller året etter, så da gikk vi for en rask og enkel løsning. 

Syns ekte tre bare lukter godt med en gang det kommer inn, så resten av tiden tenker jeg ikke på det. Første året hadde vi noen greiner som skulle lukte godt, men det var jo ikke evig det heller… 

Det falske treet har veldig fine lys, så jeg slipper å sette dem på hvert år. Jeg slipper å støvsuge hele tiden. Det står pent og fyldig og har greiner overalt og jeg trenger aldri bruke tid på å justere og styre og herje.  Det er enkelt, pent, og praktisk i en hektisk småbarnstilværelse 😊 

Var veldig imot det helt til jeg fikk mitt eget 🤣

• Liker 1
Skrevet

Hvor har dere kjøpt juletre i plast? Hvor er de fineste som ser mest ekte ut?

Anonymkode: f0983...567

Skrevet

Hadde småbarn som puttet alt de fikk tak i i munnen. Etter 3 år uten juletre gikk vi for plastikk. Vi puttet da såppass mye penger i treet at vi følte vi måtte bruke det videre 😂

Anonymkode: be8cf...68c

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...