Gå til innhold

Hvorfor vil du ha kunstig juletre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor vil du ha kunstig juletre? De som er allergiske trenger ikke svare , for DET skjønner jeg. Men andre ? Litt av julelukta ligger jo i lukta av gran. Forklar meg. 

Anonymkode: 956c2...1eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Økonomisk
2. Ingenting som drysser eller må vannes
3. Lett å pakke sammen og slenge i boden, slipper å kjøre på dynga

Lukter jul uten treet. 

Anonymkode: d3708...fcb

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var grunnen allergi, men jeg hadde uansett valgt plast tre. Det er så mye mer praktisk, drysser ikke, man slipper å dra og hente tre, og ikke minst frakte det hjem, så måtte kvitte seg med det etter jul.

Kjøpte mitt tre for ca 20 år siden, kjøpte et dyrt tre, og det er like fint i dag.

Anonymkode: b9f3e...a75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

1. Økonomisk

Lukter jul uten treet. 

Akkurat samme grunnene her.

Og julelukt i huset blir det absolutt. Svibler, klementiner, kongerøkelse, pepperkaker og en liten kvast granbar i en vase til pynt - da lukter det jul.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

1. Økonomisk

Lukter jul uten treet. 

Dette.

Har mitt kunstige tre på 9 året. Elsker det. 

Anonymkode: ec7a5...8ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

1. Økonomisk

Lukter jul uten treet. 

Samme her. Og syns kunstige er mye penere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke la være å tenke på småkryp i de ekte juletrærne. Jeg slipper å vanne. Slipper barnåler. Slipper å sette på lys (har lys fast på treet). Slipper å kvitte meg med treet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ha ekte, men:

Jeg er kronisk syk, og klarer ikke dra ut og handle nytt og få det hjem.

Jeg sliter med å få vannet det.

Jeg vet hva jeg får med det kunstige. Fikk det også gratis så jeg tenker det er fint noen år til. Finnes andre måter å få gran-lukt i hus på.

Anonymkode: 31375...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg bor i en liten leilighet og innså etter hvert at det var mer stress og styr enn kos å ha ekte tre i hus til jul. Jeg er uansett aldri hjemme på julaften og trenger ikke noe å legge pakker under. Jeg har et lite bordtre - stort nok til at jeg får brukt litt av julepynten min, men lite nok til at det ikke står i veien og kan flyttes på ved behov.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

1. Økonomisk

Lukter jul uten treet. 

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bil, så frakt av tre både til og fra er vanskelig. Slipper å feie opp nåler, og å bruke penger på tre hvert år. Vi har et mindre tre til å ha på et bord, det får holde.

Anonymkode: 4ce5d...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor vil du ha kunstig juletre? De som er allergiske trenger ikke svare , for DET skjønner jeg. Men andre ? Litt av julelukta ligger jo i lukta av gran. Forklar meg. 

Anonymkode: 956c2...1eb

Synes det lukter ekkelt jeg.

Anonymkode: 7b224...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt, praktisk, vet jeg får et flott tree hvert år, lysa er ferdig montert, drysser ikke, slipper å vanne, slipper å drasse inn i bilen hver år og kaste hvert år, treet holder seg like fint gjennom hele jula, billigere i lengda (kjøpte et dyrt tre for 5 år siden, tipper det har betalt seg inn allerede, da jeg pleide å ha edelgran før). 

Anonymkode: 6e20d...509

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ekkelt med småkrypene, og så er det så enkelt å pakke det sammen og putte det i kjelleren. Synes også det er veldig greit med de man kan kjøpe nå som har påmontert lys, for det å løse opp den hersens lysfloka hvert år og lyspærene som går fordi de treffer bakken i forsøket på flokeløsing er et lite mareritt 🤣 

Samboeren min har vokst opp med ekte juletre og er vel ikke helt 100% med på det med falskt tre, men tror det går seg til. Jeg har selv vokst opp med falskt tre grunnet allergi i familien. 

Anonymkode: 46cfc...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg syns det er mer koselig med ekte jule tre med den lukta fra tret, men syns det blir litt tungvint og drasse med seg når man bor i byen så da ble det plastik tre, det har jeg hatt i mange år nå holder seg fint

Anonymkode: 89c36...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Økonomisk

Lukter jul uten treet. 

Samme grunn her ☝️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke at sånne juletrær lukter noe særlig, uansett om det er ekte juletrær eller ikke. 

0g med kunstige juletrær har man selvfølgelig trær i år etter år etter år. Men ekte juletrær må det byttes hvert år, pluss at det blir litt mer herk å skaffe det (og deretter kaste det ut igjen senere) 

Anonymkode: bb275...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del: Jeg er ikke så veldig glad i den tradisjonellrike juletreet. Joda det er fint og flott og hey hvor det går. Men for at jeg skal orke å ha et forhold til jul i det hele tatt så har jeg måtte gjøre julen til min jul.. Min jul er helt omvendt av hvordan jeg er vokst opp med en far som var på evig leit i skogen og fant et dugande tre hvert år. Jeg derimot har kastet all slik grønt og nostalgisk og ekte grønt tre for mange år siden. Jeg var ganske klar på at jeg ville ha et svart, rosa eller hvit tre.  Jada folk kan kalle det harry så mye de bare ønsker men jeg elsker det rosa juletreet mitt, og det er det absolutt viktigste for meg. Og jeg måtte skape noen tradisjoner som var helt ulike de jeg vokste opp med, noen må faktisk det, av ymse grunner. Og jeg er generelt et fargegla menneske. Rosa juletre finnes nok ikke i skogen... Så at det er  gjenbruk, ingen dryssing, økonomisk, ingen vanning, ingen krypdyr og slike ting er jo selvsagt bare en bonus.. Og lukten av jul klarer jeg fint å skape uten et tre med dyr i midt i stuen..

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...