AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Altså oslo universitetssykehus. Er de der først og fremst for å ivareta dyrene som blir eksperimentert på? Anonymkode: c3d42...038
Gjest Athena Catalina Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Oslo universitetssykehus, er vel kun for mennesker?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 Athena Catalina skrev (5 minutter siden): Oslo universitetssykehus, er vel kun for mennesker? Bare mennesker er innlagt der men veterinærer kan også søke jobb der. Jeg så en bekjent på face som er veterinær. Jobben er postdoctor på OUS. Anonymkode: c3d42...038
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bare mennesker er innlagt der men veterinærer kan også søke jobb der. Jeg så en bekjent på face som er veterinær. Jobben er postdoctor på OUS. Anonymkode: c3d42...038 Da er jo vedkommende forsker, fx på mikrobiologi Anonymkode: 92231...ea6 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 Athena Catalina skrev (1 time siden): Oslo universitetssykehus, er vel kun for mennesker? AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Da er jo vedkommende forsker, fx på mikrobiologi Anonymkode: 92231...ea6 OUS har egen dyrestall, https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/oslo-sykehusservice/forskningsstotte-virksomhetsomrade/komparativ-medisin-ous https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/teknologi-og-innovasjonsklinikken/intervensjonssenteret Anonymkode: efe6a...ed6 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 Først og fremst forskerstillinger og å ivareta forsøksdyr (ansvarlig veterinær etc), vil jeg tro. Mulig man kan få stillinger knyttet opp mot smittevern/mikrobiologi også. Veterinærer har også hatt lederstillinger på sykehus. Men de aller fleste stillingene vil kreve ganske spesialisert kompetanse som går langt ut over grunnutdanningen. Gjelder det deg selv? Hvis du gir mer info om bakgrunnen din blir det lettere å gi et svar. Er dyrlege selv, forresten, og jobber med både forskning og forsøksdyr (ikke på sykehus, men har jobbet innen helse også). Anonymkode: 5fd6e...11c 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Først og fremst forskerstillinger og å ivareta forsøksdyr (ansvarlig veterinær etc), vil jeg tro. Mulig man kan få stillinger knyttet opp mot smittevern/mikrobiologi også. Veterinærer har også hatt lederstillinger på sykehus. Men de aller fleste stillingene vil kreve ganske spesialisert kompetanse som går langt ut over grunnutdanningen. Gjelder det deg selv? Hvis du gir mer info om bakgrunnen din blir det lettere å gi et svar. Er dyrlege selv, forresten, og jobber med både forskning og forsøksdyr (ikke på sykehus, men har jobbet innen helse også). Anonymkode: 5fd6e...11c Jeg er ikke dyrlege og jobber med noe helt annet. Jeg ble bare nysgjerrig på hvilke jobber det var snakk om. Kombinasjonen veterinær og OUS er ny for meg:) Anonymkode: c3d42...038
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #8 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke dyrlege og jobber med noe helt annet. Jeg ble bare nysgjerrig på hvilke jobber det var snakk om. Kombinasjonen veterinær og OUS er ny for meg:) Anonymkode: c3d42...038 Veterinærer har en veldig bred utdannelse som kan brukes til mye, og som på mange måter er på skjæringspunktet mellom dyrs og menneskers helse. Vi kan selvsagt ikke jobbe direkte med pasientbehandling på sykehus (stille diagnoser, operere etc), men det er mange andre jobber relatert til helse som vi kan ha. Det var for eksempel mange veterinærer som jobbet (og fremdeles jobber) med covid på blant annet FHI (inkludert Line Vold!), fordi vi er gode på smittevern og spredning av smittsomme sykdommer. Anonymkode: 5fd6e...11c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå