Gå til innhold

Folk som må si at barna/barnet kommer foran alt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min erfaring er at det er det egentlig bare problemer med. Det sier seg jo selv. Min erfaring er at menn som understreker dette har et trøblete forhold til eks/ikke helt over eks/pisket av eks eller at de rett og slett bruker det at de har barn som en unnskyldning til alltid å ha deg på en armlengdes avstand. Menn som ikke evner å gi flere personer oppmerksomhet på en gang. 

Menn jeg har datet med barn som ikke føler de må si noe så åpenbart, virker mye tryggere og kan sjonglere barn, eks og meg på en god måte. 

Tanker?

Anonymkode: 089fc...4a7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Jeg har barn selv, bare så det er sagt (vi har 50/50 ordning og et godt samarbeid).

I utgangspunktet er det jo flott med menn som prioriterer barna. Men: enig i at de som absolutt skal understreke dette voldsomt, ofte gjør det mest for å fremstå som mer engasjert enn de er. Eventuelt dette med at de i realiteten snakker om moren til barnet/barna. 

Jeg har selv en god venn som er en kjempefin fyr, men - han er ekstremt opptatt av å få frem hvor viktig sønnen er for han, i alle mulige sammenhenger. På Tinderprofilen står det skrevet at «sønnen kommer først 💯💯» og slike ting. I realiteten ser han så og si ikke sønnen sin. Han prioriterer jobb og karriere, eventer i forbindelse med jobb og dating. Sønnen kommer ETTER dette. Han feirer aldri nyttårsaften med sønnen, for da er han opptatt med å delta på nyttårsfester. Det er mammaen som gjør alt og har han stort sett alle helger og ferier, ironisk nok.

Anonymkode: af73f...29d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror du er inne på noe der, ja. Om man må poengtere det så voldsomt så er det kanskje ikke helt realiteten. Folk som er gode foreldre og prioriterer barna bare gjør det uten noe skryting.

Anonymkode: d1af0...f6d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig. Selvfølgelig er jeg ikke interessert i å date en fyr som alltid har noe annet som går foran meg. Skjønner ikke at ikke folk skjønner det sjøl. Ikke og absolutt ikke interessert i å involvere meg tungt i andres familieliv.

Anonymkode: 93e38...a05

Skrevet

Min erfaring med menn som sier det er at de bruker barnet som en unnskyldning til å ikke være en seriøs partner for ny date, utilgjengelig, møtes kun en gang i blandt når de gidder og vil ha sex, ikke noe ønske om forpliktelser eller ansvar ovenfor ny date eller partner. At de ikke engang er noe særlig med barnet sitt men bruker det som unnskyldning for å ha mye alenetid og oppføre seg som en utilgjengelig drittsekk ovenfor ny date/dame 

Anonymkode: 0ccc9...2e6

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min erfaring er at det er det egentlig bare problemer med. Det sier seg jo selv. Min erfaring er at menn som understreker dette har et trøblete forhold til eks/ikke helt over eks/pisket av eks eller at de rett og slett bruker det at de har barn som en unnskyldning til alltid å ha deg på en armlengdes avstand. Menn som ikke evner å gi flere personer oppmerksomhet på en gang. 

Menn jeg har datet med barn som ikke føler de må si noe så åpenbart, virker mye tryggere og kan sjonglere barn, eks og meg på en god måte. 

Tanker?

Anonymkode: 089fc...4a7

Min erfaring er at alt som må sies høyt egentlig ikke gjelder. Som de som sier "jeg er til å stole på." Det burde ikke være nødvendig å si, det burde man ha følt en stund om man kjenner hverandre. 

Mest sannsynlig så har de stilt opp lite for barna før, latt dama ta alt ansvar mens de bodde sammen, blitt single og nå later de som om de gjør alt for barna. 

Anonymkode: 9dc61...a26

• Liker 4
Skrevet

Kan jo være noe i det muligens.

Selv har jeg aldri følt noe behov for si at barna mine kommer først. Det er en selvfølge at når man har barn, så vil de alltid komme først.

Er jo mye pga det jeg heller ikke gidder å date noen nye. Barna tar såpass mye plass i livet mitt, at en evt kjæreste sikkert aldri hadde vært fornøyd uansett. Skjønner jo ikke folk har lyst til å «spille andrefiolin».

I tillegg, så er det ikke sånn at jeg ikke har andre ting å gjøre når jeg ikke har unga. Da er det jobb, trening, venner, familie osv. En ny kjæreste hadde egentlig bare fått «smulene» liksom.

Anonymkode: 88c4d...99f

Skrevet

Tror også dette er ganske så presist..

Anonymkode: ee6c7...1aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner hva du mener. Jeg har barn selv, bare så det er sagt (vi har 50/50 ordning og et godt samarbeid).

I utgangspunktet er det jo flott med menn som prioriterer barna. Men: enig i at de som absolutt skal understreke dette voldsomt, ofte gjør det mest for å fremstå som mer engasjert enn de er. Eventuelt dette med at de i realiteten snakker om moren til barnet/barna. 

Jeg har selv en god venn som er en kjempefin fyr, men - han er ekstremt opptatt av å få frem hvor viktig sønnen er for han, i alle mulige sammenhenger. På Tinderprofilen står det skrevet at «sønnen kommer først 💯💯» og slike ting. I realiteten ser han så og si ikke sønnen sin. Han prioriterer jobb og karriere, eventer i forbindelse med jobb og dating. Sønnen kommer ETTER dette. Han feirer aldri nyttårsaften med sønnen, for da er han opptatt med å delta på nyttårsfester. Det er mammaen som gjør alt og har han stort sett alle helger og ferier, ironisk nok.

Anonymkode: af73f...29d

Dette er ikke friskt. Han har et image som god far, men stiller ikke opp.. Samme som min narc ex. 

Anonymkode: 0d48f...649

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker det samme. Folk på Tinder som har behov for å presisere dette, sveiper jeg glatt forbi (har barn selv altså).

Anonymkode: 0a30f...aa0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis barnet/barna til enhver tid og i alle sammenhenger kommer først, så tenker jeg at det er greit å være singel. Jeg er selv i forhold og vet at forholdet også må prioriteres for at vi voksne skal holde sammen. 

Anonymkode: d0dd2...752

• Liker 2
Skrevet

Jeg har akkurat samme følelse og swiper vekk menn som dette. Kjenner også en fyr som skriver dette i datingprofilen sin, men som nesten aldri treffer barnet.

Anonymkode: 3ac92...d47

• Nyttig 1
Skrevet

Har selv hørt dette fra kvinner, og aldri hatt noe imot det siden det er en fullt forståelig prioritet, og jeg har alltid støttet at en skal trå forsiktig slik at barn ikke blir glad i noen som plutselig forsvinner.

Men mange av disse kvinnene synes å ha en typ "jeg kunne ikke svare deg på en måned pga. ungene" - Og da er det vanskelig å ikke tolke det som en dårlig unnskyldning.

Anonymkode: 4781b...a94

Skrevet

Hvis man må fortelle folk at man er en trivelig type, så er man kanskje ikke så veldig trivelig? 

• Nyttig 2
Skrevet

Rødt flagg hvis dette kommer opp i datingperioden, men daten må akseptere at sønnens fotballkamp kommer foran kafebesøk.

Anonymkode: 05c22...709

Skrevet

Jeg sa til min mann i begynnelsen at jeg kom ikke til å gå inn i et forhold til han om barnet skulle komme først uansett. Om vi skulle bli sammen så skulle vi være et team og ungene skulle være ungene våre. Vi har begge barn fra tidligere.  

Det hadde ikke funket for meg at det skulle vært han og barnet, så meg og ungene.  

Anonymkode: bb66d...21a

• Liker 2
Skrevet

En prioriterer vel ikke barna så lenge man har samværsavtale? Da har man barnedager/uker og voksentiddager/uker. De menn som sier de må prioritere barna, må prioritere barn/x på sin voksentid tenker jeg. Bare drama med menn som sier de må prioritere barna! 

Anonymkode: 23e3f...856

Skrevet

Hadde aldri kunne vært i ett forhold om det ikke hadde vært en selvfølge at barna kommer før de voksne. 

Anonymkode: 59879...58b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...