AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Sønnen min er snart 18 og i dag spurte han om vi kunne kjøpe en Redbull til han. Jeg sa nei, men da vippset han penger for at vi skulle kjøpe en Redbull for han. Da klikket samboer, om jeg skulle begynne å kjøpe det til han hver dag, at jeg ga etter for mas. Sønnen spurte en gang og da jeg sa nei, spurte han om vi kunne kjøpe en for han. Følte ikke jeg kunne si nei til det bare for å være vanskelig. Han vet jeg ikke liker at han drikker det, men da han betaler selv så tenkte jeg ok. Har kanskje kjøpt energi drikk til han fire ganger i løpet av de fire årene samboer og jeg har vært sammen. (Kjøpte ikke til han før han var 16, så kanskje fire ganger i løpet av de to siste årene). Jeg ble både lei meg og sint, er IKKE mye min sønn ber om. Samboer forstår ikke hvorfor jeg reagerte på hans oppførsel. Anonymkode: 57ebd...78f 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Du får snakke med samboer om dette, høres ut som det er hans problem. Sønnen din er nesten voksen og kan vel drikke en redbull om han vil, ihvertfall når han bruker egne penger på det. Anonymkode: 4720f...e7f 12
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 Er ikke samboeren din pappa til gutten? Hvorfor blander han seg da? Anonymkode: 1c6cc...7de 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 Han er vel såpass oppegående at han kan gå til kassen for å betale for seg selv…? Anonymkode: 2e09e...a0f
GammelKaktus Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 Dette kan umulig være det eneste som er feil med denne samboeren din, er en jævla rar ting å henge seg opp i, å lage et problem fordi din snart myndige sønn spør om du kan være så grei å kjøpe en red bull, altså, for en idiot du lever med. Eneste oppførselen jeg reagerer på her er din samboer.. Og når du legger til at det tilhører sjeldenhetene at din sønn spør om dette... 7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 Det er 16 års grense på redbull. Herregud, la nå gutten få kose seg med en redbull 🙄 Får han ikke drikke brus heller? Eller spise en sjokolade midt i uka? Han er 17 år! Anonymkode: f3587...403 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 Det kan være at han klikket på at du ikke "holder" det du har sagt. Jeg vet at det irriterer meg grønn når det gjelder mannen til tider. Han klarer ikke å la et nei, være et nei. Jeg kjøper ikke energidrikk til eller for mine. Jeg vil ikke ha det i huset og det respekterer barna. Anonymkode: 2e617...894
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 Samboeren din «klikket» fordi du kjøpte en brus med koffein til din myndige sønn ? Selv forstår jeg ikke hvorfor du sa nei til å begynne med en gang. 🤷♀️ Hvis du alt var på butikken ? Anonymkode: 95c60...c51 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Han er vel såpass oppegående at han kan gå til kassen for å betale for seg selv…? Anonymkode: 2e09e...a0f Ja, selvfølgelig. Men, må skulle vi handle og han spurte. Anonymkode: 57ebd...78f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 Hvis samboeren din har sinneproblemer bør du gå fra han før det går riktig ille Anonymkode: 61d7b...714 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 Skjønner jo han ikke ber om mye, når han møter sånn type over reaksjon Anonymkode: 63e21...e13 2
Brunello Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er ikke samboeren din pappa til gutten? Hvorfor blander han seg da? Anonymkode: 1c6cc...7de Fordi han sikkert bor sammen med gutten. Når det er sagt, er det antakelig andre kamper en bør kjempe enn at 17-åringer drikker Redbull. Selv om det revet møkka-produkt. 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Sønnen min er snart 18 og i dag spurte han om vi kunne kjøpe en Redbull til han. Jeg sa nei, men da vippset han penger for at vi skulle kjøpe en Redbull for han. Da klikket samboer, om jeg skulle begynne å kjøpe det til han hver dag, at jeg ga etter for mas. Sønnen spurte en gang og da jeg sa nei, spurte han om vi kunne kjøpe en for han. Følte ikke jeg kunne si nei til det bare for å være vanskelig. Han vet jeg ikke liker at han drikker det, men da han betaler selv så tenkte jeg ok. Har kanskje kjøpt energi drikk til han fire ganger i løpet av de fire årene samboer og jeg har vært sammen. (Kjøpte ikke til han før han var 16, så kanskje fire ganger i løpet av de to siste årene). Jeg ble både lei meg og sint, er IKKE mye min sønn ber om. Samboer forstår ikke hvorfor jeg reagerte på hans oppførsel. Anonymkode: 57ebd...78f Det er jo 16-årsgrense på energidrikk, så hva har det med saken å gjøre at han blir 18 år? Er samboeren din en såkalt "stefar"? Isåfall så burde du be han holde kjeften sin, det er ikke han sin oppgave å belære verken deg eller tenåringen. Han burde virkelig roe seg ned, hadde aldri akseptert at en partner klikket sånn - og barnet var ikke hans engang. Da mener jeg man virkelig har et problem. Anonymkode: ff917...aed 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #14 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis samboeren din har sinneproblemer bør du gå fra han før det går riktig ille Anonymkode: 61d7b...714 TS kommer vel aldri til å gå fra han Anonymkode: ff917...aed 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #15 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er 16 års grense på redbull. Herregud, la nå gutten få kose seg med en redbull 🙄 Får han ikke drikke brus heller? Eller spise en sjokolade midt i uka? Han er 17 år! Anonymkode: f3587...403 Ingen aldersgrense. Anonymkode: 62c49...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #16 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen aldersgrense. Anonymkode: 62c49...b4f Jo det er det, i mange butikker spør de om legitimasjon. Anonymkode: ff917...aed 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #17 Skrevet 10. november 2022 Når jeg leser sånt setter jeg pris på å være aleneforelder. Megle mellom to "unger" Heller blir enige om slike dilemmaer på forhånd, hatt 17år på dere Anonymkode: 0df72...8dd 1
Hmmmmmm Skrevet 10. november 2022 #18 Skrevet 10. november 2022 Hadde aldri diskutert oppdragelse av eget barn med noen. Du klarer vel det alene
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #19 Skrevet 10. november 2022 Det stod nettopp i mediene om det store overforbruket av energidrikker blant ungdom om dagen, mulig han har hengt seg opp i det. Han har vel uansett ikke noen grunn til å klikke som du sier, men dere bør kanskje prate om hvorfor han reagerer sånn? Hvordan er mannen din til vanlig, klikker han for andre ting også, altså unormalt mye? Anonymkode: ed028...2da
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #20 Skrevet 10. november 2022 Hmmmmmm skrev (4 minutter siden): Hadde aldri diskutert oppdragelse av eget barn med noen. Du klarer vel det alene Men at samboeren betaler mer enn halvparten av as familie, og driver med kjøring og henting og alt annet foreldre gjør forventes vel, selvom han bare er stefar......? Anonymkode: ebb18...8d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå