Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri forventet mye av en kjæreste. Jeg er ikke glad i å få overflod av klær eller smykker eller andre materialistiske greier, men allikavel reagerer jeg på at han aldri spanderer. Jeg har tatt opp dette med han, men han sier han er feminist og mener vi skal dele. Grunnen til at jeg synst han er gjerrig er blant annet at han er 26 år og ikke kjøper julegaver til sin egen mor, han inviterte meg med på byferie da jobben hans dekket hans del, og for at jeg skulle være med kostet det bare 200 kr ekstra. Han sa han kunne dele summen på to sånn at jeg "bare" betalte 100kr. Han er i fulltidsjobb, han inviterer og likevel vil han at jeg skal betale. 100 kr er ikke mye, men jeg synst det er såå usexy at han ikke betaler en så liten sum en gang. Når vi går ut og spiser, deler vi alltid. Det har aldri skjedd at han har betalt. Har dere jenter noen tips til hvordan jeg kan snakke med han om det. Jeg har tatt det opp et par ganger, og han har blitt bedre, men det er fortsatt ille. Til dere gutta: Hva tenker dere om saken? Er jeg unfair? Jeg har sluttet å kjøpe ting til han fordi han er så lite gavmild.

Anonymkode: 4e321...7aa

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lol. Det er ikke feminisme å være kjip og gjerrig mot de man liksom er glad i😆  Det er ikke det det handler om.

Anonymkode: 20ba0...d4e

• Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet

Du skulle ikke spandert en middag på han? Da hadde han vært kjip om han ikke gjengjeldt.

vi er likestilt nå

Anonymkode: 153f5...533

• Liker 7
Skrevet

Det eneste jeg kan si (personlig mening og erfaring) er at dette ikke kommer til å forandre seg. Slik det er nå er slik det kommer til å være og da må du selv tenke over om det er noe du vil finne deg i. 

Anonymkode: c2c41...fd8

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt ærlig, og nå snakker jeg for meg selv. Jeg er en person som elsker å gi, og forventer lite tilbake. Men det er seff hyggelig å få noe i blant, og en slik gjerrig kjæreste tror jeg ikke jeg ville hatt gleden av å gi noe til, fordi det er som du sier.. jævlig usexy 

Anonymkode: 753e5...c5c

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Gjerrige folk klarer jeg bare ikke! De blir bare verre også. Jeg hadde løpt! Ikke orket en kjæreste som jeg måtte vipse en 100-lapp til! (Med mindre dere er 15 år!)

Det er ikke fordi jeg ikke kan betale for meg selv, men gjerrighet er et negativt karaktertrekk og de er alltid kjipe på andre måter også er min erfaring.

Anonymkode: 2debb...e44

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det eneste jeg kan si (personlig mening og erfaring) er at dette ikke kommer til å forandre seg. Slik det er nå er slik det kommer til å være og da må du selv tenke over om det er noe du vil finne deg i. 

Anonymkode: c2c41...fd8

Jepp, han her er typen som er strikt på å betale 50/50 på barneutstyr og sier at gravidklær må hun dekke alt av siden det er jo hun som har dem på sin kropp.

Anonymkode: 20ba0...d4e

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, han er gjerrig. Når jeg er i et forhold så bytter vi på å spandere på hverandre, det går begge veier, men det er ikke noe man skal sulte etter og trygle om. Hadde jeg vært sammen med en mann som ikke klarte å  betale 200,- for en tur han inviterte meg på så hadde jeg stusset fælt. 

Det er en annen ting om man er studenter selvfølgelig.

Anonymkode: caf89...f5b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skulle ikke spandert en middag på han? Da hadde han vært kjip om han ikke gjengjeldt.

vi er likestilt nå

Anonymkode: 153f5...533

Likestilling? Tror folk enda på det? Det er jo ren BS. Kvinner og menn skal dele på alt av utgifter, men samtidig er det damen som skal arbeide ræven av seg med ansvar for både unger og husarbeid i tillegg til en fulltidsjobb? Er det likestilling? Nei fy, ting var bedre før 

Anonymkode: 9ed94...340

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg dater en god del nå. Jeg synes menn er gavmilde og lite gjerrige. Inviterer de på restaurant, betaler de. Inviterer de på vin, står de for vinen. Vi er rundt 40. Kanskje annerledes. Jeg har en greit lønn, rundt 650-700. De tjener ofte tredobbel og oppover. Jeg spør om vi skal dele, det er helt uaktuelt. Synes det er hyggelig. 

Anonymkode: caba1...2fd

• Liker 8
Skrevet

Er han svensk eller fra Sunnmøre ? 😀 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva med å si til han at du ikke syns en gentlemenn er mer sexy enn feministmenn? 

Anonymkode: d249c...2db

Skrevet

Også har vi min da, som NEKTER å la meg betale 😂 Elsker å skjemme meg bort. Jeg sier at nå skal jeg betale, så bare går han og tar regningen uten at jeg ser det. Jeg setter jo veldig pris på det da. Kommer med blomster ofte og behandler meg som en prinsesse! Kommer slite om det en dag blir slutt og noen er så gjerrig som du beskriver. Jeg forventer ingenting av dette, han bare ønsker det selv. Men igjen, mannen har jo penger

Anonymkode: af868...172

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får bytte han ut med en som er villig til å gi deg mer penger da?

Anonymkode: b6255...98b

• Nyttig 2
Skrevet

Hvis du er der at du vurderer å gå så ville jeg sagt det rett ut.

Raushet er utrolig viktig i et forhold, og sånt hadde jeg virkelig ikke orket. Spesielt siden jeg er gavmild og raus så det ville blitt ekstremt skjevt.

Men det er ikke sikkert han forstår alvoret, så kan være verdt et forsøk å si ifra med store bokstaver.

Anonymkode: 50cb5...edf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Også har vi min da, som NEKTER å la meg betale 😂 Elsker å skjemme meg bort. Jeg sier at nå skal jeg betale, så bare går han og tar regningen uten at jeg ser det. Jeg setter jo veldig pris på det da. Kommer med blomster ofte og behandler meg som en prinsesse! Kommer slite om det en dag blir slutt og noen er så gjerrig som du beskriver. Jeg forventer ingenting av dette, han bare ønsker det selv. Men igjen, mannen har jo penger

Anonymkode: af868...172

Det er jo slike menn vi vil ha! Tipper han har en lykkelig og hengiven kjæreste. 

Anonymkode: caba1...2fd

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes gjerrighet er noe av det verste og kunne aldri vært sammen med en som ikke er raus. Jeg er raus selv. 

jeg hadde ikke innledet et forhold til noe som er slik. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du får bytte han ut med en som er villig til å gi deg mer penger da?

Anonymkode: b6255...98b

Er du broren hans kanskje

Anonymkode: 199f1...222

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Likestilling? Tror folk enda på det? Det er jo ren BS. Kvinner og menn skal dele på alt av utgifter, men samtidig er det damen som skal arbeide ræven av seg med ansvar for både unger og husarbeid i tillegg til en fulltidsjobb? Er det likestilling? Nei fy, ting var bedre før 

Anonymkode: 9ed94...340

Hvor har du disse tallene fra, 1999?

Anonymkode: 8499f...28c

• Liker 2
Skrevet

Synes det er helt oki så lenge du ikke spanderer noe på han. 

Anonymkode: 8499f...28c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...