Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde en året om permisjon i går. Samboer ønsker å jobbe deltid under sin kvote hvis det er mulig. 

Men går det ann? Vi vet at vi kan fordele fellesperioden, men er det mulig at jeg bruker min del av felles perioden de dagene han er på jobb? 

Er det noen som har gjort det sånn? 

Anonymkode: e916c...b94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han jobber deltid sin del av permisjonen så må jo du også jobbe 50%

Anonymkode: 67adb...0c7

Skrevet

Ah så hvis han vil jobbe deltid i permisjon må jeg også gjøre det? Under hele permisjonen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ah så hvis han vil jobbe deltid i permisjon må jeg også gjøre det? Under hele permisjonen? 

Nei. Sjekk ut NAV i forbindelse med graviditet og tiden etter på facebook, en gruppe, og still spørsmål der i stedet. Der er det mer kompetente svar å få enn på KG. Du kan skrive anonymt der og 

Anonymkode: 0388b...d03

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Sjekk ut NAV i forbindelse med graviditet og tiden etter på facebook, en gruppe, og still spørsmål der i stedet. Der er det mer kompetente svar å få enn på KG. Du kan skrive anonymt der og 

I den gruppa er det jo bare synsere der også og egne erfaringer som deles😅 akkurat som her! 
Nyttig - men litt oppskrytt gruppe.

Anonymkode: e9d63...93e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis han jobber deltid sin del av permisjonen så må jo du også jobbe 50%

Anonymkode: 67adb...0c7

Stemmer ikke. Far kan jobbe 50 prosent, ta ut 50 prosent fedrekvote, krysse samtidig uttak med mor på søknad. Mor kan da bruke 50 prosent fellesperiode uten at hun må arbeide.

Anonymkode: 3ce1c...42f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

I den gruppa er det jo bare synsere der også og egne erfaringer som deles😅 akkurat som her! 

En del av det ja, men det er noen gjengangere som kan vise til lovverket og ikke bare synse/mene/tro ting. Det er fint. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den består nesten kun av navere uten penger, jobb og barnefar og som likevel blir gravide med nr 2 og 3 🥲 Helt tragisk hele gruppa.

Anonymkode: b31ef...7e0

Skrevet

Vi deler opp. Så jeg jobber 40% mens han jobb 60% over noen måneder. Dere må bare sette det opp i en kalender så det går opp.

Anonymkode: 8cbb9...ccd

Skrevet

Det er ikke aktivitetskrav til mor når far bruker av sin kvote, altså de ukene som er øremerket far. Og far kan ta ut sin kvote gradert/deltid. 

Det er heller ingen aktivitetskrav til far når mor tar ut felleskvoten. Og mor har også mulighet til å ta ut gradert/deltid.

Ergo ser jeg ikke noen grunn til at det ikke skal være mulig å kombinere disse. Det står litt på nav.no om å ta ut perm samtidig og om gradert permisjon. 

Anonymkode: 9f386...357

• Liker 1
Skrevet

Har lest litt på nav om det. Tar å ringer de for å få mer klarhet i det. Bare lurte på om det vsr noen som hadde gjort noe liknende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...