Kelsey Skrevet 6. desember 2005 #1 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg har jobbet litt som barnehageassistent ved siden av studiet. Dette er igjennom et vikarbyrå som også sender ut lærervikarer. Så i kveld ringte de og spurte om jeg kunne være vikar på en skole i morgen. Regner med at det går helt greit, men jeg har aldri vært vikar på skole før, så kanskje noen andre som har hatt tilsvarende jobb, eller som vet noe om det, kan fortelle litt om hva jeg kan forvente? Får man opplegg for dagen, eller er det opp til meg (for øvrig kan det jo være i en kasse med flere lærere, da regner jeg med at jeg går inn som assistent)? Er det noe spesielt jeg burde spørre om osv? Takknemlig for alle svar, så jeg føler at jeg kan være litt forberedt i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #2 Del Skrevet 6. desember 2005 Lønnen. Som ufaglært kan man få opptil kr. 276,- /timen Utdanningsforbundet gjør en kjempejobb: alle de pedagogisk ansatte i skolen tjener gresselig mye mer enn alle andre kommunalt ansatte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 6. desember 2005 #3 Del Skrevet 6. desember 2005 Lønnen. Som ufaglært kan man få opptil kr. 276,- /timen ← Kan man...? Mest sannsynlig får du 121,-/timen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 6. desember 2005 #4 Del Skrevet 6. desember 2005 Varierer hvor mye info man får, kommer ann på hvorfor lærer er borte, om noe er planlagt osv. Som regel har inspektøren den info du trenger. Kan også være greit å alliere seg med noen "snille elever" for å høre om hvordan de pleier å gjøre ting praktisk. Og regn med at du vil bli testet... Det går helt sikkert bra. Når jeg har vært lærervikar, har dagene gått kjempefort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #5 Del Skrevet 6. desember 2005 Ja, det kan man. Hvis man har litt utdanning /vekttall, men ikke er lærer: så får man en såpass høy timelønn, spesielt hvis skolen ikk ehar så mange vikarer å ta av. Hvis skolen har drøssevis med vikarer, får man nok mindre i timelønn som ufaglært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #6 Del Skrevet 7. desember 2005 Lønna er avtalebestemt, dvs avhengig av utdanning og ansiennitet. Har ingenting med hvor mange vikarer man har å ta av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #7 Del Skrevet 7. desember 2005 Ved vår lokale barneskole i bygda har de omtrent ikke vikarer! Det er krise når noen av lærerne blir syke (og det blir de ofte..) Da betaler skolen ut høyere timelønn enn det som er vanlig i forhold til ufaglærte. Timelønn ligger på 274,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 7. desember 2005 #8 Del Skrevet 7. desember 2005 Gjekk det fint med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsey Skrevet 8. desember 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Gjekk det fint med deg? ← Det gikk veldig bra! Nå endte jeg opp som assistent da, og det i en klasse som skulle på tur. Men regner med at de straks har behov for lærervikar også Endret 8. desember 2005 av Kelsey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #10 Del Skrevet 8. desember 2005 Å være lærervikar er en engangshendelse for mitt vedkommene. HVIS, så vær det for mellom eller ungdomstrinnet. Jeg hadde ikke autoritet nok til å være lærer for ungene. Det var en horroropplevelse med papirfly og unger som slo hverandre og og og. Jeg hadde en tredje klasse. Sjokk. Plutselig fikk jeg et annet syn på autoritære kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå