Gå til innhold

Føler du deg annerledes enn andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og har en diskusjon her. Vi er to stykker som har følt oss annerledes og rare gjennom livet i forhold til andre mennesker. Men så kom spørsmålet; er ikke det noe alle føler?

Føler du deg ganske "normal" ?

Anonymkode: fda41...64a

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Hottentått
Skrevet

Føler meg relativt normal generelt sett. Men har sider som jeg føler meg ganske utafor med😅

Skrevet

Ikke normal her. Klarer også å innbille meg at jeg har en unik forståelse av forskjellige ting og situasjoner. Fullstendig bullshit selvfølgelig. Lenge leve livsløgnen.

Anonymkode: dd7eb...50d

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg føler meg annerledes, men jeg har ASD.

Anonymkode: f0f38...433

• Hjerte 1
Skrevet

Har asperger og føler meg absolutt ikke normal. 

Anonymkode: 41a3f...3c4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke normal her. Klarer også å innbille meg at jeg har en unik forståelse av forskjellige ting og situasjoner. Fullstendig bullshit selvfølgelig. Lenge leve livsløgnen.

Anonymkode: dd7eb...50d

Samme her.  😂🙃

Anonymkode: c9b1a...952

Skrevet

Jo jeg føler alle, spesielt eldre mennesker hele tiden sier typ "jeg er så rar jeg" 

Anonymkode: 98615...82f

Skrevet

Kanskje ikke alle, men de aller fleste føler nok det.

Anonymkode: 7fc2b...2d2

Skrevet

Ja, jeg er en feminin heterofil guttete jente. 

Anonymkode: f3f53...aac

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Kommer an på, i noen tilfeller føler jeg meg normal, mens i andre tilfeller føler jeg meg annerledes. 

Skrevet

Jeg har alltid følt meg unormal, men jeg var mye syk som barn og det førte jo til at jeg fikk en del merkelig behandling fra miljøet rundt meg. Blant annet at jeg løy om sykdommen min for "det er noe bare eldre får!" i lag med min mor som hadde munchausen by proxy på toppen dette. Hun gjorde mye... rart. Er voksen nå da, og føler meg høvelig normal, foruten at jeg sliter med et voldsomt tilfelle av impostersyndrom. Men i det minste vet jeg nå at det bare er det, og ikke at jeg faktisk er tilbakestående(jepp, var en periode jeg genuint trodde det!).

Anonymkode: be0cf...5ee

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja jeg føler meg annerledes. Føler at jeg ikke hører til. Får det ofte bekreftet også da folk spør hvor jeg kommer fra. 

Anonymkode: 2217d...938

Skrevet

Ja definitivt. Det er dager jeg tenker at jeg egentlig tilhører en art og er på feil planet. Men det går opp og ned. 

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, føler konstant på et utenforskap. Litt som om jeg har noen antenner som ikke er av samme modell som andre folks antenner.

Jeg har høyere utdannelse, er i jobb, har samboer, er godt integrert i hans vennekrets, men jeg har alltid følt at jeg ikke helt hører til og er på en annen bølgelengde enn folk flest selv om jeg prøver så godt jeg kan.

Anonymkode: 6299d...c4d

• Liker 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Ja, men da ikke på en positiv måte. Det handler om måten jeg er på og der har jeg ikke hørt mye positivt egentlig.

Nå tror jeg ikke at det er uvanlig å kunne tenke at man tenker annerledes eller at man er annerledes enn andre, men det stemmer stort sett ikke.

Jeg er for øvrig uenig i at det er eldre mennesker som forteller at de er rare. Det virker mer som at unge føler seg lettere annerledes og rar, og kommer med spørsmål som "er jeg den eneste som...?" Så spør de om noe som er ganske vanlig og ikke noe som gjør en unik i hvert fall. På en måte er det mye mer viktig for unge å passe inn, men på en annen måte skal de være så unike.

Gjest Frankenstein1
Skrevet

Ikke annerledes enn andre, mer adskilt fra dem. 

Skrevet

Det hender vel de fleste. Jeg har alltid følt meg annerledes og utenfor, og fant etterhvert ut at jeg er på autismespekteret. Men det er meg da.. vet jo ikke noe om dere.

Gjest MuggenKanari
Skrevet

Alle føler seg anderledes fordi det ikke finnes noen fasit på hva som er "normal" 

Gjest Ms Baxter
Skrevet

Jeg har alltid følt meg anderledes enn andre og fått det bekreftet av andre på godt og vondt. Fikk Asperger diagnose som 36åring…😅

Skrevet

Jevnt over føler jeg meg forsvinnende normal og middelmådig. Siden jeg sluttet å være en keitete tenåring har jeg sklidd inn i de fleste miljøer jeg har vært i. Relativt utadvent og går godt overens med de fleste. Ingen spesielt sære interesser. Du kunne letet gjennom hver krik og krok i min lille leilighet uten å finne en eneste spennende gjenstand.

Samtidig er jeg ikke den som har lett for å utvikle langvarige vennskap. Jeg liker å vite litt om verden og diskutere diverse temaer utover meg og mitt. Er intellektuelt nysgjerrig og noe kritisk. Mange er slik, men i gruppesamtaler med de som tar lettere på det kan jeg føle meg litt annerledes. Eller på fester med de som tror de fremdeles er 19. Tviler jeg er alene om det da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...