Gå til innhold

Hvordan formulere at man må trekke seg fra verv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle kloke folk,

Jeg sitter som styreleder i en organisasjon (frivillig, ikke lønnet) og har det siste året vært en del sykemeldt fra min jobb på grunn av utfordringer knyttet til mental helse. For å komme meg på rett kjøl igjen ser jeg at jeg blir nødt til å kutte en del ting fra timeplanen min og dette vervet er en av de tingene. Jeg har ikke vært styreleder så lenge og synes derfor det er litt "flaut" å måtte trekke meg. Vi som sitter i styret er også bekjente utenom denne organisasjonen så det er på en måte naturlig å forklare litt rundt hvorfor, samtidig som jeg ikke ønsker å utbrodere rundt min mentale helse (vi er kun bekjente, ikke omgangsvenner på noen måte).

Noen som har tips til formulering?

Anonymkode: 18479...ed0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare si at tiden ikke strekker til. Du trudde kabalen skulle gå opp, men dessverre så gjør den ikke det likevel.

Anonymkode: e268f...bbd

• Liker 1
Skrevet

"Må dessverre trekke meg av personlige årsaker".

Anonymkode: 1032d...76a

• Liker 4
Skrevet

Enten at du «må trekke deg av personlige årsaker», eller, dersom du er sykmeldt: «må trekke deg av helsemessige årsaker.»

Anonymkode: 60bdf...638

• Liker 2
Skrevet

Ville ikke utbrodert noe om årsak, men sendt en kort og grei e-post til styret om at du må trekke deg av personlige årsaker. 

Men - er du valgt av et årsmøte? I så fall må det innkalles til ekstraordinært årsmøte for å velge ny leder. Sjekk hva vedtektene i din organisasjon sier om dette. 

Anonymkode: 7bcbc...4d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ville ikke utbrodert noe om årsak, men sendt en kort og grei e-post til styret om at du må trekke deg av personlige årsaker. 

Men - er du valgt av et årsmøte? I så fall må det innkalles til ekstraordinært årsmøte for å velge ny leder. Sjekk hva vedtektene i din organisasjon sier om dette. 

Anonymkode: 7bcbc...4d2

Ja jeg er valgt av årsmøtet. Tenker å vente til ordinært årsmøte for å skape minst mulig stress valgkomiteen. Er ikke så lenge til uansett.

Takk til alle som har svart. Dere har nok rett i at en kort beskjed om at jeg må trekke meg av personlige/helsemessige årsaker er det beste.

• Liker 3
Skrevet

Du skrivet bare at du trekker deg pga  endret livssituasjon  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja jeg er valgt av årsmøtet. Tenker å vente til ordinært årsmøte for å skape minst mulig stress valgkomiteen. Er ikke så lenge til uansett.

Takk til alle som har svart. Dere har nok rett i at en kort beskjed om at jeg må trekke meg av personlige/helsemessige årsaker er det beste.

Om du uansett har tenkt vente til årsmøtet, så trenger du jo ikke trekke deg. 
Da er det bare å si at du ikke kommer til å stille til gjenvalg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da ville jeg sagt til valgkomiteen at jeg ikke ønsker gjenvalg, vis behov for å utbrodere sagt personlige/ helsemessige årsaker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...