AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Hei alle kloke folk, Jeg sitter som styreleder i en organisasjon (frivillig, ikke lønnet) og har det siste året vært en del sykemeldt fra min jobb på grunn av utfordringer knyttet til mental helse. For å komme meg på rett kjøl igjen ser jeg at jeg blir nødt til å kutte en del ting fra timeplanen min og dette vervet er en av de tingene. Jeg har ikke vært styreleder så lenge og synes derfor det er litt "flaut" å måtte trekke meg. Vi som sitter i styret er også bekjente utenom denne organisasjonen så det er på en måte naturlig å forklare litt rundt hvorfor, samtidig som jeg ikke ønsker å utbrodere rundt min mentale helse (vi er kun bekjente, ikke omgangsvenner på noen måte). Noen som har tips til formulering? Anonymkode: 18479...ed0
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Kan du ikke bare si at tiden ikke strekker til. Du trudde kabalen skulle gå opp, men dessverre så gjør den ikke det likevel. Anonymkode: e268f...bbd 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 "Må dessverre trekke meg av personlige årsaker". Anonymkode: 1032d...76a 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 Enten at du «må trekke deg av personlige årsaker», eller, dersom du er sykmeldt: «må trekke deg av helsemessige årsaker.» Anonymkode: 60bdf...638 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 Ville ikke utbrodert noe om årsak, men sendt en kort og grei e-post til styret om at du må trekke deg av personlige årsaker. Men - er du valgt av et årsmøte? I så fall må det innkalles til ekstraordinært årsmøte for å velge ny leder. Sjekk hva vedtektene i din organisasjon sier om dette. Anonymkode: 7bcbc...4d2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ville ikke utbrodert noe om årsak, men sendt en kort og grei e-post til styret om at du må trekke deg av personlige årsaker. Men - er du valgt av et årsmøte? I så fall må det innkalles til ekstraordinært årsmøte for å velge ny leder. Sjekk hva vedtektene i din organisasjon sier om dette. Anonymkode: 7bcbc...4d2 Ja jeg er valgt av årsmøtet. Tenker å vente til ordinært årsmøte for å skape minst mulig stress valgkomiteen. Er ikke så lenge til uansett. Takk til alle som har svart. Dere har nok rett i at en kort beskjed om at jeg må trekke meg av personlige/helsemessige årsaker er det beste. Anonymkode: 18479...ed0 3
Maskinfører Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 Du skrivet bare at du trekker deg pga endret livssituasjon 1
Taluno Skrevet 11. november 2022 #8 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja jeg er valgt av årsmøtet. Tenker å vente til ordinært årsmøte for å skape minst mulig stress valgkomiteen. Er ikke så lenge til uansett. Takk til alle som har svart. Dere har nok rett i at en kort beskjed om at jeg må trekke meg av personlige/helsemessige årsaker er det beste. Anonymkode: 18479...ed0 Om du uansett har tenkt vente til årsmøtet, så trenger du jo ikke trekke deg. Da er det bare å si at du ikke kommer til å stille til gjenvalg.
Apis Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja jeg er valgt av årsmøtet. Tenker å vente til ordinært årsmøte for å skape minst mulig stress valgkomiteen. Er ikke så lenge til uansett. Takk til alle som har svart. Dere har nok rett i at en kort beskjed om at jeg må trekke meg av personlige/helsemessige årsaker er det beste. Anonymkode: 18479...ed0 Da ville jeg sagt til valgkomiteen at jeg ikke ønsker gjenvalg, vis behov for å utbrodere sagt personlige/ helsemessige årsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå