Gå til innhold

Tips til OK nettdatingssider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil høre med dere om dere har noen tips til ulike datingssider på nett.

Jeg er kvinne 46 år og flyttet tilbake til Norge for snart 2 år siden etter å ha bodd mesteparten av voksenlivet i utlandet.
Har vært en stund på Møteplassen, men opplever at det ikke er helt stedet for meg. Veldig mye samme type folk som jeg overhode ikke matcher med.

Jeg søker etter normalt oppegående mennesker, og for varig forhold (ikke ONS).

Har ikke helt oversikten over nettdatingssider her i Norge og ønsker tips om sider som også er internasjonale.

Anonymkode: 22334...3d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke anbefale deg noen, har vært på flere datingsider og dessverre mye likt. Menn som er ute etter sex og sender nakenbilder uten at det har vært pratet om sex. Møteplassen likte ikke jeg heller, har vært på match en god stund. Der var det flere falske profiler. Kom også i kontakt med en som påsto han var fra Nederland, han var en scamer fra Nigeria. Etter søk fant jeg ut det. Jeg er på din alder og har tatt pause fra dating. Men du må prøve deg fram. Tinder er vel mest brukt, aldri vært der.

Anonymkode: 07ff0...a13

• Liker 2
Skrevet

Velkommen til jungelen. Jeg ser så mange flotte damer som henger på nettdating år etter år, og det er tilsynelatende vanskelig å finne noen. Som mann, liker jeg Match bedre enn de andre "tradisjonelle" stedene. Uansett så dukker de fleste opp på Tinder også, fordi det er flest brukere, og lavest terskel. 

Anonymkode: c7e7a...a73

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vil høre med dere om dere har noen tips til ulike datingssider på nett.

Jeg er kvinne 46 år og flyttet tilbake til Norge for snart 2 år siden etter å ha bodd mesteparten av voksenlivet i utlandet.
Har vært en stund på Møteplassen, men opplever at det ikke er helt stedet for meg. Veldig mye samme type folk som jeg overhode ikke matcher med.

Jeg søker etter normalt oppegående mennesker, og for varig forhold (ikke ONS).

Har ikke helt oversikten over nettdatingssider her i Norge og ønsker tips om sider som også er internasjonale.

Anonymkode: 22334...3

Hei..Single mann pa 46 her ogsa..Jeg personlig foretrekkter cupido.no 💗

Skrevet

Hvorfor kan du ikke date på vanlig måte? De nettsidene dere nevner innehar mest lavkvalitets og folk desperate etter forhold, og som ikke har noe sosial arena å treffe folk på. 

Din beste sjangse for å treffe oppegående folk på er å dra ut og være sosial.

Anonymkode: f3397...c16

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke date på vanlig måte? De nettsidene dere nevner innehar mest lavkvalitets og folk desperate etter forhold, og som ikke har noe sosial arena å treffe folk på. 

1. "Vanlig måte" inkluderer nett/apper i 2022
2. Du må ikke være så sneversynt at du tror alle bor i byer 😉

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2022 den 19.51):

Velkommen til jungelen. Jeg ser så mange flotte damer som henger på nettdating år etter år, og det er tilsynelatende vanskelig å finne noen. Som mann, liker jeg Match bedre enn de andre "tradisjonelle" stedene. Uansett så dukker de fleste opp på Tinder også, fordi det er flest brukere, og lavest terskel. 

Takk for tips.

TS

Skrevet

ingen... beste er å møte folk i den virkelige verden. Og bli kjent på en normal måte enn alle mannfolka som skal direkte hjem til deg uten å ha møtt deg. I virkeligheten er det ingen menn som foreslår noe sånt. De viser interesse på annen måte i virkeligheten. De tør ikke holde på slik de driver på nett. 

Anonymkode: 2f7b2...2f4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ingen... beste er å møte folk i den virkelige verden. Og bli kjent på en normal måte enn alle mannfolka som skal direkte hjem til deg uten å ha møtt deg. I virkeligheten er det ingen menn som foreslår noe sånt. De viser interesse på annen måte i virkeligheten. De tør ikke holde på slik de driver på nett. 

Hmmm... jeg er gammel nok til å vite at det ikke nødvendigvis er riktig 😊.

TS

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Veldig mange par har møtt hverandre gjennom jobb. Og selv om man bor på bygda, så er der vel noe sosial omgang der også?

Sier ikke noe stygt om at folk møter hverandre på andre måter, men synes selv at det beste er å treffe noen ute blant venner, eller i jobbsammenheng. Da ser man også ganske raskt om dette er et menneske som kan passe.

Anonymkode: 16c90...979

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vanlig måte, sier du. Man kan gjøre det så vanlig man vil uansett om man første gang finner hverandre på en datingapp, et utested, på fjellet, på jobb, på butikken osv. 

Du kan treffe hyggelige folk og mindre hyggelige folk alle mulige steder. Personlig synes jeg nettdating er veldig greit å finne ut noen lunde hvem som appellerer til meg, og så treffe dem og bli kjent på sikkert det du kaller vanlig måte.

Å dra ut og være sosial er selvfølgelig en fin ting, og man kan selvfølgelig være vel så heldig å treffe en der. 

Mange par har truffet hverandre på datingsider og ellers.

Selv er jeg på Tinder, og har truffet noen hyggelige mennesker. To har det blitt noe seriøst med over lengre tid. Han ene er jeg fremdeles jevnlig sammen med som venn med felles aktivitet vi går på.

Endret av exictence
  • Liker 3
Skrevet

Som mann på samme alder som TS så vil eg sei at det er ein god del attraktive jamnaldrande damer der ute på Tinder og andre plattformer, men det er omtrent umogelegt å få kontakt eller halde ein samtale med dei. Så mitt tips vil no vere at du er aktiv og tar kontakt med dei du finner interessante og attraktive om det no er på nettdatingsider eller ute i røynda.

Anonymkode: ae638...d95

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvordan? Når man er lite på byen f.eks så er det ikke bare å skravle med man møter på butikken. 

Anonymkode: e58bd...0f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Veldig mange par har møtt hverandre gjennom jobb. Og selv om man bor på bygda, så er der vel noe sosial omgang der også?

Sier ikke noe stygt om at folk møter hverandre på andre måter, men synes selv at det beste er å treffe noen ute blant venner, eller i jobbsammenheng. Da ser man også ganske raskt om dette er et menneske som kan passe.

Anonymkode: 16c90...979

Utfordringen er at når man bor på små steder, er det jo selvfølgelig begrenset hvor mange nye mennesker man møter når man har sosial omgang. 

Skrevet

Jeg ser ikke at den ene måten stopper for den andre. Hvis man virkelig vil møte noen, så er det jo bare å kjøre på, med nettdating, Rema, pub, og hele pakken?  

Psykologen min sa noe viktig sist jeg var der; vær åpen for det, og vær påkoblet tanken om at den neste du treffer utenfor døra, kanskje sender ut et signal, eller at det dukker opp noen du kan flørte litt med.  Det nytter ikke å si at før kl19, er jeg ikke åpen for noe som helst, eller at det må skje via den eller den nettsiden, for det er der jeg har betalt.  

• Liker 2
Skrevet
On 11/11/2022 at 8:55 PM, AnonymBruker said:

1. «Vanlig måte» er at man bruker app’er for match og møtes etter maks 10 setninger. Sitter man å snakker ihjel en relasjon i ukesvis på nett er det hverken vanlig eller spesielt nyttig. Og man er antageligvis litt sosialt avstumpet. 

2. Det er ikke sneversynt. De fleste bor i by. Hvertfall de med markedsverdi. Bor man i gokk og klager på datingmarkedet kan man takke seg selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

1. «Vanlig måte» er at man bruker app’er for match og møtes etter maks 10 setninger. Sitter man å snakker ihjel en relasjon i ukesvis på nett er det hverken vanlig eller spesielt nyttig. Og man er antageligvis litt sosialt avstumpet. 

2. Det er ikke sneversynt. De fleste bor i by. Hvertfall de med markedsverdi. Bor man i gokk og klager på datingmarkedet kan man takke seg selv.

Disse svarene er så dumme svar at jeg ikke engang strekker meg til å gidde å svare på de 😂

TS

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...