Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaringer med vippestol? Er det et must eller ikke? Hvor mye brukte dere den, og i hvilke situasjoner?

Anonymkode: 4e4d7...e03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke et must. Kjøp heller hvis det er noe du savner etter hvert. Det finnes mange på finn, og det kan være like fint å kjøpe brukt fordi de ikke er like stive som nye vippestoler, så den vipper bedre med lett baby. Trekkene er som oftest vaskbare, så det er ikke noe problem å kjøpe brukt.

Jeg har ikke hatt behov for vippestol. Syns tripp trapp-stol med newbornsete har vært en mye bedre løsning, ettersom babyen kommer opp på høyde med oss. I stua og på badet har jeg hatt babyen liggende på gulvet, så hun får beveget mer på seg. Men babyer er forskjellige, og jeg vet om flere som syns vippestol er gull verdt når de skal ta en dusj, lager mat, henger opp klær osv. Og det er helt greit. :) 

Anonymkode: 553e0...b9a

Skrevet

Jeg elsket vippestolen, og hadde ikke overlevd uten! Perfekt når man skal på do og dusje! Brukte også mye stokke-stolen :)

Anonymkode: 127c8...26e

Skrevet

Jeg har ikke brukt vippestol til mine tre, men hadde newborn-setet til Tripp trapp. Babyene lå på gulvet eller i bæresjal/-sele, og en sjelden gang i newborn-setet mens jeg laget middag o.l. Babyen satt i newborn-setet eller i bæresjal mens vi år middag. Koselig å ha babyen på høyde med resten av familien når vi spiste.

Kjenner flere som har plassert babyen i vippestol mens de laget middag, dusjet, gikk på do, tok en kaffe eller åt. Noen har brukt den veldig mye. Med første var jeg livredd for å ødelegge ryggen til babyen med vippestol. Seinere kom fornuften tilbake, og jeg tenker det går helt greit så lenge man bare bruker den litt.

Anonymkode: bc6f7...0b2

• Liker 1
Skrevet

Aldri brukt vippestol til noen av mine, så absolutt ikke noe must.

Skrevet

Det er ikke en enetse ting som er et universellt must. 

Vi brukte vippestol da vi begynte å gi grøt og mos, men ungen fremdeles var for liten til å sitte selv i vanlig stol. Veldig greit. Ellers brukte vi den ikke noe særlig, ingen av våre har likt å bare sitte der og glane. 

Anonymkode: 387af...54d

Skrevet

Vi kjøpte babybjørn vippestol brukt når baby ble 4 mnd. Da begynte hun å rulle avgårde så det gikk ikke lenger an å bare legge henne på håndkle/pledd på gulvet rundt omkring eller i sofaen uten å passe godt på.

Vi hadde ikke tripp trapp med newborn-sete så vi hadde baby i vippestolen i blant når vi spiste middag, vi satt da i sofaen så vi var nærmere babys høyde. Brukte den også på badet eller bare rundt i leiligheten om vi trengte å få noe gjort og trengte at baby satt trygt.

Vår baby elsket vippestolen fra 4-7 mnd ca. Vippet som en gal og var kjempeglad hver gang hun fikk sitte i den. Forsøkte jo å begrense bruk pga det er anbefalt men om det var opp til baby hadde hun sikkert sittet mer i den og hadde sikkert hatt glede av å ha det tidligere også. 

Anonymkode: 6905a...cfd

Skrevet

Etter silverette ( skal du amme og lurer på om du bør kjøpe så bare gjør det!) og omslagsbodyer så er vippestol det beste kjøper mitt. Har babybjørn vippestol og bruker den mye. Får god kontakt med henne og vi kan prate sammen face to face, hun får en god stilling for lettere å bæsje, hun kan stroppes fast og derfor være med på do/i dusjen uten at jeg trenger å bekymre meg for at hun ruller over på magen og blir sint for at hun blir sliten, og mye mer. Og ja, jeg passer på at hun ikke sitter der lenge av gangen osv. 

Anonymkode: 389e2...9ec

Skrevet

Vippestol ble mye brukt hos oss. Typisk når vi voksne spiste middag så satt veslejenta og pludret med oss i vippestolen. Når jeg dusjet satt hun utenfor og jeg var trygg.... Sikkert i mange flere situasjoner 😁 Den var noe jeg aldri angret på å ha kjøpt. 

Anonymkode: 98eb1...3fd

Skrevet

Vi bruker vippestolen masse! Fast hver dag er at baby sitter der når jeg spiser frokost på stua. I tillegg bruker jeg den en del ganger gjennom dagen hvis jeg trenger å flytte noe/rydde noe/bruke begge hendene til et eller annet og vite hvor babyen sitter trygt i mellomtiden. Han storkoser seg oppi der, hender tilogmed at vi kan bruke vippestolen for å roe når han gråter 😊

Vi har Stokke newborn på kjøkkenet og kunne egentlig ikke vært foruten noen av dem!

Skrevet

Takk for så mange gode svar! 
Ville dere kjøpt vippestol i bomull eller mesh?

Anonymkode: 4e4d7...e03

Skrevet

Jeg brukte det mye, de gangene ungen ikke ville ligge på gulvet og jeg ikke kunne bære. Som feks mens jeg lagde middag eller dusjet. Veldig enkelt å forflytte på den også, så meget praktisk.

Vi fikk låne en babybildene sist, og kommer til å kjøpe ergobaby sin denne gangen. Jeg synes bomull virker mer behagelig, men selvsagt kan det bli varmt for en sommerbaby. Vi hadde høstbaby sist så merket ikke noe til at det ble varmt.

Anonymkode: da77c...dac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...