Gå til innhold

Trekk i lønn uten forvarsel?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Statensinnkrevningsentralen har trukket 13000 av min lønn og jeg sitter igjen med 11000 i måneden..forsørger to barn alene . Jeg har ikke fått noe varsel på sismo eller Altinn. Sjekket inne på statens innkrevingssentral og sto ingenting der, kun på lønnsslipp?! Er dette virkelig lov?

Anonymkode: c369a...034

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt forsøk på trolling.

Anonymkode: 90ab3...1d1

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Godt forsøk på trolling.

Trolling??? Dette er helt sant. Er ikke noe trolling dette ... 

Skrevet

Har du sjekka postkassen?

Anonymkode: 02352...5a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trolling??? Dette er helt sant. Er ikke noe trolling dette ... 

Joda. Inspirert av en annen tråd.

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har du sjekka postkassen?

Nei det står ingenting inne på statensinnkrevningsentralen sin side. Sjekket innboks der OG Altinn...!

Skrevet

Du må ofte se flere år tilbake. Har det blitt holdt en utleggsforretning eller lignende? Logger du inn på min side på Brreg.no ligger alle lønnstrekk der med mer info.

Anonymkode: fccc8...7f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det står ingenting inne på statensinnkrevningsentralen sin side. Sjekket innboks der OG Altinn...!

Den fysiske postkassen din.

• Liker 1
Skrevet

Det står når utleggsforretningen ble holdt, når trekket starter og hvor lenge arb.giver skal trekke deg

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det står når utleggsforretningen ble holdt, når trekket starter og hvor lenge arb.giver skal trekke deg

Ja jeg har hatt tidligere og i oktober sto det de stanset trekk i inntekt. Siste brev jeg fikk var oktober der de skriver de stanser trekk i inntekt.... På lønnslippen har de trukket 13000 og 11.000 igjen . Gikk inn igjen på statens innkrevingssentral og ingen brev om trekk der for november 

Skrevet
2 minutter siden, Teatrica said:

Den fysiske postkassen din.

Ingen brev der nei....! 

Skrevet

Har husleie på 9500 å betale i morgen... 

Skrevet

Tror ikke på at du ikke har blitt varslet noe sted om dette. 

Skrevet

Men hvis du har fått lønn nå nettopp, så er det kanskje lønn for jobb i oktober?(hvis du har lønn etterskuddsvis). Kanskje det er forklaringen?

Skrevet
1 minutt siden, Eneri said:

Men hvis du har fått lønn nå nettopp, så er det kanskje lønn for jobb i oktober?(hvis du har lønn etterskuddsvis). Kanskje det er forklaringen?

Har lønn forskudd...

Skrevet

Screenshot_20221110-182459~2.png

• Liker 1
Skrevet

Da sjekker du med arbiedsgiveren din, det er ikke sikkert de har fått med seg beskjed eller at den er kommet inn for sent til dem i forhold til lønnskjøring. Du må ta kontakt med dem så løser det seg sikkert. Du skal jo uansett ikke trekkes så mye at du ikke sitter igjen penger til bolig og mat. Du skal ha igjen penger til livsopphold og dette er fastsatt og det må SI forholde seg til

Anonymkode: 74d8b...84b

Skrevet

Dersom det er SI som har lagt inn trekket, er det greit å ringe dem. De er som regel veldig hjelpsomme, og betaler også ofte  tilbake dersom trekket er for stort, eller er gjort ved en feil. SI er greie sånn, i motsetning til namsfogden, som ikke er er SÅ ivrig på å betale tilbake. 

Anonymkode: 629e9...daf

Skrevet

Du har fått et brev som heter "Midlertidig stans av utleggstrekk". Står det bare at utleggstrekket er midlertidig stanset, ikke når det starter opp igjen? 

Om ikke du finner forklaringen i det brevet hadde jeg ringt lønnskontoret og/eller innkrevingssentralen i morgen, for å finne ut om det er en feil eller ikke og hvem som evt. har ansvar for å rette den opp. 

Anonymkode: 4d55e...772

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Screenshot_20221110-182459~2.png

Hva står det i brevet som er uåpnet? 

Anonymkode: 6da01...0cc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...