Gå til innhold

Flere med kjærester / samboere menn som har økonomiske problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av flere tråder under her :) 

Jeg har vært sammen med samboeren min i mange år og han er nå på sitt tredje år med gjeldsordning. Da vi møttes hadde han et firma som hadde gått konkurs og var nyskilt. Økonomien hans var kaos men jeg var nok litt forelska og naiv og veldig sånn «dette fikser vi sammen». Vi har også fikset det bra sammen men veien frem til gjeldsordning var lang og preget av masse usikkerhet om nye krav og lønnstrekk og vi hadde ikke muligheten til å planlegge særlig langt frem i tid. Jeg er 100% nazi når det gjelder egen økonomi og har vært mye sint og frustrert på han for hvordan han kunne la det gå så langt. I dag har han lagt selvstendig næringsdrivende drømmen på hylla og har en stabil godt betalt A4 jobb og har nesten blitt nøyere på økonomien enn meg. 

Er det andre i lignende situasjon hvor mann/samboer har rotet det til? Har liksom ingen venninner jeg har kunnet snakke med det om selvom det er maaange nordmenn med økomiske problemer og trolig enda flere i disse tider.

Anonymkode: 33dbd...a4b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok flere menn enn kvinner som ikke er økonomisk anlagt . Så dette må sjekkes før man blir samboere.

Anonymkode: bb2ef...e8e

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er nok flere menn enn kvinner som ikke er økonomisk anlagt . Så dette må sjekkes før man blir samboere.

Anonymkode: bb2ef...e8e

Uenig. Er nok flere kvinner enn menn som ikke er økonomisk anlagt. Raske personlige eksempler jeg kommer på i farta:
Ekskone (sammen 9 år) - "hadde ikke råd til noen ting".
- Har huset proppfullt av ting og tang som aldri blir brukt.
- Elsker å shoppe billig i Sverige, men  ikke fornuftige/logiske ting. "Alt er billig"
- 2 kartonger med Freia påskeegg til halv pris. Gjemmes bort så jeg ikke finner.

Ekssamboer (sammen 9 år) - "hadde ikke råd til noenting"
- Egen post på "budsjettet" for parkeringsbøter.
- Mange hundre på kaffe/latte hver måned.

Nåværende kjæreste (sammen 1.5 år) - har faktisk ikke råd til noen ting.
- Mitt Mastercard for fiksing av lepper/rynker i utlandet (mitt tilbud vel og merke).
- Bytter jobber stadig (av egen fri vilje, ikke sparket), så det blir aldri noen ansennitet
- Massiv gjeld da vi ble sammen etter å ha konsolidert kredittkort til forrukslån. Fikk lønnstrekk, men ble avverget etter jeg hjalp henne finne dokumentasjon på for lav inntekt.

Altså, dette er fantastiske kvinner som jeg har elsket/elsker himmelhøyt. Sterke og gode mødre alle tre, hver sin type varme, kjærlighet og personlighet. Men økonomisk sans? Nei.

Endret av Visningsnavnene
  • Nyttig 1
Skrevet
Visningsnavnene skrev (37 minutter siden):

Uenig. Er nok flere kvinner enn menn som ikke er økonomisk anlagt. Raske personlige eksempler jeg kommer på i farta:
- Elsker å shoppe billig i Sverige, men  ikke fornuftige/logiske ting. "Alt er billig"
- 2 kartonger med Freia påskeegg til halv pris. Gjemmes bort så jeg ikke finner.

- Mitt Mastercard for fiksing av lepper/rynker i utlandet (mitt tilbud vel og merke).
- Bytter jobber stadig (av egen fri vilje, ikke sparket), så det blir aldri noen ansennitet
- Massiv gjeld da vi ble sammen etter å ha konsolidert kredittkort til forrukslån. Fikk lønnstrekk, men ble avverget etter jeg hjalp henne finne dokumentasjon på for lav inntekt.

Altså, dette er fantastiske kvinner som jeg har elsket/elsker himmelhøyt. Sterke og gode mødre alle tre, hver sin type varme, kjærlighet og personlighet. Men økonomisk sans? Nei.

Det de har til felles her er … Deg! 
Bare en liten tanke..

Anonymkode: 33cf6...972

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Visningsnavnene skrev (42 minutter siden):

Skal vi applaudere deg for å finne finne verre og verre damer?

Anonymkode: 62f9a...98a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal vi applaudere deg for å finne finne verre og verre damer?

Anonymkode: 62f9a...98a

Syns det er bra han deler jeg - man burde ikke bli halshugget for å ta dårlige økonomiske valg. I beste fall kan andre ta lærdom av det. Det kan også få de som sliter til å føle seg mindre alene :) 

Anonymkode: 33dbd...a4b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min samboer gjennom 10 år har aldri vært økonomisk anlagt, men heller ikke brukt noe særlig med penger. I starten av dette året begynte han plutselig med pengespill. Vi er ikke over den kneika og jeg vet ikke hvordan det kommer til å gå. Heldigvis står alt av sparepenger på kontoer i mitt navn, så det er bare hans penger han gambler bort. Blir ikke noe sparing her for tiden akkurat..

Anonymkode: b7ed2...465

Skrevet

jeg vil ikke helt si at vi\ jeg har det men blir vansklire når husleia går opp 24\7 og renta.

Anonymkode: 2d12a...0f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...