Gå til innhold

Hadde jeg korona eller influensa?

Fuckman1983

Anbefalte innlegg

Etter en stor bursdagsfest forrige helg fikk en del folk korona, mens andre kun hadde symptomer (meg selv inkludert). Jeg testet negativt, men hadde vondt i halsen, var snørrete og tett i hodet. Også litt slapp, men ikke feber. Jeg testet også negativt da jeg testet meg på nytt noen dager senere.

Det føltes helt likt som da jeg hadde korona i fjor, så jeg mistenker korona til tross for negativ test. Jeg tenkte muligens influensa, men forsto det som at influensaen ikke har kommet til Norge ennå?

Har noen andre opplevd noe slik?

Grunnen til at jeg mistenker korona er fordi vi alle ble dårlige omtrent samtidig, og ca. halvparten testet positivt og halvparten negativt. Det var vel sikkert 40 folk på festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teatrica skrev (38 minutter siden):

Hvordan i all verden skal vi vite det?

Jeg skjønner jo at dere ikke skal vite det.

Spørsmålet var mer om influensaen har kommet til Norge ennå, og om noen har opplevd tilsvarende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan bare tester eller en lege svare på det, men mest sannsynlig korona tenker jeg. På grunn av korona er det nok en del av nå. Influensa er ikke skikkelig begynt enda. Det går jo litt influensa men det gjør det jo hele året selv om det er lite influensa, når det ikke er influensasesong som begynner fra oktober til april ca. Det har ikke vært noen stor økning enda, men det kan selvfølgelig være influensa for det. 

De her hjemmetestene er det jo mange som får negativt svar på selv om de har korona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor legger du bare frem to alternativer? Det kan være alt mulig. Om koronatesten var negativ var det vel noe annet. Vi bruker gjerne bare samlebetegnelsen «forkjølelse» for de symptomene du beskriver. Det brukte å være helt normalt å få det et par ganger i året.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fro skrev (3 minutter siden):

Hvorfor influensa? Det vanligste er vel fortsatt gode gamle forkjølelse.

Dette! Kan jo være metapneumo, parainfluensa, rhino, rs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mest ut som forkjølelse. Feber og muskelverk er vanlig ved influensa, derimot ikke så mye snørr.
Nå er riktignok 20% av forkjølelser visstnok forårsaket av ulike koronavirus, så sånn sett kan det ha vært korona...

Folk har overdreven tillit til at disse testene kan fortelle dem nøyaktig hva de har. Men til syvende og sist, spiller det egentlig så stor rolle? Man blir så syk som man blir. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hadde influensa.
Og husk å få panikk og lytt ekstra godt  til mediene og propagan...statskanalen NRK om hva dere skal gjøre til vinteren når det blir iskaldt mange steder i Norge for da blir ALLE å få corona (influensa finnes merkelig ikke nok mere om vinteren nå)
Husk å gjør som regjeringen sier da! De vil bare det beste for dere alle.

Bæh! Bæh! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...