Gå til innhold

Uåpnet pose pinnekjøtt-hvor lenge holdbart?

Tomatplanten

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en 2kg pakke pinnekjøtt i feb i år. Det har ligget uåpnet i en kjøpeskapskuff siden. Haha, jeg har tenkt at siden der er røkt og saltet og uåpnet at det holder seg. Men gjør det det? 

(jeg skulle seff ha lagt det i fryseren).  PS sorry for dumt spm, har googlet men finner bare råd om tilberedt kjøtt. Og i butikken ligger jo pinnekjøtt i månedsvis 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet er det røkt og saltet, og kan ligge i romtemperatur i månedsvis. 

Her er det nok "åpne og lukte" som gjelder. Lukter det ikke råttent, så er det antagelig helt fint. 

Anonymkode: 5c3ec...4c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet litt og det ser ut til at saltingen gjør det mer langlivet, men at det kan smake litt harskt etter hvert. Farlig er det nok ikke. Smak forsiktig og lukt på det etter tilbereding, og er det greit, spis det til middag.

Men står det ingen dato på emballasjen da?

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pinnekjøtt i skapet i 1,5 år - og det var like godt. Synes ikke det holder seg bedre i fryser, men det er kanskje avhengig av kvaliteten i utgangspunktet. 

Anonymkode: 159cf...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før fryseren kom på markedet var alting, røyking, tørking osv var måter å konservere maten slik at den holdt lenge.

Anonymkode: 45923...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...