Gå til innhold

Hvorfor er det galt å bruke HOKA-sko når man er 40+?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.11.2022 den 16.06):

Har sett folk skrive det her inne. Og har tenkt på det når jeg ser damer med slike sko. Og skjønner ikke hva som er problemet? Det er jo ikke bar mage eller dyp kløft akkurat?

Anonymkode: 849bf...1c5

Tenker så lenge det er på jobb eller trening så er det jo greit? Dette er jo sko som er produsert for løping/trening. Syntes personlig det ser sykt dust ut, og gå med det til vanlig 🤣

Anonymkode: 0eff8...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett folk skrive det her inne. Og har tenkt på det når jeg ser damer med slike sko. Og skjønner ikke hva som er problemet? Det er jo ikke bar mage eller dyp kløft akkurat?

Brukere av HOKA er jo folk som er overvektige og/eller har problemer med rygg og holdning.

Skoene er jo umulige til løping, så det går ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bruker Hoka sko fordi de er gode for rygg og ben. Når man er 40 pluss kommet prolapsene på rekke og rad. Ingen bruker de pga estetikken. Ser mange yngre på trening som også bruker hoka /sketcher osv. 

Anonymkode: ea46d...8b9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt hørt om at hoka sko ikke passer for alle? Alt folk henger seg opp i som ikke er viktig i det heletatt i denne verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Jobber på ungdomsskole og både elever på 16 år og lærere fra 25- 65 år bruker hoka.😂

Jeg hadde svarte ifjor og i år har jeg turkise  .- utrolig bra støtdemping på de.

K 43

Anonymkode: bdeba...512

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det ikke bare damer på 40+ som bruker Hoka, da? 🤷‍♀️

Anonymkode: a2f61...c7a

Nei

Anonymkode: 93f1b...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 20.36):

Det er ikke noe galt med at kvinner over 40 bruker Hoka-sko, men det er litt skuffende kanskje..at så voksne flotte kvinner ikke har klart å opparbeide seg en viss stilsikkerhet, men heller hiver seg på en totalt meningsløs trend. Og ja, man merker at de kanskje har en idé om dette selv, når gjengangeren er at de er jo så gode å gå i. Det er vedtatt og bevist at Hoka-sko slettes ikke er de beste skoene (bl.a. Nike, Brooks og Asics er bedre), og kvaliteten er også svært dårlig i forhold til prisen.

Anonymkode: f43f5...aaa

Hvem har vedtatt og bevist dette? Og i hvilke situasjoner er Nike, Brooks og Asics bedre enn Hoka?

Jeg jobber på sykehus, og har sverget til Asics Gel Kayano i alle år. Har forsøkt mange varianter fra Nike, og andre Asics-varianter, men har i mange år insistert på at det ikke finnes bedre sko enn Kayano. Det skal jo også være en av Asics beste varianter.

Frem til jeg prøvde Hoka. Etter første vakt med Hoka-sko føltes det som jeg gikk på en sky, og både nike og Asics-skoene mine føltes stive og tunge. Jeg er Hoka-frelst og går i alle fall aldri tilbake til hverken Nike eller Asics. 

Og så tenker jeg vel voksne flotte kvinner har kommet så langt at de tenker mindre på stil og mer på hva som er komfortabelt?

Anonymkode: 19831...349

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringen min nekter å bruke hooka-skoene sine, for hun syns de ser så teite ut. Jeg elsker derimot mine hooka-sko, og har aldri hørt noen si noe negativt om alderen til dem som bruker dem?

Anonymkode: 9245a...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (På 14.11.2022 den 18.19):

Brukere av HOKA er jo folk som er overvektige og/eller har problemer med rygg og holdning.

Skoene er jo umulige til løping, så det går ikke.

De har mange typer.

Jeg løper flere mil med mine i uka, går fint det.

Anonymkode: 5e18c...2cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 20.36):

Det er ikke noe galt med at kvinner over 40 bruker Hoka-sko, men det er litt skuffende kanskje..at så voksne flotte kvinner ikke har klart å opparbeide seg en viss stilsikkerhet, men heller hiver seg på en totalt meningsløs trend. Og ja, man merker at de kanskje har en idé om dette selv, når gjengangeren er at de er jo så gode å gå i. Det er vedtatt og bevist at Hoka-sko slettes ikke er de beste skoene (bl.a. Nike, Brooks og Asics er bedre), og kvaliteten er også svært dårlig i forhold til prisen.

Anonymkode: f43f5...aaa

Kvinner over 40 har opparbeidet seg en trygghet om at hva resten av verden måtte mene, ikke betyr noe som helst. De kler seg altså ikke opp for andre, men kler seg i det de har lyst til selv. 
Og da er gode sko som gjør at kroppen ikke gjør vondt, en del av det å velge hva man vil gå i. 

Jeg tror heller ikke kvinner over 40 går i Hoka fordi det er trendy. De har antagelig ikke fått med seg at det er trendy. De har gått i en butikk og prøvd sko, og funnet ut at Hoka har god demping, og at det var akkurat de de trengte. Eller de har blitt anbefalt skoene av venner/kollegaer. 

Jeg lurer også på hvordan det er bevist at Nike, Brooks og Asics universelt og alltid er bedre enn Hoka. 
Det må jo komme an på kroppen og foten til den som skal ha skoene, i tillegg til hva de skal brukes til? 

For min del har Asics helt feil lest for min fot. De klemmer en masse steder de ikke burde klemme. (Som på tærne.) Det er synd, for jeg trenger et par gore-tex joggesko med grei demping, og finner så langt ingen som passer meg og min bruk, og alle jeg kjenner anbefaler Asics til akkurat dette.
Nike har jeg ikke hatt noe av på lenge. Og Brooks har også veldig få modeller som passer min fot. 
Nå har jeg forsøkt Hokas vanntette varianter også, men de følte jeg ikke at passet foten min. 

Men til daglig, til og fra jobb, og til gåturer hit og dit, så er Hoka noe av det beste jeg har hatt. Og et av få "hverdagssko" som ikke er noe problem å gå i når jeg av og til klarer å gå på meg beinhinnebetennelse. 

Det er mulig at Hoka slites ut raskere, fordi det er mindre slitesterke materialer. Men noen ganger er det valg man må ta, for å få andre egenskaper (Som lette sko med veldig god demping.) 

Anonymkode: 8bac9...e9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Oslo og ser ingen ungdom i Hoka egentlig. De går i høye Air force 1 som de ikke lukker igjen. Så det ville jeg nok som voksen droppet. Hoka sko tenker jeg er mer for voksne enn ungdom og er absolutt ikke populært hos ungdommen. Den som sier det følger ikke med. 

Anonymkode: 4014a...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoka Speedgoat er dessuten fantastiske terrengsko. Jeg er nå på mitt tredje par. De bruker MYE, og de varer like lenge som andre merker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 8.17):

Hoka er fantastisk gode sko! Det eneste minuset for min del er at de tjukke sålene ikke alltid gjør at man føler underlaget så godt- det endte opp med realt tryn og brukket ankel

Anonymkode: 7aae9...c4a

Jeg har hoka vintersko som er fine på glatta☺️ husker bare ikke modellen. 

Ellers bryr jeg meg svært lite om hva andre mener om de skoene. Selv om jeg ikke syns de er så fine, så er det så gode å gå med. Jeg har nå 10 par😅

Anonymkode: 074ee...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 1.12):

Jøsses, jeg ser stort sett bare folk over 50 med Hoka. Jeg ser på Hoka som et merke for godt voksne. Er 39 selv, aldri engang vurdert merket. Det er merke for mine foreldre, onkler og tanter og deres venner. De har Hoka alle sammen. 

Anonymkode: 359da...4d1

Enig. Tenker også Hoka er for godt voksne. De er absolutt ikke populære hos ungdommen. Aldri om jeg hadde fått mine barn til å gå i det. Det er kun AF1 og Uggs som gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 6.42):

Nevøen min på 15 bruker bare Hoka. 

Anonymkode: 64dec...e9a

Da er han ikke opptatt av det som er populært og det er egentlig bra. Ungdommen går i AF1 og Uggs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er han ikke opptatt av det som er populært og det er egentlig bra. Ungdommen går i AF1 og Uggs. 

Jo, han er veldig merkebevisst. Men driter i noe hvis alle andre har det og han ikke liker det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...