AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Jeg pleier å planlegge litt, finner steder som har relativt høy rangering (ikke nødvendigvis veldig fint), men som regel prøver vi å reservere samme dag, opptil et par dager i forveien. Noen ganger ser vi et sted og går dit, men jeg sjekker alltid Google rating først. Vil ikke spise på steder hvor de ikke har fersk mat og man kan bli dårlig. Kjæresten synes jeg er litt rar på det, men synes selv det er greit å sjekke Anonymkode: 85984...80d
pingeling Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Jeg er veldig opptatt av av matopplevelser. Så både søker opp en del steder i forkant for å ha noen spesielle opplevelser og booker i forkant. Men søker også opp steder jeg vurderer å gå når jeg er på stedet. kjedelig å kaste bort penger og tid på en dårlig opplevelse. 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 Jeg planlegger MYE i matveien på ferie. Lager lister, leser menyer, anmeldelser osv på TripAdvisor og Google maps. Jeg er svært opptatt av mat, og det er et av høydepunktene mine når det kommer til ferier. Derfor bruker jeg mye tid på å velge ut, booke og planlegge. Selv om jeg booker mye på forhånd og/eller har en viss forhåndsplan på reisemålet så er jeg jo åpen for andre muligheter hvis vi finner noe bra på stedet, eller at den ene restauranten var SÅ bra at vi bare må tilbake flere ganger. Anonymkode: 912e1...47c 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg pleier å planlegge litt, finner steder som har relativt høy rangering (ikke nødvendigvis veldig fint), men som regel prøver vi å reservere samme dag, opptil et par dager i forveien. Noen ganger ser vi et sted og går dit, men jeg sjekker alltid Google rating først. Vil ikke spise på steder hvor de ikke har fersk mat og man kan bli dårlig. Kjæresten synes jeg er litt rar på det, men synes selv det er greit å sjekke Anonymkode: 85984...80d Planlegger. Og alle som reiser med meg setter veldig pris på jobben jeg gjør i forkant Anonymkode: f3459...be1 2
Sykepleierinnen Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 De fleste Mac Donalds er ganske like, så vi tar det spontant hvilken vi går på. 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 Planlegger litt, søker opp ulike steder. Men pleier ikke booke bord på forhånd, ser an litt når jeg kommer dit. Med mindre det er midt i det verste rushet. Anonymkode: a2a80...8c3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 Pleier å lage en liste over restauranter jeg vil besøke, men tar alt på sparket når vi er der. De mest positive overraskelsene jeg har hatt har vært når vi bare har gått inn på kartet der man er og søkt på restaurant (og evt type) og så sett på de med høy score. Anonymkode: 4e062...28e 1
ElisabethS65 Skrevet 11. november 2022 #8 Skrevet 11. november 2022 Matopplevelser er en stor glede når jeg er på reise, så her planlegger jeg godt hvert måltid (i alle fall middag). Erfart for mange ganger at jeg er for sulten til å ta rasjonelt valg, og ender opp et sted som ikke er så godt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 Planlegger litt. Men sjelden jeg booker, bare ser hvilke restauranter som er i området, og hvilke jeg kunne tenke meg å prøve. Men vil ikke binde meg til noe. Jeg er ikke interessert i gourmet eller fancy restauranter hvor man må booke i dagesvis for å få plass. Så det er sjelden et problem å bare gå innom og få seg noe god indisk eller en skikkelig thai-sak. Anonymkode: 70129...d14 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #10 Skrevet 11. november 2022 Planlegger både lunsj og middag som oftest (booker gjerne da på forhånd). Anonymkode: 58b36...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #11 Skrevet 11. november 2022 Planlegger ingenting. Syns det ødelegger for mye av opplevelsene Var med noen på ferie og de planla alt, de hadde allerede bestilt bord på en restaurant med mange stjerner og gode tilbakemeldinger, men maten smakte helt middels. Mye bedre å ta det på sparket og finne restauranter som kanskje ikke alle vet om og man får oppleve skikkelig autentisk mat og sånt. Men joda, man kan oppleve bomturer også, men det er en del av opplevelsen. Det kan man oppleve samme hvor mye man planlegger Eneste planleggingen jeg gjør er at jeg vil ha et noenlunde greit sted å sove. Anonymkode: 3a711...7ec 3
Amossa Skrevet 11. november 2022 #12 Skrevet 11. november 2022 For oss er matopplevelser en viktig del av ferien. Jeg leser på Tripadviser og sjekker restaurangenes nettsider og meny. Om vi reiser på en langweekend til en storby, bestiller jeg også alltid bord for middag om kvelden og helst også lunsj. Da vi var i København i desember i fjor hadde vi ikke kommet inn på de restaurantene vi ønsket oss om vi ikke hadde bestilt på forhånd. Været var surt og kaldt, og da er det ikke hyggelig å svinse rundt om kvelden for å finne seg en restaurant. Reiser vi derimot på 2 ukers sommerferie, tar vi det mer som det kommer. Men sjekker alltid hvilke spisesteder som får god kritikk.
Heydayotheinterweb Skrevet 11. november 2022 #13 Skrevet 11. november 2022 (endret) Det varierer, men noen ganger er utvalget så stort at jeg bare går på McDondalds eller Burger King fordi jeg aner ikke hva alt er. Kommer an på om man er i en storby eller ikke. Endret 11. november 2022 av Heydayotheinterweb 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #14 Skrevet 11. november 2022 Tar det på sparket, veldig sjelden dårlig opplevelser. Synes ferie er digg med nettopp det å unngå planlegge alt hele tiden. Anonymkode: d3425...caa 2
Nevrosererroser Skrevet 11. november 2022 #15 Skrevet 11. november 2022 Jeg gjør litt av begge deler. Jeg har cøliaki så noe planlegging er lurt men jeg er også glad i å kunne ta ting som det kommer. Vi detaljstyrer aldri feriene helt. Av og til kan det bety at jeg får litt færre valgmuligheter, kanskje tilogmed ingen litt avhengig av hvor vi reiser mens andre ganger er det ganske problemfritt. Både jeg og samboer er matinteresserte så vi har ofte sett oss ut en eller flere plasser vi har lyst å oppleve men det kan like gjerne vere en liten kaffebar, en delikatessebutikk eller en matbil som en finere restaurant. For meg er det naturligvis ekstra gøy å dra til glutenfrie bakeri og lignende men akkurat det er skjeldent en høydare for samboer😂
Kjetil E Skrevet 12. november 2022 #16 Skrevet 12. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 10.11.2022 den 15.39): Jeg pleier å planlegge litt, finner steder som har relativt høy rangering (ikke nødvendigvis veldig fint), men som regel prøver vi å reservere samme dag, opptil et par dager i forveien. Noen ganger ser vi et sted og går dit, men jeg sjekker alltid Google rating først. Vil ikke spise på steder hvor de ikke har fersk mat og man kan bli dårlig. Kjæresten synes jeg er litt rar på det, men synes selv det er greit å sjekke Anonymkode: 85984...80d slettet av Kjetil_e. Jeg missforstod spørsmålet. Endret 12. november 2022 av Kjetil E
Kjetil E Skrevet 12. november 2022 #17 Skrevet 12. november 2022 Sykepleierinnen skrev (På 10.11.2022 den 23.48): De fleste Mac Donalds er ganske like, så vi tar det spontant hvilken vi går på. 😄
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #18 Skrevet 13. november 2022 Planlegger ikke fordi jeg ikke er så opptatt av mat og restauranter at jeg lar det styre resten av turen. Tar det som det kommer. Men skjønner at de som er opptatt av dette planlegger. Anonymkode: c470d...c44
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #19 Skrevet 14. november 2022 Tar det som det kommer, bortsett fra reisemålet og t/r så planlegger jeg aldri feriene mine Anonymkode: 61123...d14
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #20 Skrevet 14. november 2022 Varierer. Jeg er opptatt av god mat og planlegger ofte spesielle spisesteder, men det betyr jo ikke at jeg sitter bundet til tripadvisor mens jeg loffer langs landeveien i Peru, liksom. Mange av mine beste matopplevelser har vært på steder som neppe finnes på internettet. Anonymkode: e04b8...f39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå