Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter utrolig pris på alle svar! Tusen takk!

Jeg tror jeg venter med å si det til det blir  nødvendig med tilrettelegging.. Tilretteleggingen blir jo kun at jeg ikke kan være med å ta de tyngste løftene og at jeg ikke kan være ansvarlig for de som kan utagere med vold osv.. så er jo ikke det verste for en arbeidsgiver å gjøre noe med.. 

Når det er sakt så er arbeidsgiver også veldig klar over at jeg kun kommer til å være der frem til sommeren uansett, da jeg egt skulle gått over i praksis hos ambulansen. Termin er 4.juni så jeg vil jo være der mesteparten av tiden de forventer uansett.

Er så dust at man som kvinne skal måtte føle på sånne her ting😫

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva er vitsen med å søke en ambulansejobb når du ikke kan gjøre den jobben på 1-1.5 år? Hvorfor ikke vente med jobbsøkingen til du er i permisjon eller noe?

Anonymkode: 7ec45...d0a

Er ikke en ambulansejobb, der har jeg allerede praksis til våren egt men må drøye den 1 år! 

Dette er en jobb for kommunen der jeg vil jobbe med mennesker som trenger litt ekstra hjelp i hverdagen. 

Skrevet
Sandra28 skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg var så heldig og ble ringt opp for å komme på intervju i en jobb som er veldig relevant til studiet mitt (ambulanse). Jeg har veldig lyst på denne jobben ved siden av skole og vil jo da gjøre et godt intervju..

Men jeg er 12 uker gravid, og dette vet ikke sjefen der.. problemet jeg sliter med er om jeg skal si dette på intervjuet (da det er en jobb som trenger tilrettelegging mtp utagering og tunge løft) eller vente litt med å si det?

Vil jo være ærlig med de fra start, men er redd det gjør at jeg ikke får jobben..

Hva ville dere gjort?

Hold helt kjeft til du har fått jobben. Jeg har stor erfaring på dette området. Det lønner seg virkelig ikke å si noe. 

Klem fra 5 barnsmor som har mottatt erstatning etter brudd på likestillingsloven i ansettelsesprosessen pga graviditet.

Anonymkode: e1e1f...d44

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er høyt utdannet med mange års erfaring og har stort sett fått alle jobber jeg har søkt på, så jeg valgte å være ærlig på intervju til en jobb jeg var ekstremt kvalifisert for.

Kom ikke til 2.gangs engang, så jeg har snudd helt i min mening om å være ærlig. 

Anonymkode: bc12e...208

• Liker 1
Skrevet

Vi kvinner må seriøst bli flinkere til å drite litt mer i å være "flink pike" og måtte være så ærlige og oppriktige under jobbintervjuer.( Tror du en mann ville sagt noe på et intervju om at kona er gravid, og at han skal ta nesten hele permisjonen f.eks?)

Og hvertfall når det kommer til graviditet- dette har ikke en evt. arbeidsgiver noen ting med. Dette er ditt privatliv. Min anbefaling er å absolutt ikke si noen ting som helst under intervju. 

Anonymkode: 6933b...788

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg valgte ærlighet og fikk ikke jobbene. Den ene arbeidsgiveren avviste meg umiddelbart i intervjuet. Sa han skulle ringe meg også, men hørte aldri noe. På den andre jobben ble jeg avvist før intervjuet fordi jeg var høygravid og orket ikke å kaste bort min egen tid. Tenkte katta måtte ut av sekken umiddelbart, og da kom avslaget

Jeg er uansett ingen tilhenger av et samfunn det det lyves over en lav sko. Trist at ærlighet blir sett på som idioti og kynismen som det riktige. Kjipt at offer for diskriminering blir satt i et slikt dilemma istedenfor å bli ivaretatt og likebehandlet. Hva løsningen er, vet jeg ikke. 

Forstår godt hvordan det må føles å være over 50 å bli diskrimiert, eller komme i rullestol på intervjuet. Det er umulig å skjule, og du vet avslaget høyst sannsynlig kommer fordi arbeidsgivere ikke tar sjansen. Må være vondt og føles urettferdig til tross for å kunne starte om kort tid og være godt kvalifiserte

Anonymkode: 35f8c...1ce

Skrevet

Ikke si noe før arbeidsavtalen er underskrevet! Du vil med all sannsynlighet ikke bli vurdert for stillingen! 

Hilsen rekrutterer. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet at lovverket sier at de ikke kan spørre, og at det er bra å være ryddig. Men det er også et sted du evt skal tilbake til etter permisjon, og kjedelig å starte da om du gikk rett i sykemelding og permisjon. Blir veldig mye ekstra på de andre, som forventet å få en ny kollega nå og ikke om halvannet til to år.

Tror jeg ville vært ærlig, takket for interessen og sagt at du er gravid nå. Men at du veldig gjerne vil komme på intervju, og evt være aktuell for en ledig stilig senere. Hadde vært stor stjerne i boka her, hvertfall. Hilsen leder og mamma. 

Anonymkode: 3a3cc...117

Da er du en særs dårlig leder. Dessverre. 🙄 Er man gravid har man et enda større behov for å komme seg i jobb snarest mulig, da man behøver å opparbeide seg foreldrepenger. En arbeidstaker har ingen forpliktelse til å være «grei» mot en arbeidsgiver, når arbeidsgiver aldri vil gjøre det samme tilbake. 

Anonymkode: 894ae...304

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...