Gå til innhold

Kundeklubb hvor tlf nummer må opplyses i kassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i dag i en butikk. Denne butikkjeden har en kundeklubb. For å få poeng eller rabatt, må man opplyse ekspeditør om tlf sitt. Synes noen av dere damer og eller menn for den saks skyld, at det kan oppleves ubehagelig å måtte fortelle dette til ekspeditøren som ofte sitter bak en pleksiglass plate og at du da må heve røsten litt, slik at mange i køen med letthet kan snappe opp nummeret ditt.

Rema 1000 har et system hvor kortet er bundet opp mot en app og all rabatt går automatisk inn på ditt kort.

I dagens samfunn kan man finne opplysninger om de fleste på enkle åpne steder på nettet utan at jeg vil nevne noen spesifikke.  
Hvordan stiller dere andre dere til dette systemet? Tenker vel først og fremst på kvinner som en sårbar gruppe i dette henseende. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei vet du, nummeret mitt er ikke så himla hemmelig. Og jeg gidder ikke gå rundt å være redd for at det skal stå noen med baktanker å spionere akkurat de tre sekundene det tar å si det høyt. 

Anonymkode: b8163...b6b

• Liker 16
Skrevet

Bryr meg ikke og jeg er kvinne.

Anonymkode: a47a3...ce8

• Liker 2
Skrevet

Tanken har aldri streifet meg. Telefonnummeret mitt står i telefonkatalogen også (oj, det er vel et utdatert ord, nå føler jeg meg gammel😂)

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror heller ingen bakover i køen står klar for å skrive ned telefonnummeret mitt selv om jeg opplyser om dette i kassen. 

Dette er faktisk ikke et problem. 

• Liker 4
Skrevet

Å være redd for at noen hører telefonnummeret mitt blir som å være redd for at noen ser bilskiltet mitt. Alt må ikke være hemmelig.

Anonymkode: 199d2...9b0

• Liker 9
Skrevet

Jeg er en av de som er påpasselig med hvem som har mitt telefonnr. Jeg står ikke i noen telefonbok. Dette av diverse grunner, blant annet opplevd exer som har drevet med telefonterror. 

Jeg synes det er ubehagelig å oppgi nr høyt, og unngår dette om det er mange rundt meg, og lar ikke mitt nr stå noen plasser på internett.

Anonymkode: c7db2...35c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

De fleste butikker har jo dette systemet? Aldri tenkt over at det skulle være farlig. Er helt frivillig da. De aller fleste vil jo gjerne ha rabatt. 

Anonymkode: 6adb4...690

• Liker 2
Skrevet

Skummelt. Det er en kjent metode voldtektsmenn bruker; å lytte etter tlfnr. til offeret sitt.

Anonymkode: cfb2a...45f

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis en kunde hadde vært redd for og si nr høyt i tilfelle noen bakover i køen skulle høre der, kunne hen ha skrevet det på en lapp. Aldri opplevd at noen synes dette er noe ubehagelig ennå. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en av de som er påpasselig med hvem som har mitt telefonnr. Jeg står ikke i noen telefonbok. Dette av diverse grunner, blant annet opplevd exer som har drevet med telefonterror. 

Jeg synes det er ubehagelig å oppgi nr høyt, og unngår dette om det er mange rundt meg, og lar ikke mitt nr stå noen plasser på internett.

Du kan jo ha en lapp i lommeboka der nr ditt står, så gir du bare den til kassapersonen :)  

Anonymkode: b8163...b6b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skummelt. Det er en kjent metode voldtektsmenn bruker; å lytte etter tlfnr. til offeret sitt.

🤣🤣

• Liker 2
Skrevet

Dette ser jeg på som helt problemfritt. Hadde jeg hatt hemmelig nummer eller lignende hadde jeg skrevet ned nummeret på en lapp og gitt til den i kassen. Men om nummeret mitt hadde vært SÅ hemmelig så hadde jeg neppe vært medlem i en kundeklubb i utgangspunktet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette ser jeg ikke på som noe problem. Hvem gidder å stå i kø og notere ned telefonnummerene til de foran i køen?

Anonymkode: a75db...91b

Skrevet

Om noen vil vite hvem jeg er kan de bare følge meg utpå parkeringsplassen og se bilskiltet mitt.... 

Så nei, det har ikke plaget meg overhodet. 

Hadde det gjort det hadde jeg bare gitt dem visittkortet mitt, slik jeg gjør når de knoter med å stave navnet mitt. 

Anonymkode: c5ddb...838

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her.

Anonymkode: decc9...271

Skrevet

Jeg synes dette er veldig ubehagelig. På Rusta må man oppgi telefonnr for å få medlemstilbudene. Her er det alltid kø og masse folk. Har vurdert å skrive det opp på en lapp å vise dem.

Skulle ønske alle butikker hadde selvbetjeningskasser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tull.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tull.

Ironi var ganske vanskelig, eller?

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med trådstarter !  COOP skal i tiden som kommer bytte ut bonuskortene og konen sendte meg en invitasjon til min telefon der jeg må registrere meg på hennes avtale.  For å komme videre blir jeg avkrevd telefonnummer,  mailadresse , fødselsår og dato.  Jeg ble mektig provosert over dette,  hvorfor i all verden skal COOP ha min mailadresse om det ikke er for å sende meg reklame tilpasset min aldersgruppe ?  At det er mulig å reservere seg mot dette er ingen unnskyldning,  mailadressen deler jeg kun med Bank, Forsikring, Skatt, arbeidsgiver og andre jeg stoler på. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...