Einus Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Var i dag i en butikk. Denne butikkjeden har en kundeklubb. For å få poeng eller rabatt, må man opplyse ekspeditør om tlf sitt. Synes noen av dere damer og eller menn for den saks skyld, at det kan oppleves ubehagelig å måtte fortelle dette til ekspeditøren som ofte sitter bak en pleksiglass plate og at du da må heve røsten litt, slik at mange i køen med letthet kan snappe opp nummeret ditt. Rema 1000 har et system hvor kortet er bundet opp mot en app og all rabatt går automatisk inn på ditt kort. I dagens samfunn kan man finne opplysninger om de fleste på enkle åpne steder på nettet utan at jeg vil nevne noen spesifikke. Hvordan stiller dere andre dere til dette systemet? Tenker vel først og fremst på kvinner som en sårbar gruppe i dette henseende. 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Nei vet du, nummeret mitt er ikke så himla hemmelig. Og jeg gidder ikke gå rundt å være redd for at det skal stå noen med baktanker å spionere akkurat de tre sekundene det tar å si det høyt. Anonymkode: b8163...b6b 16
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 Bryr meg ikke og jeg er kvinne. Anonymkode: a47a3...ce8 2
Hedda-78 Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 Tanken har aldri streifet meg. Telefonnummeret mitt står i telefonkatalogen også (oj, det er vel et utdatert ord, nå føler jeg meg gammel😂) 4
Mezzosoprena Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 Jeg tror heller ingen bakover i køen står klar for å skrive ned telefonnummeret mitt selv om jeg opplyser om dette i kassen. Dette er faktisk ikke et problem. 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 Å være redd for at noen hører telefonnummeret mitt blir som å være redd for at noen ser bilskiltet mitt. Alt må ikke være hemmelig. Anonymkode: 199d2...9b0 9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 Jeg er en av de som er påpasselig med hvem som har mitt telefonnr. Jeg står ikke i noen telefonbok. Dette av diverse grunner, blant annet opplevd exer som har drevet med telefonterror. Jeg synes det er ubehagelig å oppgi nr høyt, og unngår dette om det er mange rundt meg, og lar ikke mitt nr stå noen plasser på internett. Anonymkode: c7db2...35c 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 De fleste butikker har jo dette systemet? Aldri tenkt over at det skulle være farlig. Er helt frivillig da. De aller fleste vil jo gjerne ha rabatt. Anonymkode: 6adb4...690 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 Skummelt. Det er en kjent metode voldtektsmenn bruker; å lytte etter tlfnr. til offeret sitt. Anonymkode: cfb2a...45f 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 Hvis en kunde hadde vært redd for og si nr høyt i tilfelle noen bakover i køen skulle høre der, kunne hen ha skrevet det på en lapp. Aldri opplevd at noen synes dette er noe ubehagelig ennå. Anonymkode: 6adb4...690 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er en av de som er påpasselig med hvem som har mitt telefonnr. Jeg står ikke i noen telefonbok. Dette av diverse grunner, blant annet opplevd exer som har drevet med telefonterror. Jeg synes det er ubehagelig å oppgi nr høyt, og unngår dette om det er mange rundt meg, og lar ikke mitt nr stå noen plasser på internett. Anonymkode: c7db2...35c Du kan jo ha en lapp i lommeboka der nr ditt står, så gir du bare den til kassapersonen Anonymkode: b8163...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skummelt. Det er en kjent metode voldtektsmenn bruker; å lytte etter tlfnr. til offeret sitt. Anonymkode: cfb2a...45f 🤣🤣 Anonymkode: 6adb4...690 2
Sirah Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 Dette ser jeg på som helt problemfritt. Hadde jeg hatt hemmelig nummer eller lignende hadde jeg skrevet ned nummeret på en lapp og gitt til den i kassen. Men om nummeret mitt hadde vært SÅ hemmelig så hadde jeg neppe vært medlem i en kundeklubb i utgangspunktet. 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #14 Skrevet 10. november 2022 Dette ser jeg ikke på som noe problem. Hvem gidder å stå i kø og notere ned telefonnummerene til de foran i køen? Anonymkode: a75db...91b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #15 Skrevet 10. november 2022 Om noen vil vite hvem jeg er kan de bare følge meg utpå parkeringsplassen og se bilskiltet mitt.... Så nei, det har ikke plaget meg overhodet. Hadde det gjort det hadde jeg bare gitt dem visittkortet mitt, slik jeg gjør når de knoter med å stave navnet mitt. Anonymkode: c5ddb...838 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #16 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er en av de som er påpasselig med hvem som har mitt telefonnr. Jeg står ikke i noen telefonbok. Dette av diverse grunner, blant annet opplevd exer som har drevet med telefonterror. Jeg synes det er ubehagelig å oppgi nr høyt, og unngår dette om det er mange rundt meg, og lar ikke mitt nr stå noen plasser på internett. Anonymkode: c7db2...35c Samme her. Anonymkode: decc9...271
male32 Skrevet 10. november 2022 #17 Skrevet 10. november 2022 Jeg synes dette er veldig ubehagelig. På Rusta må man oppgi telefonnr for å få medlemstilbudene. Her er det alltid kø og masse folk. Har vurdert å skrive det opp på en lapp å vise dem. Skulle ønske alle butikker hadde selvbetjeningskasser.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #18 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skummelt. Det er en kjent metode voldtektsmenn bruker; å lytte etter tlfnr. til offeret sitt. Anonymkode: cfb2a...45f Tull. Anonymkode: a47a3...ce8
Mezzosoprena Skrevet 10. november 2022 #19 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tull. Anonymkode: a47a3...ce8 Ironi var ganske vanskelig, eller? 1
Merlin Skrevet 12. november 2022 #20 Skrevet 12. november 2022 Helt enig med trådstarter ! COOP skal i tiden som kommer bytte ut bonuskortene og konen sendte meg en invitasjon til min telefon der jeg må registrere meg på hennes avtale. For å komme videre blir jeg avkrevd telefonnummer, mailadresse , fødselsår og dato. Jeg ble mektig provosert over dette, hvorfor i all verden skal COOP ha min mailadresse om det ikke er for å sende meg reklame tilpasset min aldersgruppe ? At det er mulig å reservere seg mot dette er ingen unnskyldning, mailadressen deler jeg kun med Bank, Forsikring, Skatt, arbeidsgiver og andre jeg stoler på. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå