Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte på denne boka til mamma, men er redd det kan tolkes som om jeg venter på at hun skal dø og gir henne den "før det er for sent". Haha. Det er mulig jeg overtenker. Hva syns dere? 

Det er altså en slags minnebok som hun skal fylle ut og gi tilbake til meg. 

https://www.adlibris.com/no/bok/min-mamma-en-gi-fa-tilbake-bok-9788283131284?gclid=Cj0KCQiA37KbBhDgARIsAIzce17L877xNBDmfv2Rpl-o0hD3_lHickvqR2SS93zYmXxVAjG4iTvs2H8aAhCBEALw_wcB

Screenshot_20221110_141419_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 874a1...fb1

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på din mor. Min bestemor ville funnet den helt poengløs, ikke fordi den signaliserer at det «ventes på at hun dør» (hun er så gammel at det gjør hun også) men fordi hun hater å fortelle om seg selv. Også eldre er mennesker. Gi en slik bok til noen som ikke er god på å formulere seg skriftlig og du gir dem i gave å oppleve å ikke mestre. Gi den til noen som mistrives med å fortelle om seg selv, som synes det er fysisk eller psykisk vanskelig å skrive - og du gir dem noe de vil feile i. 

Det er kanskje bedre å bare spørre din mor rett ut? Og om hun sier at dette er ok - husk å gi henne en ordentlig gave også. For denne skal jo du ha i retur. Så mor fortjener også et par flasker vin, feks, eller god konfekt eller annet hun kan nyte mens hun arbeider på boken din.

Anonymkode: 0adea...06d

Skrevet

Takk for flotte tanker! Hun er god til å skrive og formulere seg, men jeg er usikker på hva hun vil dele. Hun forteller jo en del om barndommen sin når jeg spør. Kanskje er en sånn bok unødvendig. Får tenke mer på det. 

Uansett ja, hun får flere andre gaver også. Som du sier, denne vil jo egentlig bli til meg selv etterhvert. :)

Anonymkode: 874a1...fb1

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...