AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Har ei jente på 13 mnd. Har ammet fram til nå, men vurderer nå å kanskje slutte. Hun har jo nå blitt et år, spiser mye vanlig mat og trenger ikke melken på samme måte. Vil også gjøre det mer fleksibelt for meg når hun ikke er like avhengig av at jeg ammer lenger. Men jeg syns samtidig vi har det så koselig sammen når jeg ammer. Og hun har helt siden fødselen vært helt forelsket i puppen. Fortsatt er morsmelken det aller beste hun vet, og jeg føler jeg ikke har hjerte til å gi meg riktig ennå. Dessuten støtter også mannen meg fullt ut om jeg vil fortsette å amme. Noen erfaringer? Anonymkode: 0dae2...4d0
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Det går jo an å kose uten å amme? Ligge i armkroken og synge, se i en bok, etc. Anonymkode: 258a2...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 WHO anbefaler amming frem til barnet er 2 år. Dette er fordi immunforsvaret ikke er utviklet godt nok før barnet er 2 år, og morsmelken inneholder immunglobuliner som beskytter mot infeksjoner. Så du kan fint amme lengre hvis du ønsker det. Anonymkode: f96dd...39e 1
Lorieen Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 Amming er jo anbefalt til to år dersom både mor og barn trives med det.
Banjo Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 Du kan jo trappe ned på ammingen uten å stoppe helt. Ikke tilby pupp så ofte, men gi henne når hun etterspør. Kan være fint for immunforsvaret hennes å ammes gjennom første barnehagevinteren. Og hvis du har trappet ned er det mer fleksibelt for deg, da er det ikke krise om du er borte en kveld hvis du ønsker det, samtidig som dere kan bevare kosen.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 Jeg ammet til barna var to år eller litt mer enn det. Mye kos og nærhet i amming, og det er god næring i melka. Spesielt bra om de er syke og ikke vil spise mat. De ville gjerne die lenger, men jeg følte meg ferdig med å amme. Planlegger å amme tredjemann også i to år dersom hun trives med det Anonymkode: f7af6...35d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå