Gå til innhold

Sunne vaner når man reiser mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som reiser mye, enten borte i månedsvis av gangen eller veldig ofte reiser i korte perioder; har dere noen tips til å ha sunne vaner?
Reiser mye akkurat nå og det blir mye endring i kosthold på kort tid avhengig av land vi drar til. Sørger for å bruke tanntråd regelmessig, trene et par ganger i uka iallfall (man går jo også mye rundt på sightseeing). prøver å spise en god del lokale grønnsaker etc. noen steder som i middelhavsland og karibien er det lett å være sunn! 

Anonymkode: e2462...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dropper alt av flymat selv om det er gratis. Flyr jeg ut om morgenen kjøper jeg for eksempel en Joe juice. Er jeg i loungen velger jeg alltid salatbar, selv om annet frister. Tilsvarende på hotell så er jeg veldig bevisst på å plukke med meg egg og grønnsaker, selv om buffeten frister med mye.

Jeg kjøper gjerne med meg mat for dagen på morgenen. Steder som Pret, Espresso house, med mer, har mange sunne alternativ. Da er det enklere å overse møtemat og usunne valg. (reiser imidlertid til typiske business-byer i Europa, så her har du nok ikke samme mulighetene?)  Tilsvarende kan du undersøke hva slags valgmuligheter flyplassene har, og planlegge kjøp for dagen. 

Trener før jobb hver eneste dag, det blir ikke lange økter eller tung styrke, men nok til å holde formen. 

Har alltid med elektrisk tannbørste selv om det er ekstra vekt/styr, og andre produkter jeg bruker fast. 

Om det først er en fellesmiddag med vin så nyter jeg alt som blir servert. Men har snakket med de som har dette hyppigere enn meg, og da gjelder det samme som jeg skriver over. Man må bare ta på seg skylappene, bestille et glass vann og en fiskerett, eller tilsvarende, og droppe desserten. 

Anonymkode: 3968a...b33

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg dropper alt av flymat selv om det er gratis. Flyr jeg ut om morgenen kjøper jeg for eksempel en Joe juice. Er jeg i loungen velger jeg alltid salatbar, selv om annet frister. Tilsvarende på hotell så er jeg veldig bevisst på å plukke med meg egg og grønnsaker, selv om buffeten frister med mye.

Jeg kjøper gjerne med meg mat for dagen på morgenen. Steder som Pret, Espresso house, med mer, har mange sunne alternativ. Da er det enklere å overse møtemat og usunne valg. (reiser imidlertid til typiske business-byer i Europa, så her har du nok ikke samme mulighetene?)  Tilsvarende kan du undersøke hva slags valgmuligheter flyplassene har, og planlegge kjøp for dagen. 

Trener før jobb hver eneste dag, det blir ikke lange økter eller tung styrke, men nok til å holde formen. 

Har alltid med elektrisk tannbørste selv om det er ekstra vekt/styr, og andre produkter jeg bruker fast. 

Om det først er en fellesmiddag med vin så nyter jeg alt som blir servert. Men har snakket med de som har dette hyppigere enn meg, og da gjelder det samme som jeg skriver over. Man må bare ta på seg skylappene, bestille et glass vann og en fiskerett, eller tilsvarende, og droppe desserten. 

Anonymkode: 3968a...b33

Veldig gode tips her! Tusen takk 🙏

Skal innrømme at skylappene ikke alltid fungerer like bra når den delikate brownien roper på meg, men det er jo viktig å være bevisst når en slik tilværelse er livsstilen jeg har for tiden. 

Anonymkode: e2462...a49

Skrevet

Nok søvn. Alltid med løpetøy, og bruker det helst daglig. Ikke spise før jeg er sulten. Spise lite om jeg kun har tilgang på usunn mat. Få morgen dagslys inn i øynene. 

Anonymkode: 8ce9e...2c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...