Gå til innhold

Klær til overvektige..

Anbefalte innlegg

Gjest Overvektig
Skrevet

Noen som vet hvor man får kjøpt fine og billige klær til overvektige?

Er bare 24 år og har nettopp fått barn... Har lagt på meg 35 kg og syntes klærne som finnes i str 48 er helt grusomme.

Ser jo enten ut som en pensjonist eller som et telt jo :tristbla:

Ikke er lommeboka så fet heller, så fornuftige priser er et must :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kappahl, lindex, H&M - de aller fleste butikker har klær i store størrelser. Ellers har du www.cellbes.no og www.ellos.no på postordre i Norge.

Skrevet
kappahl, lindex, H&M - de aller fleste butikker har klær i store størrelser. Ellers har du www.cellbes.no og www.ellos.no på postordre i Norge.

H&M butikken her jeg bor har klær opptil str 44.. de har fjernet hele BiB avdeling og Mama kolleksjonen.. så nå er det kun vanlige klær opp til str 44...

Lindex har bare stygge klær til overvektige

Kappahl har noe her jeg bor, men det er så dårlig utvalg :grine:

Skal sjekke cellbes.no nå..

Ellos sine klær til overvektige er også gyselige, men det er der jeg har handlet noen klær nå.. De så fine ut i katalogen, men de var ikke så fine når jeg fikk de på meg..

Sparkjøp har forresten stilige bukser i stretch.. eneste laberet er at klær i store størrelser blir utsolgt på null komma niks.. også tar det evigheter før de får fylt opp varebeholdnningen igjen... :sjenert:

Skrevet

Alle klærne jeg likte på cellbes var utsolgt..

Begynner å frykte en naken jul jeg nå... Finner jo ingenting som jeg liker i min størrelse....

Skrevet

Ikke for å være frekk, men det virker jo som om du selv også er ufornøyd med vekten din, hvorfor ikke prøve å slanke seg for å tilpasse klærne enn å kreve at klærne skal tilpasse seg etter deg? Det er faktisk ikke normalt å være så stor som du er, da kan du ikke kreve at det er et stort utvalg av klær i din størrelse når majoriteten av befolkningen aldri vil ha bruk for så store størrelser som du trenger.

Skrevet
majoriteten av befolkningen aldri vil ha bruk for så store størrelser som du trenger.

Vel, det er VELDIG mange mennesker her som ikke er str 40-42. Og trådstarter er ikke den eneste som trenger store klær. Hun har rett til å spørre, og for såvidt klage uten å bli beskylt for å være for stor. Du aner ingenting om hvor stor hun er, og hun sa at hun var gravid; det er ganske vanlig å legge på seg da.

Jeg synes også klærne fra H&M, Lindex og Ellos er stygge. Vel, de er fine nok hvis man er over 40. Det finnes rett og slett lite ungdommelige klær for de som bruker over str 46. Er det meningen vi skal kle oss som dritt da, og føle oss enda mer utilpass og unormale enn vi allerede gjør. (Tjukke folk er ikke unormale, men mange kan nok føle det slik pga at det f.eks ikke finnes fine klær i deres str)

Skrevet
Ikke for å være frekk, men det virker jo som om du selv også er ufornøyd med vekten din, hvorfor ikke prøve å slanke seg for å tilpasse klærne enn å kreve at klærne skal tilpasse seg etter deg? Det er faktisk ikke normalt å være så stor som du er, da kan du ikke kreve at det er et stort utvalg av klær i din størrelse når majoriteten av befolkningen aldri vil ha bruk for så store størrelser som du trenger.

For et tåpelig innlegg. :frustrert:

Hvor vidt trådstarter har planer om å gå ned i vekt eller ikke har jo egentlig ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Og for alt du vet er hun allerede på vei ned i vekt - men en kan jo uansett ikke gå naken før en er tilbake i normalvekt.

Det er dessverre ikke mye klær i store størrelser, og det lille som er ser ofte helt grusomt ut. Hvorfor en ikke kan lage de samme klærene - bare litt større - forstår jeg. "Tjukk dame"-avdelingene har stort sett bare tanteklær.

HM sin vanlige avdeling har str opp til 46, så det er jo mulig at du finner noe der som passer - evt. på nett.

Ellers kom det en ny butikk her i byn for en stund siden. Zizzi heter den og fører klær i str 42-56. Var såvidt innom da jeg var på senteret og det så ut til at de hadde ganske normale klær, bare i store størrelser. Tok en rask titt på hjemmesiden og det går vist ann å bestille derfra, men om planen er å finne juleantrekket så er en nok ute i siste liten. 6-8 ukers leveringstid står det.

Lykke til!

• Liker 1
Gjest Hippopotamus
Skrevet

Jeg har bestilt meg klær fra www.alight.com nå. De kom fort, stemte med størrelsene og var ikke så verst dyre, men kvaliteten er nok så som så, ser jeg... :sjenert: Men, det er bedre enn å gå naken.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Dette var temmelig frekt. Dessuten tar du feil. Størrelse 42 er den gjennomsnittlige klesstørrelsen for norske kvinner. Siden det likevel finnes såpass mange som bruker 34, 36, 38 og 40, er det nødvendigvis tilsvarende mange som bruker 44, 46, 48 og 50. Så at det er normalt å være større enn 42/44, som nesten alltid er største størrelse, tror jeg trygt vi kan si.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det innlegget var særlig frekt av meg. Kanskje dere synes det er normalt å være så stor, men samfunnet sier seg enig med meg (se på blant annet "du er hva du spiser" osv). Det er ingen hemmelighet at når du er så stor så kan det umulig være naturlig. Tynne har også problemer å få tak i små nok klær, ser ikke at noen jobber særlig hardt for å få slike størrelser inn i butikkene. Hvorfor da støtte store størrelser, når det ikke er meningen at man skal være så stor?

Jeg sier bare det mange av oss mener, men aldri tør å si. Det er et faktum. Det har begynt å bli normalt å være feit i mange kvinners øyne. Det er ingen jeg kjenner, verken unge eller gamle, som bruker over 38 eller 40 og mange av dem er store mennesker.

Gjest lillelou
Skrevet

Det er da ganske normalt at folk har forskjellig kroppsform,uten at de nødvendigvis fortjener å havne i kategorien "fete". Og når du sier at ingen du kjenner,verken unge eller gamle,bruker over 38 eller 40, og at de faktisk er til dels store mennesker, så tror jeg enten at de lurer deg trill rundt eller at du trenger å justere ditt syn på hva "store mennesker" er. :)

Skrevet

Utrolig frekt å "hakke" på trådstarter her, ja!! :frustrert:

En ting jeg irriterer meg over, er at det er så liten forskjell på størrelsene!! Nå greier jeg meg heldigvis fint med str. XL, men jeg er 180 cm. høy og det er jammen ikke store forskjellen på størrelsene!! Kan de ikke lage klærne sånn at str. XS passer til de som er 150 cm høye og XL til oss på 180?? Kan da ikke være så vanskelig...

Skrevet

Hvorfor i all verden skal vi kvinner ALLTID tilpasse oss? Og hvem har monopol på å si hva som er NORMALT i så henseende?

"Normalen" som vi får klistret ut over store reklameboards og på TV er langt i fra normalt, og i hvertfall ikke en sunn normal.

Selv bruker jeg størrelse 41 i sko, det er jo heller ikke så VELDIG normalt, ettersom den estetisk riktige damefot er rundt størrelse 37-39. Så da kan jeg jo selvfølgelig ikke be skobutikken/kjeden om å ta inn mer enn ett par i min størrelse, ettersom jeg avviker fra "normalen".

La folk få være som de er, vi er normale enten vi er sånn eller sånn :sur:

Skrevet

Gjennomsnittlig er str. 42 i Norge ja. Det vil med andre ord si at de under str 42 kan regnes som små, iallefall ikke store.

Jeg synes litt synd på den personen som synes de som går i str 38 og 40 er store mennesker. Pass på så du ikke utvikler spiseforstyrrelser med det synet der (hvis du ikke lider av det allerede). Det er nok ikke sunt å ha et slikt syn på størrelser og hva som er stort og feit.

"La folk få være som de er, vi er normale enten vi er sånn eller sånn"

som Gamle Gode 10na sa. Du er normal Aftergow, og det er alle vi andre store også!

Skrevet

Mye tåpelig på slutten her. Trådstarter var på jakt etter klær..........

Ellers er det jo helt logisk at når gjennomsnittet er et eller annet, må noen være større og noen mindre. Faktisk like mange større som mindre. Det betyr ikke at gjennomsnittsstørelsen er den størelsen flest bruker. Men det lærte vi vel på ungdomsskolen om ikke før.

Synes også at 42 hørtes stort ut, men det er vel fordi vi alle tror vi er så gjennomsnittelige.

Ellers synes jeg at det burde lages klær i de størelsene mennesker forekommer i (Sko også så klart) Har en stor slektning (46 -48) og hun sliter med å finne tøffe klær. Når hun endelig finner noe, er det grusomt dyrt.

Skrevet

www.torrid.com har tøffe klær til større jenter, men det blir dyrt når frakt og moms kommer i tilleggg...

Prøv www.xlpiger.dk, de har ofte meget gode tilbud på merker som Simply og Deluca.

Butikken Simply i Akersgata i Oslo er veldig bra, men har ikke H&M-priser de heller.

Sjekk også ut denne oversikten hos Landsforeningen for overvektige:

http://www.overvektige.no/klaerindex.html

Skrevet

Jeg synes ikke det innlegget var særlig frekt av meg. Kanskje dere synes det er normalt å være så stor, men samfunnet sier seg enig med meg (se på blant annet "du er hva du spiser" osv). Det er ingen hemmelighet at når du er så stor så kan det umulig være naturlig. Tynne har også problemer å få tak i små nok klær, ser ikke at noen jobber særlig hardt for å få slike størrelser inn i butikkene. Hvorfor da støtte store størrelser, når det ikke er meningen at man skal være så stor?

vet du hva!? du kan ikke ha så mange venner slik du kritiserer folk!!!for en holdning du har da!!!koss kan du komme hit å si at du er normal og alle som er lik deg er normale....?har ingenting å si hva størrelse en person er-det BØR være like fine klær til alle størrelser!!!du sier at gjennomsnittet er i din størrelse og at alle er enig med deg...vel der tar du feil!hvor har du fått det fra???-"du er hva du spiser"???,vel sånne programmer sier di slik sånn at folk med di problema skal få motivasjon!!!er ikke rart at folk har spiseproblemer med sånne tåpelige komentarer som din!folk er like mye verd samme hvordan di ser ut...er det indre som teller,og der er ikke du så veldig fin og "normal"!!!det ER en sjensgjerning at det er ganske mye vanskeligere for overvektige personer å finne klær enn for personer med "normal" kropp eller undervektige personer...det gjennomsnittelig bruken av størrelse på klær er faktisk 38/40-40/42 enten du liker det eller ikke :icon_razz: om samfunnet er enig med deg kan du bare fortsette å drømme om..for det som ikke er naturlig er å være så rappkjefta som du!!og for det ordtaket ditt å angå forstår eg godt at du har vanskeligt med å finne gode ord!

Skrevet

Et så til de grader ufølsomt og utpå viddene usaklig innlegg er det lenge siden jeg har sett.... Eier du ikke oppdragelse?

Til trådstarter:

Har du prøvd H&M sin nettbutikk? Jeg tror de har større lager, og bedre utvalg, enn de fleste butikkene, det er i hvert fall mitt inntrykk.

Her i Bergen finnes det flere butikker for store jenter, men jeg må innrømme at noen er beregnet for et mer...."voksent publikum", eller kjerring om du vil ;-)

Jeg synes det er utrolig flott med frodige jenter som kler seg litt sprekt, en jente i str 52 kan være mye flottere enn en i 36.

Forresten, har dere UNO-butikk? De har stretchy, gøye klær i mange kule farver. Har ei venninne som er ganske fyldig, som handler mye der. Hun kler seg sexy, fokuserer på litt utrigning og de flotte sidene, og skjuler det hun ikke er så fornøyd med.

Håper du finner noe flott du vil trives i til jul. Ikke gi opp!!!!

Skrevet

Det er ingen jeg kjenner, verken unge eller gamle, som bruker over 38 eller 40 og mange av dem er store mennesker.

Og en ting til, lille venn: de rundt deg juger.... ;)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...