AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Samboeren min har fått et lønnstrekk på 8000kr fra og med i dag. Dette gjør at han fikk utbetalt 11 000kr og det er totalt krise fordi han har et barn som bor hos oss 80 prosent. Vi har logget inn på sismo.no og ser at de har lagt inn trekket og varighet der. Vi finner derimot ingenting i Digipost eller postkassen på sismo om utleggstrekk, varsel om utleggstrekk, pålegg om at arbeidsgiver skal trekke i lønn osv. man må vel opplyse om at man trekker i lønn?! Hadde vi fått et brev om dette på forhånd hadde vi selvfølgelig ført opp inntekt og utgifter og meldt det inn slik man skal så trekker ikke ble så skyhøyt.. På sismo er det ikke kommet noe i innboksen siden 2019 og det er ingenting i Digipost. Er det noen som har erfaring med å klage på trekk? Kan det funke eller er det bare en «hyggelig tjeneste» de har for å skape litt håp? Anonymkode: 1ce23...9d1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Jeg håper trekket blir mindre når han melder inn barnet, ikke gi dere, prøv. Lykke til! Anonymkode: fa19c...e46 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 De endrer det dersom satsene er feil eller det ikke er tatt høyde for kvalifiserte utgifter. Anonymkode: 001c7...749
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samboeren min har fått et lønnstrekk på 8000kr fra og med i dag. Dette gjør at han fikk utbetalt 11 000kr og det er totalt krise fordi han har et barn som bor hos oss 80 prosent. Vi har logget inn på sismo.no og ser at de har lagt inn trekket og varighet der. Vi finner derimot ingenting i Digipost eller postkassen på sismo om utleggstrekk, varsel om utleggstrekk, pålegg om at arbeidsgiver skal trekke i lønn osv. man må vel opplyse om at man trekker i lønn?! Hadde vi fått et brev om dette på forhånd hadde vi selvfølgelig ført opp inntekt og utgifter og meldt det inn slik man skal så trekker ikke ble så skyhøyt.. På sismo er det ikke kommet noe i innboksen siden 2019 og det er ingenting i Digipost. Er det noen som har erfaring med å klage på trekk? Kan det funke eller er det bare en «hyggelig tjeneste» de har for å skape litt håp? Anonymkode: 1ce23...9d1 Han kan få trekket redusert. Må dokumentere utgifter til bolig, bilhold osv. Kan gjøres online og er meget enkelt. Det er i grunnen en ganske stor sum man sitter igjen med hvis man gjør dette. Anonymkode: 01e18...b77 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De endrer det dersom satsene er feil eller det ikke er tatt høyde for kvalifiserte utgifter. Anonymkode: 001c7...749 Nettopp. Skjønner ikke hvorfor TS skriver innlegg her når samboeren burde dokumenteree utgifter til SISMo i stedet. Bortkastet bruk av tid. Anonymkode: 01e18...b77 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nettopp. Skjønner ikke hvorfor TS skriver innlegg her når samboeren burde dokumenteree utgifter til SISMo i stedet. Bortkastet bruk av tid. Anonymkode: 01e18...b77 Syns ikke det var bortkastet, nå vet jeg at det er en mulighet. Ts Anonymkode: 1ce23...9d1 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 I følge satsene oppgitt så ser det ut som at ca. 11 000 kroner er riktig å sitte igjen med som samboende med barn. Anonymkode: f0cad...c7d 1
kri.star Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 Dette har han fått flere brev om, så her er det nok desverre en samboer som ikke er ærlig med deg... Beklager å si det, men lønnstrekk dukker ikke opp som lyn fra klar himmel! 29 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 Tror ikke et sekund på at han "aldri" har hørt noe om lønnstrekk. Jeg jobbet med inkasso tidligere og vi både ringte og sendte ut hauger med informasjon og advarsler før rettslige skritt. Dette gikk per post og via telefon. Han lyver for deg. Anonymkode: 52fa2...c63 14 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 mrs.tld skrev (16 minutter siden): Dette har han fått flere brev om, så her er det nok desverre en samboer som ikke er ærlig med deg... Beklager å si det, men lønnstrekk dukker ikke opp som lyn fra klar himmel! Han har vært åpen om at han sliter med økonomien så jeg har fullt innsyn og prøver å hjelpe han Vi fant de nå, de holdt en utleggforetning i januar 2020, bare skjønner ikke hvorfor de plutselig har begynt å trekke nå.. Trodde det skjedde forløpende. Ts Anonymkode: 1ce23...9d1 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror ikke et sekund på at han "aldri" har hørt noe om lønnstrekk. Jeg jobbet med inkasso tidligere og vi både ringte og sendte ut hauger med informasjon og advarsler før rettslige skritt. Dette gikk per post og via telefon. Han lyver for deg. Anonymkode: 52fa2...c63 Han har fått alle disse brevene, men i 2020 så jeg fant de ikke med en gang for jeg antok at de måtte ha kommet i nyere tid siden trekket begynte nå. Vi møttes i 2021 så det var «gammelt». Anonymkode: 1ce23...9d1 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har vært åpen om at han sliter med økonomien så jeg har fullt innsyn og prøver å hjelpe han Vi fant de nå, de holdt en utleggforetning i januar 2020, bare skjønner ikke hvorfor de plutselig har begynt å trekke nå.. Trodde det skjedde forløpende. Ts Anonymkode: 1ce23...9d1 Neida, det tar dritlang tid. Hvordan tror du ellers de på luksusfellen klarer å dra på seg så mye gjeld? Ting tar tid! Anonymkode: f0cad...c7d 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 Han har hatt god tid på seg til å planlegge, til å ordne opp i rotet og til å informere deg. Man får brev, e-post, sms og telefon. Det er ikke det du vil høre, men vær forsiktig med å stole altfor mye på denne mannen. Anonymkode: f847d...649 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #14 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Neida, det tar dritlang tid. Hvordan tror du ellers de på luksusfellen klarer å dra på seg så mye gjeld? Ting tar tid! Anonymkode: f0cad...c7d Hvor lang tid tar det? Anonymkode: d91b7...560
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #15 Skrevet 10. november 2022 Min samboer er også en økonomisk knøvel, og får lønnstrekk på 20 000 kroner hver måned fra januar. Han fikk brev om det i går. Så antar at samboeren din også kanskje fikk brev et par måneder før trekket skulle starte? Anonymkode: f8ab6...d0e 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #16 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min samboer er også en økonomisk knøvel, og får lønnstrekk på 20 000 kroner hver måned fra januar. Han fikk brev om det i går. Så antar at samboeren din også kanskje fikk brev et par måneder før trekket skulle starte? Anonymkode: f8ab6...d0e Han ringte arbeidsgiveren sin og de hadde fått pålegg om å trekke han i august, og startet trekket nå 10/11 og de skal egentlig informere han på forhånd. Virker som det er litt forskjellige prosedyrer.. I utleggsforretningen som ble holdt i 2020 stod det at de kom til å trekke penger, men ikke når. Hvordan løser samboeren din det? Anonymkode: 1ce23...9d1 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #17 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han har vært åpen om at han sliter med økonomien så jeg har fullt innsyn og prøver å hjelpe han Vi fant de nå, de holdt en utleggforetning i januar 2020, bare skjønner ikke hvorfor de plutselig har begynt å trekke nå.. Trodde det skjedde forløpende. Ts Anonymkode: 1ce23...9d1 Jeg hadde en samboer selv som slet økonomisk. Han var/er verdensmester i juging ang økonomien. Han gjemte unna brev så jeg ikke fikk se de. Han var ivrig på at vi skulle kjøpe bolig sammen helt til jeg skulle avtale møte med banken. Da ble han forbanna og kom ikke med noen god grunn for det. Likevel snakket han om felles bolig, men vi fikk aldri avtalt møte i banken. Årsaken var at han var i ett kaos økonomisk med lønnstrekk herfra til helvete. Han er ikke ferdig med trekken før tidligst 2027 om han fortsetter å betale som han gjorde da vi bodde sammen. Ikke tru blindt på denne samboeren din. At han sliter økonomisk går også utover deg til syvende og sist. Samboeren din er mange lysår fra å si sannheten til deg. Anonymkode: 69c26...ddb 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #18 Skrevet 10. november 2022 Til dere som mener han lyver til meg: han er 100% åpen om økonomen sin og jeg har fullmakt de fleste stedene når vi skulle få oversikt. Han innrømte veldig tidlig når vi møttes at han var et økonomisk rotehode. Vi har fått ryddet opp i det meste men mange år med å ha neglisjert sin egen økonomi gjør at det fortsatt dukker opp «hyggeligere overraskelser» som dette lønnstrekket. Jeg skjønner ikke hvorfor folk her inne på død og liv må kommentere på ting som ikke har noe med spørsmålet i trådet å gjøre 🤷🏽♀️ Spør jeg noe sted om jeg burde være sammen med denne mannen? Nei. Så da ser jeg ikke poenget i å svare på det heller. Anonymkode: 1ce23...9d1 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #19 Skrevet 10. november 2022 mrs.tld skrev (4 timer siden): Dette har han fått flere brev om, så her er det nok desverre en samboer som ikke er ærlig med deg... Beklager å si det, men lønnstrekk dukker ikke opp som lyn fra klar himmel! Enig. har selv hatt dette og det er mange brev, purringer osv før det blir lønnstrekk. Man får sjansen til å dokumentere inntekt og utgifter, sende inn papirer (evnt mail) og ha en dialog med de for rett trekk. Det skjer aldri at de trekker uten å ha vært i kontakt med deg før. Anonymkode: 47dbd...b4f 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #20 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Samboeren min har fått et lønnstrekk på 8000kr fra og med i dag. Dette gjør at han fikk utbetalt 11 000kr og det er totalt krise fordi han har et barn som bor hos oss 80 prosent. Vi har logget inn på sismo.no og ser at de har lagt inn trekket og varighet der. Vi finner derimot ingenting i Digipost eller postkassen på sismo om utleggstrekk, varsel om utleggstrekk, pålegg om at arbeidsgiver skal trekke i lønn osv. man må vel opplyse om at man trekker i lønn?! Hadde vi fått et brev om dette på forhånd hadde vi selvfølgelig ført opp inntekt og utgifter og meldt det inn slik man skal så trekker ikke ble så skyhøyt.. På sismo er det ikke kommet noe i innboksen siden 2019 og det er ingenting i Digipost. Er det noen som har erfaring med å klage på trekk? Kan det funke eller er det bare en «hyggelig tjeneste» de har for å skape litt håp? Anonymkode: 1ce23...9d1 Dette har han fått beskjed om. Garantert kastet brevene eller gjemt de for deg, dere får ikke tilbake det de allerede har tatt, utennom mafian er staten de verste å skylde penger. Anonymkode: e0244...cf2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå