Gå til innhold

Hjelp skikkelig angst nå, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Lang historie kort. Jeg har vært hjemme de siste fire årene, på grunn av psyken og ymse fysiske greier. Jeg er alvorlig deprimert med unnvikende pf og sengeliggende stort sett (går en 30 minutters tur hver dag). Det er ingen utsikter for bedring, og jeg har ingen oppfølging av psyk. Sover dårlig og klarer nesten ikke spise mer. MEN jeg vil ikke bli 100% ufør :( Skal på et jobbmøte om en uke som postbud, det er snakk om en gang i uken men 10 timers vakt. Jeg klarer ikke det, og nå angrer jeg på at jeg foreslo dette til NAV. Jeg vil tilbake til samfunnet, men har så kraftig sosial angst at jeg ikke kommer meg ut av huset annet enn til butikken. Så jeg er fram og tilbake og trekker meg fra alle jobbtilbud, NAV er lei av meg men jeg føler meg presset til å jobbe da det skal gjøre meg bedre i følge min forrige psykolog. Så nå sitter jeg her med angstanfall hele dagene, hva skal jeg gjøre? Jeg er et forferdelig menneske, vinglete og ekstremt dust som ikke klarer å dra på jobb eller ta i mot hjelp. Fortjener det verste føler jeg :( Er 28 om det har noe å si, føler tiden løper fra meg.

Anonymkode: 79fc9...41a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei dere,

Lang historie kort. Jeg har vært hjemme de siste fire årene, på grunn av psyken og ymse fysiske greier. Jeg er alvorlig deprimert med unnvikende pf og sengeliggende stort sett (går en 30 minutters tur hver dag). Det er ingen utsikter for bedring, og jeg har ingen oppfølging av psyk. Sover dårlig og klarer nesten ikke spise mer. MEN jeg vil ikke bli 100% ufør :( Skal på et jobbmøte om en uke som postbud, det er snakk om en gang i uken men 10 timers vakt. Jeg klarer ikke det, og nå angrer jeg på at jeg foreslo dette til NAV. Jeg vil tilbake til samfunnet, men har så kraftig sosial angst at jeg ikke kommer meg ut av huset annet enn til butikken. Så jeg er fram og tilbake og trekker meg fra alle jobbtilbud, NAV er lei av meg men jeg føler meg presset til å jobbe da det skal gjøre meg bedre i følge min forrige psykolog. Så nå sitter jeg her med angstanfall hele dagene, hva skal jeg gjøre? Jeg er et forferdelig menneske, vinglete og ekstremt dust som ikke klarer å dra på jobb eller ta i mot hjelp. Fortjener det verste føler jeg :( Er 28 om det har noe å si, føler tiden løper fra meg.

Snakk med legen din og forklar hvordan du har det. Og det er lov å bytte psykolog om du ikke får hjelpen du trenger! Søk hjelp, snakk med nav. De skal hjelpe deg og ikke presse deg! Høres ikke godt ut.

Anonymkode: c875b...f0f

Skrevet

Postbud er kjempefin jobb! Minimalt med menneskelig kontakt, du kan høre på musikk og lydbøker, faren min er postbud og elsker det. 

Anonymkode: 5d32c...7d4

• Liker 2
Skrevet

Postbud er drømmejobben min. 

Anonymkode: 6ba23...fc7

• Liker 1
Skrevet

Du må be om å få behandling for angsten din! 
Og så må du også være motivert for behandling hvis du skal lykkes 

Anonymkode: c1987...7e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakk med legen din og forklar hvordan du har det. Og det er lov å bytte psykolog om du ikke får hjelpen du trenger! Søk hjelp, snakk med nav. De skal hjelpe deg og ikke presse deg! Høres ikke godt ut.

Anonymkode: c875b...f0f

Takk jeg skal prøve, han har ikke så mye greie på psykisk helse. ❤️ 

Postbud er kjempefin jobb! Minimalt med menneskelig kontakt, du kan høre på musikk og lydbøker, faren min er postbud og elsker det. 

Anonymkode: 5d32c...7d4

Det er snakk om på natten, så det er ikke gjennom Posten. Det er i tillegg ikke ordentlige biler, men åpne mopedbiler, så jeg som hater vinterføre kommer nok til å streve.

Du må be om å få behandling for angsten din! 
Og så må du også være motivert for behandling hvis du skal lykkes 

Anonymkode: c1987...7e7

Jeg har nok blitt mindre motivert på grunn av hyppig bytting av diagnoser og en psykolog som har gjort meg verre. Angrer sånn på at jeg ikke byttet tidligere, men jeg har så sterk angst og er konfliktsky at jeg ikke turte :( 

ts

Skrevet

Jeg hadde noen fryktelige angstanfall nylig. Det jeg gjorde da var å bestille time hos fastlegen og kommunens psykiske helse team. Jeg synes det hjalp litt bare det å ta noen grep, legge en plan. Hadde ikke lyst, men jeg vet jo at det er dette som skal til. I ditt tilfelle hadde jeg kanskje også bestilt time hos NAV. De blir neppe lei av deg. Hvis de mot formodning skulle bli det så hva så? Det får være deres problem. Det er de som har valgt å ha dette som jobben deres!

Jeg kan forstå at du tenker dette med vinglete og dust, selv om jeg ikke er enig, for jeg kjente litt på det samme selv. Skammet meg litt og følte meg dum for at jeg ikke bare kunne takle ting som "alle andre" takler. Men egentlig vet jeg jo at det er feil å tenke sånn, så jeg bestemte meg for at jeg skal blåse i det (ikke lett). Når jeg kom til fastlegen fikk jeg ros for grepene jeg hadde tatt. Prøver å holde fast ved det og tenke at jeg har gjort riktig.

Hvis fastlegen din ikke er noe særlig tess, er det noen andre du kan bytte til?

Anonymkode: a31be...a20

Skrevet

10 timers vakt hørtes lenge ut, kan det være mulig å få en stilling med kortere vakt? 

Anonymkode: 72793...3ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...