Gå til innhold

Hatt kikhullsoperasjon for å fjerne eggleder, er så voldsomt oppblåst i magen. Noen med erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Hadde operasjon for å fjerne eggleder da det viste seg at jeg var gravid utenfor livmoren. Dette var mandag ettermiddag. Jeg har fremdeles litt vondt, men det verste nå er magen som fremdeles er dobbelt så stor som vanlig. Ordentlig oppblåst. Jeg er ganske slank så ser ut som om jeg er godt på vei rett og slett! Etter som jeg har skjønt så blåser de den opp under operasjonen og det er ikke uvanlig. Men kjære vene, når skal den trekke seg tilbake? Det gjør jo vondt å få ut luft, så en kamp bare det. Noen med erfaringer? 😊

Anonymkode: f7423...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært igjennom det samme som deg. Jeg kan ikke huske at magen var stor etter operasjon.  Jeg våknet opp med enorme smerter i skulderen etter operasjonen, og skjønte ingenting. Det var jo i magen jeg var operert. Men det var altså luftsmerter, i skulder, fikk jeg vite. Vanvittig vondt. Tok kanskje en ukes tid før luftsmertene var helt borte. Har dessverre ingen råd. Antar at det går tilbake av seg selv når du får ut luft. Evt. ville jeg tatt en telefon til sykehuset for å sjekke om det er normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villette skrev (5 minutter siden):

Jeg har vært igjennom det samme som deg. Jeg kan ikke huske at magen var stor etter operasjon.  Jeg våknet opp med enorme smerter i skulderen etter operasjonen, og skjønte ingenting. Det var jo i magen jeg var operert. Men det var altså luftsmerter, i skulder, fikk jeg vite. Vanvittig vondt. Tok kanskje en ukes tid før luftsmertene var helt borte. Har dessverre ingen råd. Antar at det går tilbake av seg selv når du får ut luft. Evt. ville jeg tatt en telefon til sykehuset for å sjekke om det er normalt. 

Takk for svar. Kjent det i skulderen selv, ganske ille, men ikke så voldsomt som deg. Ja, tar nok en tlf til legen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte luft som siver ut i bukhulen som gjør deg oppblåst, typisk etter operasjoner i mage. Men ta kontakt med lege hvis du er bekymret🙂 God bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlternativX skrev (2 minutter siden):

Det er ofte luft som siver ut i bukhulen som gjør deg oppblåst, typisk etter operasjoner i mage. Men ta kontakt med lege hvis du er bekymret🙂 God bedring! 

Takk for svar og tusen takk 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt vanlig. Også det med smerter i skulderen. Paracet kan hjelpe, men det viktigste er å få ut luft, rett og slett. 

Anonymkode: 4e013...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De pumper deg opp med luft så ikke så uvanlig at du er oppblåst etterpå 

Anonymkode: c07e6...960

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig, en blir pumpet full av luft. 
Om du orker så gå litt rundt inne og veiv med armene/sving de for å få det raskere ut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det samme selv.

Buken blir fylt med kulldioksyd, så det er naturlig å føle seg oppblåst. Det samme med skulderen, da det kommer av irritasjoner fra gassen.

Det går som regel over fort. Tror jeg fikk med en sykemelding på 4-5 dager, og jeg kan ikke huske at jeg var så oppblåst eller hadde sånne smerter da jeg returnerte til jobb. Kanskje noe, men ikke mye

Jeg hadde heldigvis hjemmekontor, for jeg syntes buksekanten kuttet rett over navlen eller et av de andre arrene uansett hvordan jeg gjorde det. Følte meg øm der en stund.

Hvis det er veldig vondt så kan du ta paracet eller det du evt. fikk med fra sykehuset, også er det bare positivt å bevege seg litt. Bare ikke for mye anstrengelse, tunge løft osv.

God bedring😊

Anonymkode: 8142d...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (5 timer siden):

Helt vanlig, en blir pumpet full av luft. 
Om du orker så gå litt rundt inne og veiv med armene/sving de for å få det raskere ut... 

Ja, det er jo vel helst gass de fyller på for å få sett bedre og lettere tilgang på organet 

Anonymkode: b31cf...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kilhullsoperasjon for noe annet, det er som andre sier. Mye luft som gjerne gir smerter i skuldrene.  Aner ikke hvordan lufta kommer ut, om det går over i tarmene eller luftveiene. Men ut kommer den etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne ble og veldig oppblåst lenge. Hun ble anbefalt å bevege seg og å gå tur for å få ut luft.

Anonymkode: 048eb...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topsi skrev (14 timer siden):

Hadde kilhullsoperasjon for noe annet, det er som andre sier. Mye luft som gjerne gir smerter i skuldrene.  Aner ikke hvordan lufta kommer ut, om det går over i tarmene eller luftveiene. Men ut kommer den etterhvert

Den kommer ut den vanlige veien luft går, eller via skulderleddet. Derav skuldersmerter. 

Anonymkode: 3576d...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...