Gå til innhold

Babycall - med eller uten video?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Vi skal kjøpe babycall, men sliter med å velge.

Er det et must å ha video? Det er jo mer stråling fra de med video enn de uten, og jeg liker ikke det.

Samtidig så vil jeg ikke angre og måtte kjøpe en med video etter hvert.

Noen som kan anbefale en god babycall?

Anonymkode: 02110...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MED. Men prøv en som er uten ledning slin at det ikke er noen risiko for at baby tukler med ledningen og får den rundt seg. Men jeg har superangst for alt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte uten og savner video, men fått tips fra mange om at det er mye bedre å ha babycall med bare lyd (de har bedre batteri, lettere å ta med seg osv) men sette opp overvåkningskamera på soverommet. Sånn som kobles på wifi som man får kjøpt for under 500kr på elkjøp osv :) De finnes også som virker i mørket. 

Anonymkode: 88e95...335

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har uten, savnet det litt når ungen var baby. Kunne lage masse lyder men fremdeles sove, og da ble jeg stressa tilfelle det var noe galt. Så da ble dilemmaet om å gå inn å risikere å vekke ungen, eller håpe på at det går bra.

Når babytiden var over så har jeg ikke savnet det. Usikker på om vi kommer til å kjøpe med video neste gang, merker jo at batteriet på den vi har nå begynner å bli dårligere.. samtidig så ser jeg hvor greit venninna mi greier seg uten babycall, og de har større hus enn oss såå jeg får nesten se etter fødsel.

Anonymkode: dfe11...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har uten, og savner ikke kamera. Babyen min lager mange lyder i søvne, men jeg kjenner igjen nå når hun faktisk er våken. Venter med å gå inn til de "våken-klynkene" eller gråt begynner. 

Anonymkode: c74e3...1f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt uten video til begge våre, og ikke følt noe behov for video. 

Anonymkode: cae6c...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke video, og synes det har gått veldig greit. Om babyen har laget mye lyd i søvne, har jeg bare gått og sjekket. Vi hadde fra Philips til de første barna, og har Neonate med temperaturmåler nå. Veldig fornøyd med den. Den er enkel å plassere, og har god rekkevidde 

Anonymkode: 981ef...9ef

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har med kamera, og er veldig glad for det. Vår lille lager ikke alltid mye lyd når hun våkner, så veldig deilig å kunne se etter om hun er våken eller ei uten å gå og sjekke. 

Anonymkode: 0248e...148

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har med kamera, og er veldig glad for det. Vår lille lager ikke alltid mye lyd når hun våkner, så veldig deilig å kunne se etter om hun er våken eller ei uten å gå og sjekke. 

Anonymkode: 0248e...148

Samme her. Babyen vår er helt rolig når han våkner, ikke en eneste lyd. Hadde uten video med eldstemann, og når han lagde lyd i søvne så vekket vi han (ikke med vilje) når vi sjekket hvorden det sto til. Veldig glad vi har video nå.

Anonymkode: 4885f...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTEN. Det er utrolig mange ekle folk sim hacker babycall med kamera, er stadig nyheter om det. Enkelte av de har til og med snakket til barnet gjennom dem.

Så selv om det er fristende å kunne se barnet så dropp det, for all del. De med lyd holder i massevis.

Anonymkode: 02c5d...4a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har neonate med bare lyd, og er veldig fornøyd med det.

Vi ville ikke ha video pga sikkerhet. Det var også veldig viktig for oss at begge delene gikk på batteri.

Neonate er små og lette, så det er enkelt å ta med i lomma eller veska. Når babyen er under carporten eller på rommet er det dekning til hele huset og hagen, så vi kan få gjort hus-/hagearbeid mens babyen sover.  Batteriene varer lenge, selv om vi bruker babycallen mye.

Anonymkode: fcc6c...6ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har med video, men hadde stort sett kunnet klart oss uten. Fordelene har vært at jeg syns det var koselig å sitte i stua og se på den når barna var lagt for kvelden. Samt at den var nyttig en periode fra den eldste var 1,5 år og begynte å klatre ut av senga og etter hvert fikk opp døra og begynte å vandre rundt i huset. Da var det veldig praktisk å kunne sjekke om hun faktisk lå i senga når jeg våknet av lyder. Oftest sov hun søtt, men jeg tror jeg ville flydd mye frem og tilbake på natten og kikket om jeg ikke hadde hatt det kameraet. Men lillesøsteren har aldri gått ut av rommet på samme måte, gjør hun det, kommer hun alltid bare inn til oss. 

Anonymkode: 8f6a2...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe must, vi har tapo overvåkningskamera til 350,- på soverommet, så kan vi se når vi vil på mobil/ipad. Har også en helt basic babycall til 3-400,- fra ikea som vi bruker til dupp i vogna. Savner ikke noen fancy babycall:-)

Anonymkode: 1d5d7...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den vi har med video streiket her så har måttet bruke en uten, og gud som jeg savner videoen. Har en som ikke kobles til wifi så trenger ikke være bekymret for hacking. 

Anonymkode: c86ae...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

UTEN. Det er utrolig mange ekle folk sim hacker babycall med kamera, er stadig nyheter om det. Enkelte av de har til og med snakket til barnet gjennom dem.

Så selv om det er fristende å kunne se barnet så dropp det, for all del. De med lyd holder i massevis.

Det er jo i grunnen bare å kjøpe en som ikke trenger å kobles på wifi, så slipper man den bekymringen.

har begge deler. En med video som vi bare bruker inne pga den må stå i stikkontakt. Fikk i gave. Har en uten kamera til når hun sover ute i vognen. Liker absolutt best den med video

Anonymkode: 9cc3a...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har neonate med bare lyd, og er veldig fornøyd med det.

Vi ville ikke ha video pga sikkerhet. Det var også veldig viktig for oss at begge delene gikk på batteri.

Neonate er små og lette, så det er enkelt å ta med i lomma eller veska. Når babyen er under carporten eller på rommet er det dekning til hele huset og hagen, så vi kan få gjort hus-/hagearbeid mens babyen sover.  Batteriene varer lenge, selv om vi bruker babycallen mye.

Anonymkode: fcc6c...6ef

Pga sikkerhet?

kan ikke forstå hvordan man kan mene det er mer sikkert å ha babycall uten video? 
jeg syns f.eks det er mer sikkert å kunne SE at babyen min puster 

Anonymkode: f475c...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror media overdriver dette litt vel mye. Vi har babycall med video på sikret nettverk og ingenting har skjedd. Handler vel kanskje om å ha litt peiling og sikre nettverket sitt også. Og det vil alltid finnes en eller annen idiot som skal finne på noe dritt men det er vel statistisk mye mye færre sånne grusomme opplevelse enn de helt vanlige opplevelsene.

Anonymkode: f475c...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt med kamera, og sjølv om eg i utgangspunktet tenkte det var HEILT unødvendig, er eg så glad for at mannen insisterte. Det eine er at spesielt små babyer lager tidvis mykje lyd i søvne, så greit å kunne raskt sjå om eg treng å gå inn eller om det berre var eit grynt. Hadde vi berre hatt lyd hadde eg uansett måtte gå og sjekke (iallefall dei første mnd). 

Det andre er at då kan begge feks site med øretelefoner, for kameraet skrur seg automatisk på om barnet lager en lyd, og vi får det med oss. I ein heil der begge gamer, har det vore viktig! Men om en berre vil høyre lydbok eller lignande, er det veldig kjekt med den tryggheita at vi får med oss om barnet våkner. 

Anonymkode: f6fbc...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...