AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Når jeg har vært hos psykologen blir jeg full av uro og fullstendig tappet for energi. Bruker resten av uka på å bli bedre. Sover dårligere og spiser dårligere. Er det riktig? Betyr det at jeg er på rett vei? Håper virkelig de timene er nyttige på sikt for dette var veldig tungt å stå i. Anonymkode: 022cf...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Har du snakket skikkelig om dette med psykologen din? Kan være viktig å ta opp. Anonymkode: 5d394...b03 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 Min personlige erfaringer er at dette er helt normalt. Jeg er sånn hver gang. Det kan bety at du er på rett vei, men det kommer selvfølgelig ann på hvorfor du er der og hva slags behandlings metode. Anonymkode: 13c62...b34 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Når jeg har vært hos psykologen blir jeg full av uro og fullstendig tappet for energi. Bruker resten av uka på å bli bedre. Sover dårligere og spiser dårligere. Er det riktig? Betyr det at jeg er på rett vei? Håper virkelig de timene er nyttige på sikt for dette var veldig tungt å stå i. Anonymkode: 022cf...c7d Er det traumer dere går igjennom? Jeg sliter mye og lenge etter timene og men samtidig føler jeg det er godt å få ut og snakke om ting. Snakk med hun neste gang og fortell hvordan du har det. Anonymkode: 7664f...fe6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det traumer dere går igjennom? Jeg sliter mye og lenge etter timene og men samtidig føler jeg det er godt å få ut og snakke om ting. Snakk med hun neste gang og fortell hvordan du har det. Anonymkode: 7664f...fe6 Ja. Jeg har først nå forstått at jeg ikke har hatt den omsorgen man skal og at jeg har et overaktivert nervesystem. Akkurat det har jeg jo kjent på, tåler ikke noe stress og er alltid urolig inni meg. Jeg var mye redd som barn men ingen gadd å bry seg om det. Akkurat det er utrolig sårt og vanskelig å akseptere. Har også lest at det påvirker fryktrespons i hjernen. Så at det ikke bare er at jeg ikke «tåler noe» men at det har sin naturlige forklaring. Anonymkode: 022cf...c7d
Daria Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 Snakk med psykologen din om det - det kan være helt greit og riktig, og det kan være at dere skal vurdere å sette ned tempo og intensitet litt. Jeg får litt inntrykk fra både psykologen og psykomotorisk fysioterapeut at nesten alt av reaksjoner - både fysiske og psykiske - på behandling er normalt. Kropp og psyke henger henger sammen på så mange måter og det kan få mange og ikke nødvendigvis så logiske uttrykk, det gjelder bare at de ikke blir for sterke og uhåndterlige. Dagen etter min aller første psykologtime ble jeg innlagt på sykehus - årsaken var forverring av symptomer i forbindelse med kronisk fysisk sykdom, men både leger, fysioterapeuter og psykologen mener at det nok var en sammenheng. Jeg har ikke gjentatt akkurat det, men slitenhet, uro og tankespinn etter timene er mer regelen enn unntaket. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har du snakket skikkelig om dette med psykologen din? Kan være viktig å ta opp. Anonymkode: 5d394...b03 Daria skrev (3 minutter siden): Snakk med psykologen din om det - det kan være helt greit og riktig, og det kan være at dere skal vurdere å sette ned tempo og intensitet litt. Jeg får litt inntrykk fra både psykologen og psykomotorisk fysioterapeut at nesten alt av reaksjoner - både fysiske og psykiske - på behandling er normalt. Kropp og psyke henger henger sammen på så mange måter og det kan få mange og ikke nødvendigvis så logiske uttrykk, det gjelder bare at de ikke blir for sterke og uhåndterlige. Dagen etter min aller første psykologtime ble jeg innlagt på sykehus - årsaken var forverring av symptomer i forbindelse med kronisk fysisk sykdom, men både leger, fysioterapeuter og psykologen mener at det nok var en sammenheng. Jeg har ikke gjentatt akkurat det, men slitenhet, uro og tankespinn etter timene er mer regelen enn unntaket. Ja vi har snakket om at jeg må regne med at jeg kan bli mer selvkritisk av skam etter timene fordi jeg forteller «familiehemmeligheter» og føler meg illojal etterpå. Prøver å være litt snill mot meg selv da, sove litt lengre, hvile mer, og ikke legge opp store planer dagene etter. Anonymkode: 022cf...c7d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Når jeg har vært hos psykologen blir jeg full av uro og fullstendig tappet for energi. Bruker resten av uka på å bli bedre. Sover dårligere og spiser dårligere. Er det riktig? Betyr det at jeg er på rett vei? Håper virkelig de timene er nyttige på sikt for dette var veldig tungt å stå i. Anonymkode: 022cf...c7d For meg så er jrg ufokusert, sliten, trøtt og grinete før timen. Så er jeg trist de første timene etterpå. Så går det seg til. Anonymkode: 22f91...c88 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ja. Jeg har først nå forstått at jeg ikke har hatt den omsorgen man skal og at jeg har et overaktivert nervesystem. Akkurat det har jeg jo kjent på, tåler ikke noe stress og er alltid urolig inni meg. Jeg var mye redd som barn men ingen gadd å bry seg om det. Akkurat det er utrolig sårt og vanskelig å akseptere. Har også lest at det påvirker fryktrespons i hjernen. Så at det ikke bare er at jeg ikke «tåler noe» men at det har sin naturlige forklaring. Anonymkode: 022cf...c7d Det er mye å ta innover seg og du får kjent på ting du kanskje ikke visste du følte eller ting som har vært vrldig vondt og vanskelig? Det er mye for en person og utbrodere og snakke om traumer. Ddt påvirker kroppen. Det kan være veldig tungt for noen. Handler ikke om at du er svak, men kanskjr du har vært for sterk for lenge? Gått alene med alt. Endelig får du hjelp. får det ut. Prøver å forstå. Ta innover alt som har vært. Det krever mot og det er tungt. Jeg er en veldig sterk person som har bært mange tunge traumer. Men jeg og sliter lenge etter hver time. Derfor må jeg gå med 1 -2uker mellom hver time. Det blir for mye. Snakk med psykologen og forklar hvordan du har det etter timene. Det er nok helt normalt. Lykke til ,håper du får det bedre :) Anonymkode: 7664f...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er mye å ta innover seg og du får kjent på ting du kanskje ikke visste du følte eller ting som har vært vrldig vondt og vanskelig? Det er mye for en person og utbrodere og snakke om traumer. Ddt påvirker kroppen. Det kan være veldig tungt for noen. Handler ikke om at du er svak, men kanskjr du har vært for sterk for lenge? Gått alene med alt. Endelig får du hjelp. får det ut. Prøver å forstå. Ta innover alt som har vært. Det krever mot og det er tungt. Jeg er en veldig sterk person som har bært mange tunge traumer. Men jeg og sliter lenge etter hver time. Derfor må jeg gå med 1 -2uker mellom hver time. Det blir for mye. Snakk med psykologen og forklar hvordan du har det etter timene. Det er nok helt normalt. Lykke til ,håper du får det bedre :) Anonymkode: 7664f...fe6 Ja må nok prøve meg frem hvor ofte som er passe. Prøvde annenhver uke men da lukket jeg meg. Forsvinner raskt inn i skallet mitt og da får jeg ikke så mye ut av timene. Det er smertefullt å få kontakt med følelsene, men kjenner jo samtidig at når de vonde følelsene får slippe til, så blir også de gode følelsene sterkere. Anonymkode: 022cf...c7d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 Det blir ofte verre før det blir bedre. Tøft og normalt. Anonymkode: 4e17d...51b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå