AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Hei, jeg er sammen med en mann som er litt sær. Har datet i 1 år og er vel det man kaller kjærester nå, vi bor i samme by men er sammen i helger, reser vekk sammen. Men han elsker å være alene og gjøre sine ting, han sier ofte ikke fra om han reiser vekk en helg eller gjør noe med andre før han evt er der. Han sender sjeldent mld dersom det ikke er noe planlegging for et eller annet. I tidligere forhold har jeg ikke opplevd dette. Jeg liker også min egen tid men setter pris på at han spør hvordan jeg har det eller hva jeg skal osv. Hva tenker dere? Anonymkode: ce007...165
Musis Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, jeg er sammen med en mann som er litt sær. Har datet i 1 år og er vel det man kaller kjærester nå, vi bor i samme by men er sammen i helger, reser vekk sammen. Men han elsker å være alene og gjøre sine ting, han sier ofte ikke fra om han reiser vekk en helg eller gjør noe med andre før han evt er der. Han sender sjeldent mld dersom det ikke er noe planlegging for et eller annet. I tidligere forhold har jeg ikke opplevd dette. Jeg liker også min egen tid men setter pris på at han spør hvordan jeg har det eller hva jeg skal osv. Hva tenker dere? Anonymkode: ce007...165 Vi snakket sammen på tlf hver dag og var sammen nesten hver eneste helg. 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 Vi snakket sammen hver dag. På chat/meldinger/snap osv. Og så ringte vi alltid før en av oss la seg for å si natta. Anonymkode: 03908...de7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 Ts her: da er jeg i et meget spesielt kjæresteri opplegg🤣så mye kontakt har ikke jeg behov for og synes det blir mye mas med å si god natt hver dag osv, men mer enn det jeg har nå hadde jeg satt pris på. Har sagt fra om dette men han ser ikke problemet sier han. Anonymkode: ce007...165
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 Hver dag. Anonymkode: 0a4b9...ac5
WilhelmineAmalie Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 Vi hadde kontakt hver dag😊 kunne være snap/chat eller telefonsamtale/ middag sammen. Men vi skrev ikke god natt mld til hverandre 😂
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 Kontakt hver dag. Ganske jevnlig her og der. Ringes ofte på videochat. Gjerne på tlf på vei hjem fra jobb (har litt reisevei og begge slutter samtidig). Vi er begge to introverte og generelt lite sosiale. Men liker å ha kontakt med hverandre❤️ Anonymkode: 14dcd...d24 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 Nå er det mange år siden jeg traff mannen. Da vi bodde i samme by var vi sammen mesteparten av fritiden vår, hos en av oss. Nesten fra begynnelsen av forholdet. Og tekstet utenom. Da vi pendlet snakket vi sammen minst en gang om dagen, ofte lenge. Sier ikke at det er fasiten. Men det kan være en god plan å finne noen man matcher med her. For slike ulikheter vil fortsette når man bor sammen. Ref tråder om menn som bare går hjemmefra uten å si fra, som går fra spisebordet mens du fortsatt spiser, som bare sitter på et rom og gamer. Anonymkode: 60599...96b 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kontakt hver dag. Ganske jevnlig her og der. Ringes ofte på videochat. Gjerne på tlf på vei hjem fra jobb (har litt reisevei og begge slutter samtidig). Vi er begge to introverte og generelt lite sosiale. Men liker å ha kontakt med hverandre❤️ Anonymkode: 14dcd...d24 Så hyggelig, glad på dine vegne. Da har jeg enten en kjæreste som ikke er særlig interessert i meg, eller som er hakket mer spesiell enn jeg trodde. Han snakker ikke noe med andre heller, jeg er vel den han snakker mest med og sier om hvor lite det er 🤣 Anonymkode: ce007...165
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Nå er det mange år siden jeg traff mannen. Da vi bodde i samme by var vi sammen mesteparten av fritiden vår, hos en av oss. Nesten fra begynnelsen av forholdet. Og tekstet utenom. Da vi pendlet snakket vi sammen minst en gang om dagen, ofte lenge. Sier ikke at det er fasiten. Men det kan være en god plan å finne noen man matcher med her. For slike ulikheter vil fortsette når man bor sammen. Ref tråder om menn som bare går hjemmefra uten å si fra, som går fra spisebordet mens du fortsatt spiser, som bare sitter på et rom og gamer. Anonymkode: 60599...96b Ts her; takk for et godt innspill, jeg er enig med deg her. Tenker en del over dette og fremtiden, er heller ikke vant til det fra tidligere forhold. Anonymkode: ce007...165
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 Avstandsforhold i to år, bor ca tre timer fra hverandre. Sammen helg og ferier. Kontakt hver dag, men sjelden ringing. Stort sett meldinger. Anonymkode: 99977...729
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ts her; takk for et godt innspill, jeg er enig med deg her. Tenker en del over dette og fremtiden, er heller ikke vant til det fra tidligere forhold. Anonymkode: ce007...165 Forstår ikke helt problemet, hvorfor skal du sammenligne ditt forhold med andre sitt? Hvordan andre lever er jo helt ute av interesse. Du får snakke med din kjæreste, om hvordan du vil ha ting. Blir dere ikke enige, så gjør det slutt. Enkelt og greit. Alle har forskjellige behov. Jeg ser min mann 1-3 dager i uken. Som regel fre-søndag. Av og til innmellom, utenom dette litt sms bare. Har ikke behov for tomprat som "hvordan går det" "har du hatt en fin dag?" Slike ting klarer jeg meg uten... Anonymkode: 6cfed...ab7 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Forstår ikke helt problemet, hvorfor skal du sammenligne ditt forhold med andre sitt? Hvordan andre lever er jo helt ute av interesse. Du får snakke med din kjæreste, om hvordan du vil ha ting. Blir dere ikke enige, så gjør det slutt. Enkelt og greit. Alle har forskjellige behov. Jeg ser min mann 1-3 dager i uken. Som regel fre-søndag. Av og til innmellom, utenom dette litt sms bare. Har ikke behov for tomprat som "hvordan går det" "har du hatt en fin dag?" Slike ting klarer jeg meg uten... Anonymkode: 6cfed...ab7 Så fint for deg, da er du fornøyd og lever i beste velgående med det du har. Er vel dette KG er her for, å spørre om råd og få litt innblikk. Men jeg er kanskje ikke så kul som deg 😬TS Anonymkode: ce007...165 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #14 Skrevet 10. november 2022 Synes selv vi snakker litt lite, liker selv å få god natt/god morgen meldinger osv. bare for en liten bekreftelse på at han tenker på meg. Det gjør vi ikke lenger. Snakkes gjerne etter jobb på mld, da typ "har du hatt en bra dag", "styrer med" og annet småtteri. Melder også innimellom i arbeidstiden om det er noe spesielt Ringes ofte hver kveld. Og er sammen i helgene. Vi har fortalt hverandre hvilke behov vi har og prøver å møte hverandre på det bortsett fra den god morgen meldingen 🤣 Når noen sier "jeg ser ikke problemet" om jeg kommer med et behov jeg har og forteller om noe jeg mener mangler i et forhold hadde det vært et rødt flagg for meg hvert fall. Bare fordi et forhold går to veier og det kreves ikke så mye å sende en liten melding i ny og ne.. Anonymkode: a9a7d...6b1 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #15 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her: da er jeg i et meget spesielt kjæresteri opplegg🤣så mye kontakt har ikke jeg behov for og synes det blir mye mas med å si god natt hver dag osv, men mer enn det jeg har nå hadde jeg satt pris på. Har sagt fra om dette men han ser ikke problemet sier han. Anonymkode: ce007...165 Problemet er jo hvis du ønsker mer og han ikke vil imøtekomme det for deg. Det er langt mellom å aldri si fra om at man reiser vekk, nesten ikke snakke sammen og å ringe hver dag. Her går det i kontakt hver dag, enten bilder eller meld, ringes kanskje to ganger i ukedagene og er sammen i helgene. Vi driver med vårt, men det er ikke alltid vi vet hva den andre driver med. Men sier jo alltid fra når man reiser vekk. Vi bor ikke i samme by da. Hadde nok ikke giddet den relasjonen du har med mindre han hadde møtt mine behov, hvert fall på halvveien. Man er to når man er sammen, ikke én. Så man må ta hensyn. Anonymkode: 906b1...d50 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #16 Skrevet 10. november 2022 Har det helt likt faktisk😅 Skulle ønske han sendte mer meldinger, samt informerte meg om ting, som f.eks at han skal selge leiligheten, eller skal reise på ferie. Han prøver ikke å skjule noe, er bare det at han ikke tenker på å si noe. Så kommer det plutselig frem, og da må jeg innrømme at jeg blir litt snurt fordi jeg føler det er ting man forteller hverandre om når man er i forhold. Det kan gå 3-4 dager uten at vi har noe kommunikasjon. Syns det er lenge. Anonymkode: 7e846...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #17 Skrevet 10. november 2022 44 minutter siden, AnonymBruker said: Har det helt likt faktisk😅 Skulle ønske han sendte mer meldinger, samt informerte meg om ting, som f.eks at han skal selge leiligheten, eller skal reise på ferie. Han prøver ikke å skjule noe, er bare det at han ikke tenker på å si noe. Så kommer det plutselig frem, og da må jeg innrømme at jeg blir litt snurt fordi jeg føler det er ting man forteller hverandre om når man er i forhold. Det kan gå 3-4 dager uten at vi har noe kommunikasjon. Syns det er lenge. Anonymkode: 7e846...1f0 Hehe på en måte godt å høre at andre har det slik, ikke at jeg synes det er greit du føler deg snurt 😄han her hadde sagt fra om hus salg og at han skal på ferie, men om han skal en helg til en hytte med en kompis så er det ikke alltid jeg får vite før jeg får et bilde. Men han mener det ikke vondt, jeg har nok forventninger som flere her nevner som jeg ikke får fylt opp, og må tenke på om det er nok for meg i lengden. Anonymkode: ce007...165
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #18 Skrevet 10. november 2022 Hver dag, og som regel flere ganger pr dag. Anonymkode: afc9f...1ca
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #19 Skrevet 10. november 2022 Han er litt spontan og kan finne på å plutselig ta en busstur og ta helgetur på fjellet ol. Da vet jeg ikke alltid hvor han er hen. Jeg ble litt nervøs av det i starten, før jeg skjønte at han bare må lufte seg litt (han jobber langturnus, så han har fri midt i uka). Han sier uansett som regel fra når han er på vei dit, for han har skjønt at jeg liker oversikt. Anonymkode: afc9f...1ca
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #20 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hehe på en måte godt å høre at andre har det slik, ikke at jeg synes det er greit du føler deg snurt 😄han her hadde sagt fra om hus salg og at han skal på ferie, men om han skal en helg til en hytte med en kompis så er det ikke alltid jeg får vite før jeg får et bilde. Men han mener det ikke vondt, jeg har nok forventninger som flere her nevner som jeg ikke får fylt opp, og må tenke på om det er nok for meg i lengden. Anonymkode: ce007...165 Kommunikasjon er viktig. Jo tidligere desto bedre. Vi, som er i avstandsforhold, eller jeg, tok opp dette ganske tidlig. Det var viktig for meg og etter det gikk det mye bedre. Det styrket følelsene mine for ham og hans for meg og, både det å snakke personlig sammen og fordi vi nå ikke må bruke all tid på å catche opp. I tillegg legger vi planer så vi vet alltid når vi skal være sammen neste gang. Det sparer meg for mye stress og usikkerhet. Lytt til følelsene dine, de er et kompass. Anonymkode: 906b1...d50 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå